Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prośba o wskazanie kosztów naprawy kupowanego motoru

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Luźne gadki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamusial
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:12, 10 Maj 2009    Temat postu: Prośba o wskazanie kosztów naprawy kupowanego motoru

Post zamieściłem również w dziale warsztat, za co przepraszam- zależy mi na otrzymaniu jakichś odpowiedzi w krótkim czasie...

przymierzam się do zakupu MZ ETZ- mojego pierwszego motoru i po objechaniu okolicznych ofert znalazłem bardzo ciekawą okazję, która wymaga jednak pracy i ma swoje wady. Chciałbym Was prosić o ewentualne wskazanie rozwiązania, ewentualnych kosztów napraw jakie mnie czekają.

Znalazłem MZ ETZ 251, która wydaje mi się ,że ma oryginalny przebieg- 38tyś km. Miałem możliwość sprawdzenia grubości lakierowania i wskazywał on na brak nowej warstwy, a wręcz oryginalny stary lakier.
Motor był zakupiony przez gościa rok temu, pojeździł nim on 2 razy i wstawił do garażu, bo jak stwierdził "woli samochody i go to nie kręci". Kupował go wraz z kolegą, który ponoć znał się na motorach.
Z oględzin moich i kumpla wynika:
przedni hamulec troszkę cieknie, ale nie czuć słabnięcia hamulca.
-lekko cieknie z gaźnika (czy wystarczy go uszczelnić silikonem itp?)
-skrzynia biegów od spodu też lekko mokra. (wystarczy uszczelnić?)
-po zdjęciu kapy alternatora okazało się, że wał ma wyczuwalny luz w pionie, delikatny, ale wyczuwalny. Tutaj obawiam się regeneracji wału, plus łożyska- czy grozi to czymś większym? Ile pracy to wymaga? Jaki jest koszt regeneracji wału?
-akumulator jest słabiutki
-po przekroczeniu ~5000 obr/min (na każdym biegu, zawsze w tych samych rejestrach) silnik się dławi i dusi- czego może to być przyczyna? Czy jest taka możliwość, że regulator odłącza ładowanie akumulatora, a ten nie ma dość mocy na wyzwolenie iskry na zapłonie?

Poza tymi rzeczami wszystko jest super, jak na moje oko. Lagi nie ciekną, luzów nie ma, rama prosta. Jeździło mi się nim super- silnik do tych 5000 obr/min dynamicznie dochodził. No i największy szok- palił od pierwszego kopa za każdym razem. Skrzynia biegów chodziła cichutko, napęd też tip top- tylne koło kręciło się bez oporów na napiętym łańcuchu. Koła w porządku. Sprzęgło brało liniowo, chociaż tu nie jestem pewien...
Ogólnie poza wymienionymi wyżej minusami motorek wpadł mi bardzo w oko i chcę go kupić. Cena: 1900 zł z przeglądem i ubezpieczeniem.
Umówiłem się, że jutro po południu dam znać czy go biorę czy nie.

brać? Co mnie czeka do zrobienia?

Dzięki za wszelką pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Luźne gadki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin