|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamusial
Moto-Amator forum
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:12, 10 Maj 2009 Temat postu: Prośba o wskazanie kosztów naprawy kupowanego motoru |
|
|
Post zamieściłem również w dziale warsztat, za co przepraszam- zależy mi na otrzymaniu jakichś odpowiedzi w krótkim czasie...
przymierzam się do zakupu MZ ETZ- mojego pierwszego motoru i po objechaniu okolicznych ofert znalazłem bardzo ciekawą okazję, która wymaga jednak pracy i ma swoje wady. Chciałbym Was prosić o ewentualne wskazanie rozwiązania, ewentualnych kosztów napraw jakie mnie czekają.
Znalazłem MZ ETZ 251, która wydaje mi się ,że ma oryginalny przebieg- 38tyś km. Miałem możliwość sprawdzenia grubości lakierowania i wskazywał on na brak nowej warstwy, a wręcz oryginalny stary lakier.
Motor był zakupiony przez gościa rok temu, pojeździł nim on 2 razy i wstawił do garażu, bo jak stwierdził "woli samochody i go to nie kręci". Kupował go wraz z kolegą, który ponoć znał się na motorach.
Z oględzin moich i kumpla wynika:
przedni hamulec troszkę cieknie, ale nie czuć słabnięcia hamulca.
-lekko cieknie z gaźnika (czy wystarczy go uszczelnić silikonem itp?)
-skrzynia biegów od spodu też lekko mokra. (wystarczy uszczelnić?)
-po zdjęciu kapy alternatora okazało się, że wał ma wyczuwalny luz w pionie, delikatny, ale wyczuwalny. Tutaj obawiam się regeneracji wału, plus łożyska- czy grozi to czymś większym? Ile pracy to wymaga? Jaki jest koszt regeneracji wału?
-akumulator jest słabiutki
-po przekroczeniu ~5000 obr/min (na każdym biegu, zawsze w tych samych rejestrach) silnik się dławi i dusi- czego może to być przyczyna? Czy jest taka możliwość, że regulator odłącza ładowanie akumulatora, a ten nie ma dość mocy na wyzwolenie iskry na zapłonie?
Poza tymi rzeczami wszystko jest super, jak na moje oko. Lagi nie ciekną, luzów nie ma, rama prosta. Jeździło mi się nim super- silnik do tych 5000 obr/min dynamicznie dochodził. No i największy szok- palił od pierwszego kopa za każdym razem. Skrzynia biegów chodziła cichutko, napęd też tip top- tylne koło kręciło się bez oporów na napiętym łańcuchu. Koła w porządku. Sprzęgło brało liniowo, chociaż tu nie jestem pewien...
Ogólnie poza wymienionymi wyżej minusami motorek wpadł mi bardzo w oko i chcę go kupić. Cena: 1900 zł z przeglądem i ubezpieczeniem.
Umówiłem się, że jutro po południu dam znać czy go biorę czy nie.
brać? Co mnie czeka do zrobienia?
Dzięki za wszelką pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|