|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:38, 06 Sty 2012 Temat postu: Jawa 250 |
|
|
Witam wszystkich mam problemik z jawa 250 z ładowaniem niedawno ja kupiłem i jeszcze nie do końca sie z nia oswoiłem problem polega na tym ze gdy ja odpale i podpinam miernik pokazuje on od 9 do 24 v trochę nie mozliwe jawa ma zapłon 6v 45w tak pisze na tabliczce znamieniowej na stojanie . Według danych technicznych powinna miec plus na mase a jest odwrotnie minus na masie gdy ja odpale i odepne akumulator 6v to gdy do daje gazu żarówki chcą wystrzelić!! sprawdzilem są założone 12 v .Kolejna żecza jaka odkryłem to gdy podpinam akumulator 6 v to na platynkach nie iskrzy , a gdy 12 to iskrzy niesamowicie , jak mam podpięty akumulator 6v to zarówki swieca słabo nawet przy dodaniu gazu jak odepnę akumulator chce je rozsadzić a gdy podpiname 12 to swieca jak szalone . Może byc to przyczyna regulatora napiecia jest on orginalny z 62 r mechaniczny (gdy ja odpalę moge smiało jechać bez akumulatora ) przepraszam za troszeczkę pokręcona wypowiedz ale cieżko jest to wytłumaczyć postaram sie wrzucić parę fotek prądnicy itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:15, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Rozumiem z tego że ją kupiłeś niedawno, poprzedni właściciel coś namieszał ??
Pytanie czy masz z prądnicą razem montowany regulator czy nie?? Bo jeżeli nie to w nim leży przyczyna. Regulator jest oddzielnie montowany i steruje plusem na masę. A Ty masz inną prądnice zamienioną i teraz sterowanie prądnicy jest nie odpowiednie.
Myślę że jak byś zamienił regulator na inny to powinno pomóc. Na pewno musi być 6/45 Wat ze sterowanie '-' na masie. Tak ja myślę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:57, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oto zdjecia pradnicy jedno rozmazane ale pisze na tabliczce 6v 45w 1500 tak jest na stojanie ,regulator na pradnicy mechaniczny całość jest raczej orginalna bo nie wydaje mi sie zeby ktos zmieniał same cewki w srodku a resztę zostawił stara juz nie wiem co myslec
[link widoczny dla zalogowanych]
oto filmik odpalenie jawy na aku 6 v podpinam miernik pokazuje 6 do 9 v jak dodam gazu , nastepnie odpiecie akumulatora podpinam miernik i na wolnuch obrotach pokazuje od 8 do 10 przy dodaniu gazu skacze do 13 albo i wiecej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:26, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ostatecznie pasuje od CZ 350 typ 472.5 prądnica 6v, tam jest minus na masie. Wstawiasz taką prądnice,wirnik i regulator, działa wszystko oki
Wiem bo mam taką prądnice jak Ty i od CZ 350 w magazynie i mają te same wymiary.
A Twoja prądnica mogła zostać przemagnesowana, tzn akumulator odwrotnie podłączony i teraz masz "-" na masie. Dla tego też może nie działać regulator. Tak mi się przypomniało że to było częste zjawisko w taki motorach.
A płytkę regulacyjną wyprzedzenia zapłonu na maksa wyprzedziłeś powinna być tak w 3/4 ustawiona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:22, 07 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
witam
płytkę nie ja wyprzedziłem tylko poprzedni włąsciciel jak narazie od kupna nic nie ruszałem no prawie hehe czyli może byc winny regulator ?? ale czemu daje tak duzy prąd ??
Mam jeszcze jedno pytanie jakim regulatorem moge zastąpic ten ??? zauważyłem ze sa na nim 2 styki jeden co włącza łądnowanie a drugi co je wyłącza gdy idzie za duzy prad i ten drugi nie dział jak zgasze jawe musze odłączyc na chwile aku zeby styki na regleru pusciły
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stegnacjuss dnia Sob 1:49, 07 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:52, 07 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Daje za duży prąd bo albo jest uszkodozny, albo tak go ktoś wyregulował. Kiedyś kupiłem CZ 350 za śmieszną kasę, zakładam akumulator a tam ani ładowania nie ma i akumulator rozładowuje. Ja do regulatora w regulatorze ktoś patyki powsadzał tak że ten nie działał i akumulator rozładowywał ...
Regulatory nie są kompatybilne mocą więc raczej nie będą działać (ale możesz spróbować zawsze), a jeżeli trzyma styki to coś jest z nim nie tak. Pojedynczy styk służy do załączenia akumulatora, a drugi reguluje wzbudzeniem prądnicy właśnie (tak w skrócie opisałem). Możesz spróbować wyregulować odstęp styków pomiędzy.
Niestety nie mam schematu regulacji na dysku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Sob 13:56, 07 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:38, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam dzięki motorzysta86 za pomoc , dziś się wk*****em i całę ustrojstwo rozebrałem wyczyściłem i wziąłem sie za regulator i co znalazłem styki były zabrudzone krzywo sie stykały i nawet jeden był zardzewiały , znalazłem tez ciekawa stronkę:http://www.jawa250catalog.yoyo.pl/jawa_250_353_katalog/jawa_250_353_prawy_karter.html na której jest fajnie opisana zasada działania tego regulatora okazało sie tez ze ma on śrubkę która sie reguluje prądy .
Po wyczyszczeniu i regulacji wszystko zaczęło działać lecz jedno pytanie nie daje mi spokoju , ponieważ elektryk zemnie marny nie trybie do końca tego minusa na masie , czyli jak bym nie podpiął akumulatora tak bedzie prądnica łądowac ??czy należy ja najpierw przemagnesować czyli zetknac na kilka sekund styki reglera z czyms tam ??
Ps zmiana masy moze powodować sklejanie styków na regulatorze ??zauwazyłem ze gdy gaszę jawe muszę odłączyć aku i wtedy styki puszcza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stegnacjuss dnia Nie 2:28, 08 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:16, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie ma za co ja kocham wytwór czeskiej motoryzacji więc zawsze pomoge Co do tego przemagnesowania to nigdy tego nie robiłem, ale z tego co czytałem to wystarczy na kilka sekund podłączyć akumulator zgodnie z oznaczeniem na prądnicy, "+" na masę i powinna się przemagnesować prądnica.
Co do styków regulatora jest schemat regulacji i podane wartości na schemacie, ale mi on zaginą na dysku. Jeżeli go już odszukałeś to oki. Dobrze jest go wyregulować pod te wartości.
Co do regulacji sprawdź jeszcze czy prąd ładowania (jeżeli regulowałeś) nie jest za duży, tzn czy podczas dłuższej jazdy akumulator nie gazuje mocno.
Co do tego styku powinno być że po wyjęciu kluczyka styk jest rozłączony. Może jest źle coś podpięte
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:32, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
witam ponownie udało mi sie przemagnesować prądnice jest juz + na masie i teraz na wolnych obrotach nie mam 8 v tylko 6 przy dodaniu gazu wzrasta na 7 czyli chyba dobrze , ale zacząłem bawić sie w regulacje regulatora i znowu cos popieprzyłęm bo na wysokich obrotach znowu nie zmniejszał prądu ale juz wiem co jest grane wiec damu rade dzieki jeszcze raz motorzysto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:16, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
stegnacjuss to zależy od akumulatora i od włączonych odbiorników. Ja u kumpla podniosłem ładowanie bo np. po włączeniu świateł akumulator mu rozładowywało. Ładowanie było ustawione na około 7 woltów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:45, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
stegnacjuss to jak z tą Twoja prądnicą ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:31, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
wszystko juz gra jest git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|