![Forum](http://images4.fotosik.pl/21/fk3nnn5ifvq4z6jq.gif) |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malyart
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 14:02, 06 Cze 2008 Temat postu: Jawa TS 350 - za duże ładowanie akumulatora |
|
|
Problem polega na tym, że akumulator ładuje się prądem większym niż 14 V oczywiście w zależności od prędkości obrotowej silnika. Początkowo
myślałem, że regulator napiecia jest zepsuty, wymieniłem go i dalej to
samo. Więc postanowiłem posprawdzać wszystko po koleji wg ksiązki
sprawdzenie alternatora wygląda następująco:
- podczas pracy silnika z prędkością obrotowa większa niż 1000 obr/min
można zaobserwować:
- kontrolka nie świeci się.
- napięcie mierzone między zaciskami x - y, y - z, x - z alternatora lub
prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości
obrotowej silnika,
- napięcie mierzone między zaciskami x - 86, y- 86 alternatora powinno
wynosić 6 - 7,2 V.
U mnie wogóle się to nie zgadza, miernik pokazuje jakieś warości 0,3 V -
nie znam się zbytnio na elektryce pojazdowej ale voltomierz takie wskazania mi pokazuje - na alternatorze ok 0,3 a na akumulatorze ponad 14 V przy wiekszych obrotach co skutkuje psuciem akumulatora.
Jakie może byc rozwiązanie tego problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:16, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jedna z przyczyn moze byc za mala pojemnosc akumulatora. producent podaj ze powinien byc 5,5 Ah jedak mozna tez zainstalowac 6Ah jesli wejdzie w skrzynke na aku.
2 przyczyna moze byc wlasnie instalacja ladowania. Uklad ładowania TS zostal tak zaprojektowany zeby aku bylo doladowywane nawet przy jezdzie z wlaczonymi swiatlami, osobiscie zawsze jezdze z wlaczonymi.
3 ja doalem kondensator okolo 300nf/250V do ukladu ladowania gdyz palilo mi zarowki swiatla glownego. po 10 Km zarnik wybuchal poprostu.
A po tej modyfikacji problem znikna i akumulator nie jest przeladowywany gdzy kondensator gromadzi zbedne ladunki.
Otym patencie powiedzial mi stary mechanik mial taki problem w WSK 175.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:41, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W jawie to wielu by chciało mieć za duży "prąd", z reguły jest tak że tego prądu brakuje. Napięciem ładowania powyżej 14V nie ma się co martwić, powinno być od 13,9-14,5. Nowy akumulator całkowicie naładowany może na ogniwo mieć 2,5V co daje 15V (2,5 razy 6 ogniw), ale po podłączeniu odbiornika jak to jest przy prądzie stałym napięcie spada. Napisz jakie masz dokładnie napięcie na zaciskach w motocyklu z podłączonym akumulatorem, jeśli nie przekroczy 14.5V to ja bym się nie martwił.
Pomierz jak jest na wolnych obrotach z wyłączonym oświetleniem i po włączeniu, potem jak jest gdy obroty rosną itd i podziel się wynikami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:17, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
OsteR9019 napisał: |
W jawie to wielu by chciało mieć za duży "prąd", z reguły jest tak że tego prądu brakuje. |
Dlaczego tak sadzisz?? Ja po 3 tygodniach musze uzupelnic wode w aku bo wyparowuje z przeladowania a smigam na swiatlach. Mam 2 letni aku o pojemnosci 5.5Ah ale mam zwiekszony przekroj przewodow nieznacznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:22, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mówię że zawsze ale widziałem wiele osób którym działał tylko jeden cylinder właśnie z powodu zbyt małego prądu. Pod prostownikiem wszystko ok a po odłączeniu jeden garnek padał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:29, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Moze i masz racje, bynajmniej te ktore naprawialem chodzily jak marzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:58, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dlatego nie można uogólniać, znam też takie osoby co na jawe nie powiedzą złego słowa, ja też nic do tych motorów nie mam. No ale jakie problemy były to tylko z elektryką, jeden ze znajomych nawet 2 zapasowe akumulatory woził.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:16, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wiesz bynajmniej nie uogolniam tego to dwoch czy kilku przypadkow. Wydaje mi sie ze jesli urzytkownik dba dobrze o moto to i z elektryka nie bedzie problemow chociaz mialem sytuacje ze mi prostownik padl po wlozeniu kluczyka do stacyjki ,dlatego te motocykle sa tak ciekawe. Nigdy nie wiesz co moze sie stac:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:27, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się, to że nie wiadomo co sie może stać ma swój urok ale nie 200 km od domu HEHE. Jak znasz się na rzeczy i jak coś niedomaga i potrafisz problem rozwiązać to problemu nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:29, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
zagadzam sie i jeszcze dochodzi wiedza praktyczna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|