|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:01, 23 Maj 2011 Temat postu: cieknący olej ETZ 150 |
|
|
Właśnie wróciłem do domu z przejażdżki, ja etz 150, kumpel etz 250 i kumpel "czwórą" jedziemy, stanelismy na browara wypiliśmy i ogień, trochę kółek itp, i znowu na browara, wypiliśmy, patrze a tu na oponie olej, myślę co jest? patrze na nóżkę od strony alternatora tak samo olej.. wycieka od tej strony
i tekst kumpla co ma czwórę: aaaaaaaaahaa! już kurka simering do wymiany!
i moje pytanie, o jaki simering chodzi? mowil ze pod zebatką tam pewnie jest ten simering czy tam coś i że trzeba to wymienić i nie będzie ciekło, i czy żeby go wymienić trzeba rozpoławiać śilnik ?? czy zębatke ściągnąć wystarczy i jakoś zmienić ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:03, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
dodam że oleju było za dużo plus do tego zamiast hipola nalałem lux 10 bo innego nie było pod ręką..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:14, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Simering pod zębatką zdawczą , max 30 minut roboty , chyba ze leci z popychacza ale to nie aż w takich ilościach , simer poszedł , wymień i śmigaj ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:16, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Odkręcasz zębatkę , i tam masz chyba o ile dobrze pamiętam taką blachę , dekielek w którym jest simer , wybijasz go , wbijasz nowy , uszczelniasz silikonem i zakładasz i jeździsz ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:58, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A jaki olej polecacie do takich 150ek bo mi na hipolu ciągnie sprzęgło pomimo że są nowe tarcze są nowe i przegło dobrze ustawione
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:04, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Lux 10 wystarczy , albo hipol MF 80 , czyli każdy olej z lepkością 80W , i do przekładni ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:27, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Lux 10 nie nadaje się do MZtek. Ten olej nie zawiera wielu komponentów smarujących...
Hipol olej ma 5 klas i co najmniej 4 pod klasy. Polecam olej klasy Hipol GL4 MF SAE 80 w zupełności wystarcza. Bo GL5 to lepszej jakości trochę ale to już przesada
kura256 jeżeli na normalnym oleju ciągnie Ci sprzęgło czyli na takim jaki powinien być to znaczy że za słabe sprężyny są już...serwisowałem ponad 7 MZ rożnego stanu technicznego i zawsze lałem hipol i wszystko chodziło jak złoto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:32, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
W etz 150 jest jedna sprężyna "talerzowa" [link widoczny dla zalogowanych] tu masz oryginalną sprężynę na której pojeździsz a pojeździsz , ten koleś ma najlepsze części na rynku jakie można spotkać ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:52, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
olej spuszczony, wszystko zmienione, silikonu dowalone jest dobrze )
a to łożysko co tam jest pod simeringiem i tą blaszką to powinno tak latać? tzn jak biorę za ten frez czy co to co jest na nim zębatka to można pociągnąć że idzie ono lekko do przodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:18, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
chodzi o łożysko w karterze czy wałek chodzi w łożysku lub wałek razem z łożyskiem wyłazi??
Podkładka taka metalowa okrągła powinna być, pełni ona role dystansu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:19, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Widać że ktoś robił remont mało "profesjonalnie" otóż w mz 150 prawy karter grzejesz sam i przykładasz na lewą połówkę , i potem grzejesz łożyska i wbijasz je od zewnątrz do końca wałka i wału , potem dystansujesz podkładkami dystansowymi tak aby pierścień zęwnętrzny łożyska miał luz 0.2-0.3mm od początku karteru , tzn. chodzi o to żeby łożysko nie było na równi z karterem tylko dobite do wałka , jak chcesz mogę to bardziej wytłumaczyć , a powiedz , rusza się łożysko w karterze czy wałek w łożysku , w sumie nie powinno się ruszać łożysko w karterze , a wałek przy okazji kiedyś przyklej na klej LOCTITE i bedzie git ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:59, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
tylko że ona nigdy nie była rozpoławiana..
jedyne rzeczy jakie były w niej robione to zmiana linki, gaźnika wymiana łańcuszka sprzęgłowego i tarcz.. do silnika nigdy nikt się nie dotykał wszystko oryginalnie jest zrobione..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|