|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:36, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Witam po przerwie, w końcu jakoś udało mi się ustawić ten zapłon, kupiłem nową krzywkę (choć nie do końca jestem pewny czy to jej zasługa ). Teraz mam ustawiony tak, jak Pisaliście mi, czyli 3 mm przed GMP zaczynają otwierać się delikatnie platynki, tylko ta przerwa 0,3mm to ma być w którym momencie? Ja ustawiłem tak minimalnie przed GMP i jest chyba dobrze, bo motor zaczął dobrze palić i jeździć
.
Tylko zauważyłem jeszcze jeden problem, a mianowicie taki, że na świecy osadza się dużo nagaru, wyrzuca olej czyli nie przepala dobrze paliwa. Nagar ten powoduje przebicie iskry, spadek obrotów a po zgaszeniu trudności z odpaleniem . Dopiero po oczyszczeniu świecy wszystko mija, iskra przeskakuje na środek elektrody i motor ma normalne obroty, czasem po przytrzymaniu (na postoju) na wyższych obrotach gaśnie, tak jakby świeca się zalewała. Czy przyczyną tego może być złe ustawienie pływaków? Nie jestem do końca pewien ale chyba to muszę sprawdzić w pierwszej kolejności, dodam, że w gaźniku mam: wkręt od mieszanki odkręcony o 1,25 obrotu, a od powietrza o 2.
Jakby tego było mało, coś mi się powaliło z napędem prędkościomierza bo zaniża prędkość, a przy pchaniu usłyszałem, że coś strzela przy zębatce podczas obrotu kołem . Co to może być i czy dużo z tym roboty ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:20, 01 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
0.3mm w punkcie GMP dokładnie...Wkładasz świece przez otwór w głowicy tylko odwrotnie i kręcisz wałem tak ażeby świeca stanęła w martwym punkcie GMP i regulujesz przerwę na stykach.
A co do tego nagaru to jaką masz świece zapłonową?? Bo jeżeli Ci za dużo się osadza to albo zła świeca jest albo niewłaściwy olej lejesz, lub jego za dużo.
Napisz jaką masz świece, jaki olej lejesz i w jakim stosunku.
Drugą sprawą może być pęknięty uszczelniacz od strony skrzyni i do skrzyni korbowej jest zasysany olej ze skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:38, 01 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Gaźnik bym przejrzał , w MZ masz dwie śrubki w gaźniku , jedną ustawiasz mieszanke paliwo-powietrze , drugą regulujesz obroty , pływak bym przejrzał czy jest dobrze ustawiony i czy zaworek zamyka dopływ , potem simer od sprzęgła jeśli gaźnik będzie ustawiony porządnie a objawy te same to simering zostaje , w nieszczelność w MZ wątpie , tam silnik składany bez uszczelek itd , dlatego robota niemców jest zajebista i w nieszczelność nie uwierzę bo to jest ciężkie do zrozumienia , chyba że już ktoś siekierą robił silnik no to nie mam pytań .Najpierw zajął bym się gaźnikiem a potem simer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:09, 01 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Mam świece M14-260 Beru, poza tym to nie jest raczej jej wina bo wcześniej miałem już Iskre F100 i F95, Bosha W7BC i z każdą jest podobnie (może ciut lepiej z bosh'em,). Olej leje Stihl, a ilość to zdecydowanie mniej niż jest zalecane bo na 5l leje 40ml , a nie 100, czyli coś jest nie tak.
Oleju ze skrzyni raczej nie bierze bo w tym roku po raz pierwszy spuszczałem olej ze skrzyni po około 2 sezonach i było go tyle samo co wtedy. A z tymi świecami to też jest już od dłuższego czasu problem.
Muszę sprawdzić najpierw czy z gaźnikiem wszystko jest ok :wink
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:29, 01 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdził bym gaźnik , lej 150ml oleju na 5l benzyny , a jak nie to wymień simer od strony sprzęgła , a jak spuszczałeś olej to nie walił benzyną przypadkiem i nie był za bardzo wodnisty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:28, 02 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
damian886 napisał: |
Mam świece M14-260 Beru, poza tym to nie jest raczej jej wina bo wcześniej miałem już Iskre F100 i F95, Bosha W7BC i z każdą jest podobnie (może ciut lepiej z bosh'em,). Olej leje Stihl, a ilość to zdecydowanie mniej niż jest zalecane bo na 5l leje 40ml , a nie 100, czyli coś jest nie tak.
Oleju ze skrzyni raczej nie bierze bo w tym roku po raz pierwszy spuszczałem olej ze skrzyni po około 2 sezonach i było go tyle samo co wtedy. A z tymi świecami to też jest już od dłuższego czasu problem.
Muszę sprawdzić najpierw czy z gaźnikiem wszystko jest ok :wink |
Przy tym stosunku jak podałeś zacierasz silnik zdecydowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:38, 02 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Motórzysta masz 100% rację , aż się dziwię że jeszcze to nie nastało , ale w końcu jeśli mu tak zarzuca świece olejem to musi skądś brać , i smarowanie jest ale olejem z skrzyni/sprzegła . 40ml to zdecydowanie za mało , za mało 4 krotnie , Ja stawiam na simering od strony sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:56, 02 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Wami, że 40 ml to zdecydowanie za mało i też mnie to dziwi, że motor jeszcze nie zatarty, ale cuda jak widać się zdarzają.
Dziś sprawdzałem pływaki i przy otwartym jest 32mm (wg. książki prawidłowo) a zamkniętym tzn. gdy całkowicie wcisnąłem ten wystający dzyndzel od chyba dyszy? wyszło mi 25 mm czyli trochę za mało, ale nie wiem czy dokładnie tak to się mierzy i czy to ma jakiś wpływ na mój problem, jeżeli jest mniej przy zamkniętym to dostaje więcej czy mniej paliwa??? Chyba więcej...
A co do simera to chyba najlepiej będzie jeśli wypuszcze olej i sprawdze czy są duże ubytki czy tyle co wlałem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:29, 02 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Jak już robić to od razu wymienić simer i mieć spokój , tylko na lepszy jakiś , np. CORTECO Lub jeszcze inny jak ja za simer 11zł zapłaciłem kurka!! ale był spokój , poziom paliwa ustaw najlepiej do tego odlewu co masz w dekielku , na forum szczegółowo opisałem jak się ustawia , potem już pod moto ustawiasz , albo więcej albo mniej , ja u siebie ustawiłem na odlew a muszę lekko podnieść poziom bo reakcja nie ta ,No i lepiej sprawdzić czy zawór dobrze zamyka dopływ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:29, 03 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Binladen napisał: |
Jak już robić to od razu wymienić simer i mieć spokój , tylko na lepszy jakiś , np. CORTECO Lub jeszcze inny jak ja za simer 11zł zapłaciłem kurka!! ale był spokój , poziom paliwa ustaw najlepiej do tego odlewu co masz w dekielku , na forum szczegółowo opisałem jak się ustawia , potem już pod moto ustawiasz , albo więcej albo mniej , ja u siebie ustawiłem na odlew a muszę lekko podnieść poziom bo reakcja nie ta ,No i lepiej sprawdzić czy zawór dobrze zamyka dopływ. |
Corteco to bardzo dobra firma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:15, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
W koncu jest jakis postęp . Podniosłem pływaki do góry i jest różnica, nie zawala już tak świecy i jest lepsze przyspieszenie , nie ma tego mulenia po dodaniu gazu, tylko jak jest zimna to troche za wolno pali, może coś jeszcze z gaźnikiem pokombinuje, bo na moje oko świeca powinna być jeszcze ciut jaśniejsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|