|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:33, 23 Maj 2007 Temat postu: Turbo spręrzarka |
|
|
Twoja turbosprężarka jako część Twojego silnika
Twoja turbosprężarka została tak zaprojektowana, aby stosować ją do silnika, do którego jest zamontowana. Silnik i turbosprężarka są od siebie nawzajem zależne w taki sposób aby uzyskać optymalną sprawność. Turbospężarka nie jest wyposażeniem dodatkowym które może być zdemontowane w razie zużycia lub awarii. Urządzenie to wymaga takiego samego utrzymania jak silnik, w szczególności okresowego sprawdzania jego mocowania.
Nie dopatruj się awarii w turbosprężarce, jeżeli zauważysz niedomagania w pracy silnika
Bardzo często turbosprężarka w doskonałym stanie jest demontowana i wymieniana na nową z powodu pozornie złego działania, które w rzeczywistości pochodzi od innych zespołów silnika, jego regulacji lub elementów jego wyposażenia, a nie od samej turbosprężarki.
Zauważyłeś niebieskie spaliny! Przed wymontowaniem turbosprężarki sprawdź, czy wkład filtra powietrza nie jest zanieczyszczony. Sprawdź również, czy przyczyna nadmiernego zużycia oleju nie znajduje się w samym silniku (jego zużycie, wycieki).
Turbosprężarka hałasuje! Zdarza się po prostu, że połączenia śrubowe są poluzowane. Czarne spaliny. Spadek mocy silnika! Jeszcze raz sprawdź przede wszystkim sam silnik.
Pamiętaj o trzech wrogach Twojej turbosprężarki
niedostatecznej ilości oleju,
obcych ciałach w zasysanym powietrzu,
zanieczyszczeniach w oleju.
Niedostateczna ilość oleju objawia się przede wszystkim uszkodzeniem łożysk, ocieraniem kół wirnika, utratą szczelności, a nawet pęknięciem wałka.
Przedostanie się ciała obcego powoduje uszkodzenie łopatek koła, co prowadzi do wyważenia układu wirującego i w konsekwencji do uszkodzenia pierścieni uszczelniających.
Zanieczyszczenia w oleju mogą uszkodzić panewki i czopy wałka, utrudniać przepływ oleju i funkcjonowanie pierścieni uszczelniających. Mogą to być cząstki metalu lub nagaru. Można wyeliminować lub zmniejszyć to ryzyko dbając szczególnie o stan układu ssącego silnika i filtra oleju.
Nie próbuj samodzielnie naprawiać turbosprężarki
Twoja turbosprężarka jest właściwie prostym mechanizmem, ale wykonana jest z tolerancjami rzędu mikrometrów, tylko producent turbosprężarki lub autoryzowane przez niego przedsiębiorstwo ma narzędzia i personel wyspecjalizowany w naprawach tych urządzeń. Zaoszczędzisz czas i pieniądze, ponieważ tylko oni doskonale się na tym znają.
Próbuj przewidywać awarie
Jeżeli zauważysz wycieki oleju, nienormalne drgania albo hałas pochodzący z turbosprężarki zatrzymaj silnik. Awaria może być w tym momencie szybko usunięta. Jeżeli tego nie uczynisz, będziesz zmuszony dokonać naprawy dużo droższej.
Turbosprężarka wiruje z ogromną prędkością. Najmniejsza anomalia może błyskawicznie spowodować poważną awarię (wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć łożyska).
Nie montuj Twojej turbosprężarki do innego silnika
Każda turbosprężarka jest konstruowana do określonego typu silnika i specyficznych warunków jego użytkowania. Różne parametry, takie jak pojemność silnika, jego moc, sposób eksploatacji (szosa lub teren), obciążenie pojazdu, wysokość npm to tylko niektóre z czynników, które uwzględnia konstruktor projektując turbosprężarkę. Jednak pomimo tego tylko autoryzowany warsztat może zaproponować zamianę oryginalnej turbosprężarki na inną bez obawy zmiany parametrów silnika.
Pamiętaj o przeszkoleniu kierowcy (operatora)
Najlepsze urządzenie nie wykaże swoich możliwości, jeżeli użytkownik nie jest przygotowany do jego obsługi.
Silniki doładowane wymagają szczególnej przezorności:
Aby wyeliminować zbyt duże zużycie turbosprężarki nie zatrzymuj silnika jeśli pracuje na wysokich obrotach ponieważ wtedy turbosprężarka wiruje nadal z ogromną prędkością, podczas gdy ciśnienie oleju spada do zera.
Uruchamiając silnik poczekaj co najmniej 30 sekund na wypełnienie przewodów olejowych, a dopiero potem możesz zwiększyć obroty.
Nie eksploatuj aż do awarii starej turbosprężarki
Bądź w kontakcie z autoryzowanym warsztatem naprawczym a zapewnisz swojej turbosprężarce długą żywotność. Jej regeneracja jest rozwiązaniem ekonomicznym. Będąc przewidującym zachowasz swoją turbosprężarkę w dobrym stanie przez długie lata i będzie ona pracować wydajnie.
Powierz obsługę Twojej turbosprężarki firmie autoryzowanej przez GARRETT
Wszystkie turbosprężarki powinny być rozmontowane, naprawione i wymienione u autoryzowanego współpartnera GARRETT. Samodzielna naprawa, wymiana oryginalnych części może doprowadzić do skutku odwrotnego od zamierzonego, spowodować awarię i utratę gwarancji. Autoryzowany warsztat dysponuje zapasem nowych turbosprężarek, regulowanych i częściami zamiennymi. Zawsze jest zapewniona szybka obsługa i naprawa.
Pamiętaj o tym, dlaczego Twój silnik jest doładowany
Silniki różnych pojazdów i urządzeń wyposaża się w turbosprężarki z różnych powodów:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|