|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:21, 21 Lut 2011 Temat postu: CZ 350 !!!!!!!!!!!! PROBLEM |
|
|
Witam.... Jestem posiadaczem Cezety 350 i mam z nią problem. Mianowicie chodzi o to że motor do zimy chodził nawet dobrze tylko nieraz pracował nie rózwno na jednym garze. Teraz próbuję odpalić motor i nic. Przeczyściłem gaźnik i nadal nie pali. Załapie tylko wtedy gdy podleje mu pod gary ale po chwili gaśnie. I gdy próbuje go odpalić to wmiarę szybko leci paliwo między filtrem a gaźnikiem. Co moze jej byc??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:31, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie zablokowało ci zaworka w gazniku od pływaka? Świece są mokre?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 18:20, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
tak jak Zyrafa pyta, swiece są suche, czy zalane? iskra jest? zacznij od załozenia nowych swiec, te mogą być wilgotne, a wysuszenie nie zawsze zdaje egzamin, następnie sprawdź kondensaor i platynki, potem gaźnik w zależnosci od stanu świec, ale ZALÓŻ NOWE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:30, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Napisz konkretny model CZ (jest na tabliczce znamionowej)
nieregularna praca jednego gara świadczy o złej świecy i zabrudzeniu przerywacza. Zwykle to jest lewy cylinder który wymaga zwykle innej świecy niż prawy, gdyż silnik CZ jest tak skonstruowany że 2 cylindry pracują powyżej 1100 obr/min.
Gorzej jest jak jest to prawy cylinder....
Gdy mamy minusowe temperatury silnik CZ 350 model 472.5 odpala dosyć długo, bo wszystko zależy od stanu silnika, głownie od stanu pierścieni tłokowych i przegrody wału. Również akumulator jest ważny. Sprawdź czy masz go naładowanego, bo jeżeli napięcie na nim jest 5 volt to CZ Ci nie zapali,
Gdy przegroda jest nieszczelna w tych warunkach zimowych silnika nie zapalisz na kopniak, a nawet na pych to jest bardzo ciężka sprawa.
Z racji tego że posiadam CZ 350, to wymień świece na prawym cylindrze na NGK lub Bosch...iskra się nie nadaje ( a dlatego że pochodzi tylko tydzień) to podstawa gdyż prawy jest głównym cylindrem.
Zmień kondensatory w przerywaczach szczególnie nie kupuj tanich bo szybko się psują..
I ostatnia przyczyna możliwa niepalenia dysza wolnych obrotów która jest wykręcana z prawej strony gaźnika, należy ją dobrze przeczyścić gdyż nawet włos blokuje ją i silnik nie chce odpalić. A wkręt wolnych obrotów wykręć o 2.5 obrotu.
Jeżeli nie będzie palić poprawnie to obstawiam z uszkodzoną przegrodą.
Przeniosłem do odpowiedniego działu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:29, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mi to się wydaje ża wina jest w zapłonie..... w gaźniku prawdopodobnie też. Nie potrafię tego poustawiać. Może mi ktoś wytłumaczyć po kolei jak ustawić zapłon bo jest ciemny przy tym moto. jak można to bym prosił bardzo wyraźnie. I jeszcze jak ustawić gaźnik???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:32, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
A model to 472.5 6V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:08, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Proponuje Ci zapłonu nie ruszać a ustawić przerwę na przerywaczach. Szczelina powinna być na 0.35 jest to optymalne ustawienie. Ustawiasz oczywiście szczelinomierzem, górny przerywacz (prawy tłok w górze) dolny (lewy tłok w górze) i regulujesz odstęp. Listek szczelinomierz musi troszeczkę ciężko wchodzić pomiędzy styki przerywacza.
Gaźnik to prościutko, zapinka iglicy na 3 rowek od góry. wkręt regulacji wolnych obrotów wkręcasz na 1.5 obrotu.
Więcej na mojej stronce: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:43, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Zapłon już ruszałem i teraz mam problem bo niewiem jak go dokładnie ustawić.... Prosze o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:44, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ustawiasz przerywacze tak jak opisałem i do ręki bierzesz suwmiarkę, żarówkę i śrubokręt.
Jeden koniec żarówki na przerywacz a drugi do masy.
Ustawiasz prawy tłok w górze, później przez otwór w świecy wkładasz suwmiarkę i cofasz tłok o 2,7 mm do 3,2. tak żeby tłok znalazł się przed GMP.
Ruszasz tak całym statywem aby żarówka podłączona do górnego przerywacza żarzyła się, lub mrugała. Powodzenie całej operacji zależy od stanu płytki regulacyjne z przerywaczami. Jeżeli jest zwichrowana lub uszkodzona to nie ustawisz dokładnie zapłonu.
Analogicznie można użyć czujnika zegarowego....Kiedyś ustawiałem tak zapłon to za cholerę motor nie chciał jechać normalnie, wiec ustawiałem przerwę i kont zapłonu dobierałem metodą prób i błędów tak aby silnik rozwijał pełną moc na 4 biegu (prędkość 110 była wystarczająca).
Myślę że w miarę zrozumiale opisałem to
Oblukaj podstawę, powinny być znaki lub ślady śrub i cofnij podstawę do tych znaków. A tak na przyszłość przed regulacją warto zrobić znaki śrubokrętem na tarczy i na prądnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:55, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Z zapłonem troszkę się pobawiłem. Odpali dopiero wtedy gdy podleje jej troche benzyny tędy od strony filtra. Pochodzi tak z jakąś 1 minutę i zacznie przerywać aż wkońcu zgaśnie. I na lewym tłoku pracuje nie równo. Najgorsze jest w niej to że nie ma ładowania i niewiem co może być przyczyną i nawet gdy zostawię na noc podłączony akumlator to on i tak się samoczynnie rozładuje. Wspomnę że jest tam instalacja 6 V a koleś prze demną zrobił z niej 12 V tzn. akumlator 12 V i regulator napięcia chyba też. A reszta została tak jak było. Powiecie coś na ten temat??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:06, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Regulator 12V do prądnicy 6?? ten koleś na rozumy się pomieniał nie wiem z kim.
Jak akumulator sam się rozładowuje sam to znaczy że to szmelc, zdaj go na złom lub na wymianke. Proponuje Ci zakupić akumulator porządny 6 wlotowy a Twoje problemy z nieregularna pracą znikną. Być może że przez 12 woltowy akumulator uszkodziła się cewka od lewego cylindra (przegrzanie) miałem tak w Jawa TS.
Zobacz czy masz oryginalny regulator taka puszka z aluminiową pokrywką pod lewym boczkiem i proponuje Ci sprawdzenie prądnicy, przewodów idący z prądnicy do regulatora, czy szczotki są, komutatora wirnika.
Wszystko opisane masz tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:21, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Cewka to raczej się nie grzeje bo nieraz jak mi się udało ustawić lepiej zapłon to lewy cylek ładnie chodził tylko że bardzo szybko pada ten akumulator a on jest prawie nowy. A niewiesz dlaczego leci mi paliwo w stronę filtra. Jakoś cofa je i nawet mocno skrapla się na silnik. ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|