Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Po generalnym małe problemy mz etz 150!!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:43, 22 Maj 2010    Temat postu:

no to widać że juz lepiej cos , więc tak , wyjmij filtr i go porządnie przeczyść , potem ustaw iglice na każdym rowku , a jeżeli nic nie da żadna opcja to odkręć dekielek w gaźniku i na pływaku masz blaszke , odginając na dół podnosisz poziom paliwa , a do góry zamykasz , a powiedz czy da sie ustawić obroty?? bo jeżeli nie to masz do wymiany przepustnice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:31, 22 Maj 2010    Temat postu:

ale chodzi ci o obroty silnika??? to da się tylko że moto nie może sie wkręcić powyżej 3tyś. Ta śrubka od mieszanki jak reguluje to moto nie reaguje na to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:00, 22 Maj 2010    Temat postu:

a jak nie może sie wkrecic na obroty , to wykrecasz swiece? zobacz czy ja zalewa i pokombinuj jak pisalem wyzej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:25, 23 Maj 2010    Temat postu:

no właśnie ja zalewa i juz tak kominowałem wcześniej i zrobiło sie troszke lepiej ale jeszcze nie to. A czy winą źle wyregulowanego gaźnika może być też to że jak jade na max obrotach to motor jedzie bardzo wolno tak jakby zamiast 3 jechał na 1. ??? bo u mnie tak jest... nie osiąga swojej prędkości na poszczególnych biegach!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:31, 24 Maj 2010    Temat postu:

no pewnie , wystarczy że masz źle wyregulowaną mieszanke i już, a wiesz co , sprawdz kondensator i przerwe na platynkach ,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:56, 24 Maj 2010    Temat postu:

krystianskrobek19 po czesci to moze byc gaznik, ale jesli przestawiales juz zaplon...to masz zle ustawienie. Musisz ustwiec przerwe na przerywaczasz na 0.35 i wtedy regulowac zaplon najlepiej przyrzadem zegarowym. Z nim ustwisz wszystko tak jak trzeba i dokladniej niz sufmiarka.
Sprawdz czy masz klinek na wale ustalajacy wirnik, bo pamietam jak pisales ze nie mozesz ustwic tego zaplonu.
Kondensator i polaczenie z przerywaczem.
Na koncu w gazniku na iglicy wepni zapinke na 3 rowek od gory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:19, 24 Maj 2010    Temat postu:

a mozna jakoś inaczej regulować tym zapłonem np.za pomocą suwmiarki????????/ Możesz mi opisać dokładnie co trzeba robić??????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:18, 24 Maj 2010    Temat postu:

Kod:
Jest to malo dokladne ale da sie zrobic.
Prosze oto opis:

1- Z WYKORZYSTANIEM DANYCH PODANYCH W KĄCIE WYPRZEDZENIA ZAPŁONU. W MZ ten kąt wynosi od 22,45 do 23,45 stopni obrotu wału korbowego.
W innych przypadkach ( inny silnik) należy postepować analogicznie podstawiajac innne dane kątowe.
Najpierw ustaw na przerywaczu przerwę 0.3 a następnie ustaw GMP(górny martwy punkt,czy jak kto woli najwyższe położenie tłoka) , można to zrobić tak, że po ostrożnym wprowadzeniu np. kawałka drutu pokręcamy kołem zamachowym w prawo i wtedy będzie widać kiedy tłok będzie najwyżej(tylko jak przeoczysz GMP to nie cofaj koła, tylko zrób kolejny obrót -będziesz miał dokładniej).Gdy ustawisz ten GMP to zaznacz go dwoma punktami na kole i karterze.
Pożniej weź kątomierz lub mozesz zrobic gotowy przyrzad. Wiecej o tym jest opisane w Jezdze motocyklem MZ.

2. JAK USTAWIĆ PUNKT ZAPLONU MAJĄC DANE W MM DROGI TŁOKA.

Ustawiamy tlok w GPZ(ZZ) . Teraz przez otwor na świecę mierzymy ( za pomocą suwmiarki , głębokościomerza, lub nawet jak za dawnych czasów odznaczajac odległośc kawałkiiem drutu) odległośc od denka tłoka do krawedzi głowicy( wymiar mozna sobie zapisdać aby nie zapomnieć). Później również cofamy o 1/4 obrotu i ustawiamy początek rozwarcia styków . Ponownie mierzymy wymiar pomiędzy tłokiem a krawędzią głowicy. Będzie to oczywiście wieksza odległośc. I właśnie od niej odejmujemy tą pierwszą odległośc w jakiej tłok był od GMP. Rożnica powinna wynieść 2,5 mm. Jeśli będzie wieksza ( pkt. zapłonu za wcześnie), zapłon opóźniamy pokrecajac podstawą przerywacza w prawo( zgodnie z wskazówkami zegara :) ) , a jeśli mniejsza , czyli zapłon za późny to przyspieszamy go pokrecając iskrownikiem w lewo( po oczywiscie w każdym przypadku wczesniejszym poluzowaniu śrub mocujacych ową podstawę). Postepujemy z tą czynnoscią dotąd ,aż uzyskamy różnicę wymiaru ok. 2,5 mm.

To są optymalne ustawienia dla każdego silnika w stanie w jakim opuszczał fabrykę. Dlatego gwoli ścisłości dodam ,że "idealny" punkt wyprzedzenia zapłonu dla każdego silnika bedzie inny( zależnie od jego stanu technicznego). Tych danych nikt na odległośc nie jest w stanie określić , dlatego jeśli ktoś chce ze swojego silnika wykrzesać wszystkie możliwosci , powinien do tego punktu dojść sam metodą prób i błędów ( wykonując kródkie jazdy pomiędzy poszczególnymi ustawieniami).

Inaczej mowiac po pomiarze GMP rysujesz na swoim precie znaczek w odleglosci 2,5 mm i wkladasz spowrotem pret,cofasz wal i w tym miejscu jak kreska 2,5 mm sie pokryje z glowica powinno nastapic rozwarcie stykow przerywacza.
Co do zarowki to spraw jest tak: zdejmujesz przewod idacy z przerywacza do cewki,a w to miesce podlanczasz przewod od zarowki.drogi koniec zarowki do + zasilania,a minus zasilania na mase.
W chwili rozwarcia stykow zarowka zgasnie.


I w wolnej chwili zapoznaj sie z ksiazka ktora wymienilem Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pon 18:19, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:17, 24 Maj 2010    Temat postu:

a możesz mi to troche prościej wytłumaczyć???? bo za bardzo nie moge skumać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:39, 24 Maj 2010    Temat postu:

to jest juz prosciej Jezyk moze w ksizce od MZ bedzie to przystepniej opisane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:54, 24 Maj 2010    Temat postu:

a jakie powinno być firmowe ustawienie w komorze pływakowej??? Jak to ustawić????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:56, 24 Maj 2010    Temat postu:

to już trzeba samemu sobie ustawiać , ustawiasz i patrzysz jak ci moto pracuje , jak za mało benzyny to podginasz w dół , reszte sobie dopisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin