 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:55, 02 Cze 2007 Temat postu: Motorynka Pony - regulacja zapłonu HELP |
|
|
Witam... Dopiero zaczynam swoją przygodę z motorynką, dlatego czy ktoś mógłby mi dokładnie objaśnić jak wyregulować w niej zapłon?? Czytałem w innych postach regulację innych motorowerów, ale jakoś nie mogę się w tym odnaleźć... Czy ktoś miły mógłby napisać dokłaną instrukcję?.. Po koleji, co i jak należy zrobić?? Góry dzięki...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 15:39, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
odkręcasz świece, dekiel od zapłonu, luzujesz 3 śrubki na 8 on zapłonu, wkladasz jakiś patyk do cylindra (suwmiarke) i jak tłok będzie u samej góry to zaznaczasz to na suwmiarce, cefasz z powrotem tłoka(do tyłum nie do przodu), odmierzasz na suwmiarce 3mm więcej od tego miejsca co zaznaczyles jak tłok był u samej góry, blokujesz na suwmiarce żeby sie nie przestawila, wkladasz ją spowrotem do cylindra i jak tłok dojdzie do tych 3mm przed górnym martwym punktem to platynki mają się zaczynać otwierać, jezeli sie otwierają za wcześnie to opóźniasz zaplon, a jak za pozno sie otwierają to przyśpieszasz. Zapłon przyśpieszasz w odwrotną stronę niż ruch walu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 21:24, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Więc jeśli zaczynasz ja ci to wytłumaczę najprościej sam miałem problemy żeby sie na początku odnaleźć w tym wszystkim.Więc tak jak masz magneto to masz tam w środku takie 2 łapki kręć magnetem aż sie rozsuną i jak sie rozsuną to weź 3 żyletki i je wsadź w szparę jeżeli nie wchodzą to przerwa jest za mała a jak wchodzą bez problemu to za duża od tej przerwy będzie zależeć jaka będzie iskra a co sie wiąże z tym jak będzie pracował silnik tę przerwę regulujesz w ten sposób że masz w środku 2 śrubki jedna jest kontrująca a 2 regulujesz i ustaw tak żeby te żyletki wchodziły z małym oporem ale nie za dużym.Po ustawieniu przerwy czas na ustawienie kata wyprzedzenia zapłonu czyli mówiąc prościej kiedy ma być iskra przed tym zanim tłok dojdzie maksymalnie do góry najprościej bez żadnych narzędzi jest ustawić to tak że wkładasz jakąś rurkę do cylindra i kręcisz magnetem w te stronę w którą normalnie obraca sie silnik kopnij w kopniak i zobacz w która stronę sie kręci i jak tłok będzie w górze to markerem zaznacz sobie ten punkt potem wyjmij te rurkę i odmierz na suwmiarce a ile odmierzysz to musisz znać wartość kata wyprzedzenia zapłonu dla motorynki ja nie wiem ile musi być ja w swoim skuterze mam 1,8mm ja postaram sie to znaleźć i napisze a jak nie to znajdź sam i jak odmierzysz to na suwmiarce tyle ile masz dane przykładasz do rurki suwmiarkę i odmierzasz te odległość w górę od kreski która zrobiłeś wcześniej wkładasz te rurkę do cylindra i kręcisz magnetem w odwrotnym kierunku niż sie kręci cylinder cofnie sie i rurka opadnie i kiedy ta kreska zacznie wchodzić do cylindra to tak zostawiasz i odkręcasz 3 śrubki od podstawy magneta i w te łapki wkładasz pasek papieru i kręcisz w lewo lub w prawo zależy jak masz ustawione teraz i musisz ciągnąć papierek i kręcić podstawa magneta aż papierek wyjdzie jak wyjdzie to przykręcasz te 3 śrubki i powinno być wszystko cacy postarałem sie to tobie wytłumaczyć w jak najprostszy sposób jak nie dasz sobie rady to daj mi swoje gg to ci wszystko wyjaśnię tak ze zrozumiesz o co chodzi z ta magia zapłonu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 21:41, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Kat wyprzedzenia wynosi 3mm.powodzenia w ustawianiu jak by coś to wal śmiało.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamillo
Moto-Amator forum

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: polska
|
Wysłany: Nie 19:59, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Mam problem z zapłonem w motorynce między magnetami w magnecie a tymi drugimi co robią iskre mam ok 1mm przerwy jak to zmiejszyc ta przerwe bo mam przez to slabba iskre i mi nie pali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:44, 08 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
kamillo o co ci chodzi bo nie rozumiem ?? chodzi ci o platynki ?? na platynkach ma być przerwa od 2 do 3mm zależy w jakim pizdziku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|