Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1wi7
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:38, 25 Mar 2012 Temat postu: Mz 250 problem z 2 biegiem i wysprzeglaniem |
|
|
Witam jestem tutaj nowy wiec witam wszystkich.
Wracajac do problemu. oto w mojej mz nie moge wrzucic 2 biegu z jedynki probuje w gore i za nic nie wpada dwojka tylko luz ciagle, nie da sie przeskoczyc od razu na 3. Bardzo rzadko sie zdazalo ze 2 wpadla wtedy skrzynia pomiedzy biegami 2-5 dziala idealnie gdy zredukowalem na 1 problem od nowa. Dodatkowo ostatnio szarpie na jedynce.
Kolejny problem to sprzeglo ktore slabo wysprzegla, na biegu motor ciagnie troche do przodu ze wcisnietym sprzeglem, gdy mocniej podciagne gdy kopie nie obraca walem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:31, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Problemy ze skrzynia zaczynają się w momencie gdy wodziki są uszkodzone lub kły trybów się wyklepią. Reasumując bez rozpoławiania silnika nic się nie zdiagnozuje.
Co do sprzęgła MZ 250 ma w lewym deklu sprzęgła jest tarcza regulacyjna którym regulujesz napięcie linki sprzęgła. Jeżeli to nie pomaga to sprzęgło należy rozebrać i sprawdzić wysokość tarcz. Przed rozebraniem na obudowach należy zrobić znaki gdyż sprzęgło jest wyważane po złożeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1wi7
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:24, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
tarcze byly zmienianie i doszlifowywane bo byly za grube (sprawdzic wysokosc tarcz) czyli ze za duze moga byc czy co? Wiem ze silnik trzeba rozpolowic w najblizszym czasie sie tym zajme nie wiem wlasnie w czym szukac problemu ze skrzynia (czy jak dodam zdjecia trybow i wodzikow to bedzie ktos w stanie stwierdzic ich stan i przydatnosc?) Sprzeglo wczesniej byl rozpierane i przezemnie i jeszcze wczesniej nigdy nie sprawdzalem przy skladaniu zadnych znakow;/ przez niewywazone szybko mi sie lozysko rozpadnie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 1wi7 dnia Pon 14:26, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:32, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od dokładności zdjęć a co do sprzęgła to zależy jakie bicie będzie. Bardziej szybciej rozwali Ci łożyska wału korbowego.
Jest kilka poradników na niemieckich stronach, a może poczytać też o tym w książce Jeżdżę motocyklem MZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:17, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jeżeli chodzi o skrzynie to jak mówi kolega moturzysta trzeba rozpołowić silnik miałem to samo ... u mnie na wałku posrednim wyskoczył segier i tryb latał sobie luźno ... ale jak rozbierzesz odrazu przejżyj stan kłów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1wi7
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:43, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Przesylam zdjecia wodzikow (byly naspawywane przed poprzednim zlozeniem silnik chodzil na nich moze godzine w sumie juz sa powycierane;/)
Zdjecia dodam w kolejnym poscie bo musze miec min 3 posty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1wi7
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:43, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
010 :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
011:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
012:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1wi7
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:52, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
zdjecia wodzikow przed naspawywaniem, wytarte podobnie jak teraz (niestety po naspawaniu wytarly sie strasznie szybko;/)
010:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
011:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
012:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do stanu trybow skrzyni biegow nie ma sie do czego przyczepic chyba ze do tych kłów ktore sa na trybach przesuwnych bo nie umiem okreslic ich stanu wiec nie wiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1wi7
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:10, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj odkrylem jeszcze dodatkowa przyczyne problemu poniewaz ktos wczesniej rozwalil miejsce na seger ktory trzyma lozysko w karterze od strony sprzegla to caly walek od skrzyni biegow wraz z lozyskiem przesuwal sie jakies 2-4mm w strone sprzegla przez co ta dwojka wogole nie wchodzila...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:12, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wodzików nie należy napawać gdyż osłabia się ich stop. Ich powierzchnia jest hartowana przez kilkukrotne zanurzenie rozżarzonego metalu w kompieli olejowej. Ty widać podczas spawania tego nie zrobiłeś i nie zahartowałeś materiału.
Prawdopobna przyczyna to właśnie wytarte wodziki szkrzyni, dlatego Ci biegi szarpały.
Co do sprzęgł kłowych w trybach:
tu jest troche [link widoczny dla zalogowanych] i tutaj
[link widoczny dla zalogowanych]
A więcje dowiesz się z [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1wi7
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:25, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ale jezeli caly walek przesunal sie w strone sprzegla to dwojka tez nie chciala przez to wejsc wogole? Bo zapewne pod wplywem sily ktora wodzik przesuwal tryb 2 biegu caly walek sie przesuwal dlatego zapewne wogole 2 nie lapala nawet...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:14, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
To też może być ale przeczytaj jeszcze raz co napisałem o wodzikach. Jeżeli wodziki będą miały luz w trybach przesuwnych to też biegi będą Ci wyskakiwać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|