Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CZ 350 !!!!!!!!!!!! PROBLEM
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / CZESKIE MOTOCYKLE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:21, 21 Lut 2011    Temat postu: CZ 350 !!!!!!!!!!!! PROBLEM

Witam.... Jestem posiadaczem Cezety 350 i mam z nią problem. Mianowicie chodzi o to że motor do zimy chodził nawet dobrze tylko nieraz pracował nie rózwno na jednym garze. Teraz próbuję odpalić motor i nic. Przeczyściłem gaźnik i nadal nie pali. Załapie tylko wtedy gdy podleje mu pod gary ale po chwili gaśnie. I gdy próbuje go odpalić to wmiarę szybko leci paliwo między filtrem a gaźnikiem. Co moze jej byc??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:31, 21 Lut 2011    Temat postu:

Nie zablokowało ci zaworka w gazniku od pływaka? Świece są mokre?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matisl
Administrator
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 18:20, 21 Lut 2011    Temat postu:

tak jak Zyrafa pyta, swiece są suche, czy zalane? iskra jest? zacznij od załozenia nowych swiec, te mogą być wilgotne, a wysuszenie nie zawsze zdaje egzamin, następnie sprawdź kondensaor i platynki, potem gaźnik w zależnosci od stanu świec, ale ZALÓŻ NOWE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:30, 21 Lut 2011    Temat postu:

Napisz konkretny model CZ (jest na tabliczce znamionowej)

nieregularna praca jednego gara świadczy o złej świecy i zabrudzeniu przerywacza. Zwykle to jest lewy cylinder który wymaga zwykle innej świecy niż prawy, gdyż silnik CZ jest tak skonstruowany że 2 cylindry pracują powyżej 1100 obr/min.

Gorzej jest jak jest to prawy cylinder....

Gdy mamy minusowe temperatury silnik CZ 350 model 472.5 odpala dosyć długo, bo wszystko zależy od stanu silnika, głownie od stanu pierścieni tłokowych i przegrody wału. Również akumulator jest ważny. Sprawdź czy masz go naładowanego, bo jeżeli napięcie na nim jest 5 volt to CZ Ci nie zapali,

Gdy przegroda jest nieszczelna w tych warunkach zimowych silnika nie zapalisz na kopniak, a nawet na pych to jest bardzo ciężka sprawa.


Z racji tego że posiadam CZ 350, to wymień świece na prawym cylindrze na NGK lub Bosch...iskra się nie nadaje ( a dlatego że pochodzi tylko tydzień) to podstawa gdyż prawy jest głównym cylindrem.
Zmień kondensatory w przerywaczach szczególnie nie kupuj tanich bo szybko się psują..
I ostatnia przyczyna możliwa niepalenia dysza wolnych obrotów która jest wykręcana z prawej strony gaźnika, należy ją dobrze przeczyścić gdyż nawet włos blokuje ją i silnik nie chce odpalić. A wkręt wolnych obrotów wykręć o 2.5 obrotu.


Jeżeli nie będzie palić poprawnie to obstawiam z uszkodzoną przegrodą.


Przeniosłem do odpowiedniego działu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:29, 23 Lut 2011    Temat postu:

Mi to się wydaje ża wina jest w zapłonie..... w gaźniku prawdopodobnie też. Nie potrafię tego poustawiać. Może mi ktoś wytłumaczyć po kolei jak ustawić zapłon bo jest ciemny przy tym moto. jak można to bym prosił bardzo wyraźnie. I jeszcze jak ustawić gaźnik???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:32, 23 Lut 2011    Temat postu:

A model to 472.5 6V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:08, 23 Lut 2011    Temat postu:

Proponuje Ci zapłonu nie ruszać a ustawić przerwę na przerywaczach. Szczelina powinna być na 0.35 jest to optymalne ustawienie. Ustawiasz oczywiście szczelinomierzem, górny przerywacz (prawy tłok w górze) dolny (lewy tłok w górze) i regulujesz odstęp. Listek szczelinomierz musi troszeczkę ciężko wchodzić pomiędzy styki przerywacza.

Gaźnik to prościutko, zapinka iglicy na 3 rowek od góry. wkręt regulacji wolnych obrotów wkręcasz na 1.5 obrotu.

Więcej na mojej stronce: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:43, 23 Lut 2011    Temat postu:

Zapłon już ruszałem i teraz mam problem bo niewiem jak go dokładnie ustawić.... Prosze o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:44, 23 Lut 2011    Temat postu:

Ustawiasz przerywacze tak jak opisałem i do ręki bierzesz suwmiarkę, żarówkę i śrubokręt.

Jeden koniec żarówki na przerywacz a drugi do masy.

Ustawiasz prawy tłok w górze, później przez otwór w świecy wkładasz suwmiarkę i cofasz tłok o 2,7 mm do 3,2. tak żeby tłok znalazł się przed GMP.

Ruszasz tak całym statywem aby żarówka podłączona do górnego przerywacza żarzyła się, lub mrugała. Powodzenie całej operacji zależy od stanu płytki regulacyjne z przerywaczami. Jeżeli jest zwichrowana lub uszkodzona to nie ustawisz dokładnie zapłonu.

Analogicznie można użyć czujnika zegarowego....Kiedyś ustawiałem tak zapłon to za cholerę motor nie chciał jechać normalnie, wiec ustawiałem przerwę i kont zapłonu dobierałem metodą prób i błędów tak aby silnik rozwijał pełną moc na 4 biegu (prędkość 110 była wystarczająca).

Myślę że w miarę zrozumiale opisałem to

Oblukaj podstawę, powinny być znaki lub ślady śrub i cofnij podstawę do tych znaków. A tak na przyszłość przed regulacją warto zrobić znaki śrubokrętem na tarczy i na prądnicy Mruga Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:55, 23 Lut 2011    Temat postu:

Z zapłonem troszkę się pobawiłem. Odpali dopiero wtedy gdy podleje jej troche benzyny tędy od strony filtra. Pochodzi tak z jakąś 1 minutę i zacznie przerywać aż wkońcu zgaśnie. I na lewym tłoku pracuje nie równo. Najgorsze jest w niej to że nie ma ładowania i niewiem co może być przyczyną i nawet gdy zostawię na noc podłączony akumlator to on i tak się samoczynnie rozładuje. Wspomnę że jest tam instalacja 6 V a koleś prze demną zrobił z niej 12 V tzn. akumlator 12 V i regulator napięcia chyba też. A reszta została tak jak było. Powiecie coś na ten temat??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:06, 24 Lut 2011    Temat postu:

Regulator 12V do prądnicy 6?? ten koleś na rozumy się pomieniał Jezyk nie wiem z kim.

Jak akumulator sam się rozładowuje sam to znaczy że to szmelc, zdaj go na złom lub na wymianke. Proponuje Ci zakupić akumulator porządny 6 wlotowy a Twoje problemy z nieregularna pracą znikną. Być może że przez 12 woltowy akumulator uszkodziła się cewka od lewego cylindra (przegrzanie) miałem tak w Jawa TS.

Zobacz czy masz oryginalny regulator taka puszka z aluminiową pokrywką pod lewym boczkiem i proponuje Ci sprawdzenie prądnicy, przewodów idący z prądnicy do regulatora, czy szczotki są, komutatora wirnika.

Wszystko opisane masz tu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:21, 24 Lut 2011    Temat postu:

Cewka to raczej się nie grzeje bo nieraz jak mi się udało ustawić lepiej zapłon to lewy cylek ładnie chodziłMruga tylko że bardzo szybko pada ten akumulator a on jest prawie nowy. A niewiesz dlaczego leci mi paliwo w stronę filtra. Jakoś cofa je i nawet mocno skrapla się na silnik. ????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / CZESKIE MOTOCYKLE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin