|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cosmos7
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:06, 08 Cze 2009 Temat postu: Jawa CZ 1962, trup od 15 lat, od czego zacząć?? |
|
|
Witam...
Mój problem wygląda następująco. Odziedziczyłem Jawe 175 1962 rok. Moto był na chodzie przed 15 laty, sam byłem nim wożony. Tera jednak po 15 latach w szopie jest juz strasznie zaniedbany, choć nie katastrofalnie. Postanowiłem go odrestaurować. Z rama itp. spbie poradze, problemem jest jednak silnik. Z tego co pamieta i już zdązyłem sprawdzić wałek startera przy pozycji odpalania sie ślizga (peanie trzeba kupić nowy- na allegro znalazłem)oprócz tego sama nóżka jest juz kilka razy spawana i też pewnie trzebaby wymienić. Zdjąłem już bak, głowice i... tłok ani drgnie... Prosze napiszcie mi czym ruszyc ten zażarty tłok (ponoć wd 40, albo płyn hamulcowy pomagają) i co ewentualnie dalej robić... z tego co wiem to jedyna ustarki w tym motorze, dalej Planowałem wymienić olej, sprawdzić iskre i odpalać...ale... nie wiem też jak elektryka w tym motorze jeszcze działa, czy bez akumulatora można go odpalać i w jakiej pozycji kluczyka itd. Czy jest mi w stanie ktoś sensownie napisać jak sie porządnie zabrać do tej roboty...Nie jestem Ekspertem ale potrafie sie zabrać za takie rzeczy, takż epotrzebuje tylko wskazówek...pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cosmos7 dnia Pon 22:08, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:52, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Musi być akumulator by była iskra, wykręć świece naładuj akuś i zobacz na jakiej pozycji kluczyka bd iskra potem bd działać dalej [/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cosmos7
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki... tłok już ruszyłem , obyło sie bez uszkodzeń... cylinder, tłok i pierścienie wyglądają zdrowo.... teraz pozostaje zożyć maszyne i działaś z elektryką...pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:31, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Tylko weś do cylka nalej troche oleju żeby tłok w cylku nie chodził na sucho bo porysujesz głać cylindra a cylka to byś chyba nie chciał wymieniać najpierw go odpal potem możesz bawić się z elektryką, nowe spinki jak masz lub pozwiązywać i pozaizolowywać kable najlepiej taśmą z kota, to jest taka taśma czarna własnie przeznaczona do elektryki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cosmos7
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:40, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Spoko, zarówno tłok jak i cylinder jest wysmarowany olejem i mam zamiar właśnie teraz zająć sie elektryką, ale w celu odpalenia... tzn. chodzi mi o iskre, natomiast elektryka w sensie świateł i cała blacharka zostanie doprowadzona do użytku jak maszyna bedzie ładnie palić.... teraz szukam akumulatora żeby sprawdzić tą iskrę... Mam pytanko, jaki olej nalać do silnika najlepiej do tego motoru teraz ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:03, 11 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Olej do przekładni do skrzyni biegów obojętnie jaki tylko musi być przeznaczony do przekładni lub tylniego mostu i będzie git, mot zawsze zaczyna się od odpalenia potem bawisz się z innymi rzeczami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cosmos7
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:38, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
I powstał kolejny problem...Nie wiem jaki to powinien byc aku... teraz był zwykły, chyba 6 V, szukałem w sklepie i maja tylko jakies żelowe, może mi ktoś podpowie jaki powinienem zastosować aku...?? Ile amperogodzin itp. Bede wdzięczny za wszelkie dane...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:09, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmmm teraz nie wiem jaki powinnien być aku 6v czy 12v żelowy jest lepszy od elektrolitu bo nie trzeba dolewać płynu, dłużej trzyma prąd latem i zimą a taki elektrolit to trzeba dolewać i lubi się rozładować w zimę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cosmos7
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:44, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Kupiłem juz aku i nową świecę, wszystko zamontowałem i... i nic...owszem po 15 latach działa oświetlenie (długie, krótkie) nawet światło stopu działa. Nie ma jednak najważniejszego, czyli iskry... Może ja coś źle robie ale zamontowałem aku, skoro działa oświetlenie chyba jest dobrze zamontowany, świece wsadziłem w mucek, przyłożyłem do głowicy i jak kopie powinna być iskra, czyż nie... oczywiście badałem w różnych pozycjach kluczyka i nic... Jest tam ta cewka, czy tak iskrownik nie wiem jak to sie nazywa i nie mam pojęcia czy jest dobre, ale skoro kabel prądowy idzie z aku do niej i dalej wyprowadza prąd to chyba jest ok. Prosze o jakiekolwiek wskazówki co dalej z tym zrobić i jak uzyskac tą iskrę w końcu... dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
manius
MZ-RACERRRRRR
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:33, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ja na twoim miejscu gdybym kupil moto co stalo 15 lat...(moja jawa ts stala 5)silnik z ramy i w goly mak!!po pierwsze lozyska sa zastane,nawet nie chcesz wiedziec w co przeobrazil sie olej w skrzyni,simmeringi nie beda trzymac,i duzo duzo innych lacznie z prawdopopodobnie zjedzonym sprzeglem,ja bym darl ale to twoja decyzja,bo jak cosrobic to raz a porzadnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:11, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
maniuś nie przesadzajmy zależy też w jakim moto stał pomieszczeniach moja jawa od 1975 do 2003roku stała w kurniku, i wystarczy że spuściłem starą bęzyne nalałem nowej i nalałem troche więcej mixolu i jawa odpaliła po tylu latach.
Weś sciągnij magneto i weś papier ścierny i przeczyść wszystkie styki które są w iskrowniku wraz z platynkami po założeniu magneta pokręc magnetem i zobacz czy ci platynki chodzą w górę i w duł jak iskry dalej nie będzie wymień kondensator, koszt około 15zł a powinno się wymienić po tylu latach stania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cosmos7
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:39, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jawy nie kupiłem tylko odziedziczyłem. Stała w garażu okryta jakimiś workami i folią. Mniejsza z tym. Musze zatem sprawdzić to wszystko co mi zyrafao2 napisałeś... dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|