Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z krzywką
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:36, 31 Sie 2011    Temat postu:

Witam po przerwie, w końcu jakoś udało mi się ustawić ten zapłon, kupiłem nową krzywkę (choć nie do końca jestem pewny czy to jej zasługa Surprised ). Teraz mam ustawiony tak, jak Pisaliście mi, czyli 3 mm przed GMP zaczynają otwierać się delikatnie platynki, tylko ta przerwa 0,3mm to ma być w którym momencie? Ja ustawiłem tak minimalnie przed GMP i jest chyba dobrze, bo motor zaczął dobrze palić i jeździć
Wesoly .
Tylko zauważyłem jeszcze jeden problem, a mianowicie taki, że na świecy osadza się dużo nagaru, wyrzuca olej czyli nie przepala dobrze paliwa. Nagar ten powoduje przebicie iskry, spadek obrotów a po zgaszeniu trudności z odpaleniem . Dopiero po oczyszczeniu świecy wszystko mija, iskra przeskakuje na środek elektrody i motor ma normalne obroty, czasem po przytrzymaniu (na postoju) na wyższych obrotach gaśnie, tak jakby świeca się zalewała. Czy przyczyną tego może być złe ustawienie pływaków? Nie jestem do końca pewien ale chyba to muszę sprawdzić w pierwszej kolejności, dodam, że w gaźniku mam: wkręt od mieszanki odkręcony o 1,25 obrotu, a od powietrza o 2.
Jakby tego było mało, coś mi się powaliło z napędem prędkościomierza bo zaniża prędkość, a przy pchaniu usłyszałem, że coś strzela przy zębatce podczas obrotu kołem . Co to może być i czy dużo z tym roboty ? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:20, 01 Wrz 2011    Temat postu:

0.3mm w punkcie GMP dokładnie...Wkładasz świece przez otwór w głowicy tylko odwrotnie i kręcisz wałem tak ażeby świeca stanęła w martwym punkcie GMP i regulujesz przerwę na stykach.

A co do tego nagaru to jaką masz świece zapłonową?? Bo jeżeli Ci za dużo się osadza to albo zła świeca jest albo niewłaściwy olej lejesz, lub jego za dużo.

Napisz jaką masz świece, jaki olej lejesz i w jakim stosunku. Mruga


Drugą sprawą może być pęknięty uszczelniacz od strony skrzyni i do skrzyni korbowej jest zasysany olej ze skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:38, 01 Wrz 2011    Temat postu:

Gaźnik bym przejrzał , w MZ masz dwie śrubki w gaźniku , jedną ustawiasz mieszanke paliwo-powietrze , drugą regulujesz obroty , pływak bym przejrzał czy jest dobrze ustawiony i czy zaworek zamyka dopływ , potem simer od sprzęgła jeśli gaźnik będzie ustawiony porządnie a objawy te same to simering zostaje , w nieszczelność w MZ wątpie , tam silnik składany bez uszczelek itd , dlatego robota niemców jest zajebista i w nieszczelność nie uwierzę bo to jest ciężkie do zrozumienia , chyba że już ktoś siekierą robił silnik no to nie mam pytań .Najpierw zajął bym się gaźnikiem a potem simer.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:09, 01 Wrz 2011    Temat postu:

Mam świece M14-260 Beru, poza tym to nie jest raczej jej wina bo wcześniej miałem już Iskre F100 i F95, Bosha W7BC i z każdą jest podobnie (może ciut lepiej z bosh'em,). Olej leje Stihl, a ilość to zdecydowanie mniej niż jest zalecane bo na 5l leje 40ml , a nie 100, czyli coś jest nie tak.
Oleju ze skrzyni raczej nie bierze bo w tym roku po raz pierwszy spuszczałem olej ze skrzyni po około 2 sezonach i było go tyle samo co wtedy. A z tymi świecami to też jest już od dłuższego czasu problem.
Muszę sprawdzić najpierw czy z gaźnikiem wszystko jest ok :wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:29, 01 Wrz 2011    Temat postu:

Sprawdził bym gaźnik , lej 150ml oleju na 5l benzyny , a jak nie to wymień simer od strony sprzęgła , a jak spuszczałeś olej to nie walił benzyną przypadkiem i nie był za bardzo wodnisty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:28, 02 Wrz 2011    Temat postu:

damian886 napisał:
Mam świece M14-260 Beru, poza tym to nie jest raczej jej wina bo wcześniej miałem już Iskre F100 i F95, Bosha W7BC i z każdą jest podobnie (może ciut lepiej z bosh'em,). Olej leje Stihl, a ilość to zdecydowanie mniej niż jest zalecane bo na 5l leje 40ml , a nie 100, czyli coś jest nie tak.
Oleju ze skrzyni raczej nie bierze bo w tym roku po raz pierwszy spuszczałem olej ze skrzyni po około 2 sezonach i było go tyle samo co wtedy. A z tymi świecami to też jest już od dłuższego czasu problem.
Muszę sprawdzić najpierw czy z gaźnikiem wszystko jest ok :wink


Przy tym stosunku jak podałeś zacierasz silnik zdecydowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:38, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Motórzysta masz 100% rację , aż się dziwię że jeszcze to nie nastało , ale w końcu jeśli mu tak zarzuca świece olejem to musi skądś brać , i smarowanie jest ale olejem z skrzyni/sprzegła . 40ml to zdecydowanie za mało , za mało 4 krotnie , Ja stawiam na simering od strony sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:56, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Zgadzam się z Wami, że 40 ml to zdecydowanie za mało i też mnie to dziwi, że motor jeszcze nie zatarty, ale cuda jak widać się zdarzają. Shocked
Dziś sprawdzałem pływaki i przy otwartym jest 32mm (wg. książki prawidłowo) a zamkniętym tzn. gdy całkowicie wcisnąłem ten wystający dzyndzel od chyba dyszy? wyszło mi 25 mm czyli trochę za mało, ale nie wiem czy dokładnie tak to się mierzy i czy to ma jakiś wpływ na mój problem, jeżeli jest mniej przy zamkniętym to dostaje więcej czy mniej paliwa??? Chyba więcej...
A co do simera to chyba najlepiej będzie jeśli wypuszcze olej i sprawdze czy są duże ubytki czy tyle co wlałem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:29, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Jak już robić to od razu wymienić simer i mieć spokój , tylko na lepszy jakiś , np. CORTECO Lub jeszcze inny jak ja za simer 11zł zapłaciłem kurka!! ale był spokój , poziom paliwa ustaw najlepiej do tego odlewu co masz w dekielku , na forum szczegółowo opisałem jak się ustawia , potem już pod moto ustawiasz , albo więcej albo mniej , ja u siebie ustawiłem na odlew a muszę lekko podnieść poziom bo reakcja nie ta ,No i lepiej sprawdzić czy zawór dobrze zamyka dopływ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:29, 03 Wrz 2011    Temat postu:

Binladen napisał:
Jak już robić to od razu wymienić simer i mieć spokój , tylko na lepszy jakiś , np. CORTECO Lub jeszcze inny jak ja za simer 11zł zapłaciłem kurka!! ale był spokój , poziom paliwa ustaw najlepiej do tego odlewu co masz w dekielku , na forum szczegółowo opisałem jak się ustawia , potem już pod moto ustawiasz , albo więcej albo mniej , ja u siebie ustawiłem na odlew a muszę lekko podnieść poziom bo reakcja nie ta ,No i lepiej sprawdzić czy zawór dobrze zamyka dopływ.


Corteco to bardzo dobra firma Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:15, 20 Wrz 2011    Temat postu:

W koncu jest jakis postęp Smile . Podniosłem pływaki do góry i jest różnica, nie zawala już tak świecy i jest lepsze przyspieszenie , nie ma tego mulenia po dodaniu gazu, tylko jak jest zimna to troche za wolno pali, może coś jeszcze z gaźnikiem pokombinuje, bo na moje oko świeca powinna być jeszcze ciut jaśniejsza Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin