Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z rozruchem i dziwne stuki z silnika mz 150
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:21, 17 Kwi 2012    Temat postu: Problem z rozruchem i dziwne stuki z silnika mz 150

Witajcie, po postoju ok. tydzień chciałem zapalić MZ, a tu nic nie łapie. Sprawdzam świece - sucha, myślę pewnie gaźnik, więc profilaktycznie przeczyściłem. Po złożeniu przelewam, próbuje zapalić to samo (chociaż raz lekko jakby złapała), wykręcam świece sucha. Żeby się nie męczyć wstrzyknąłem do cylindra trochę paliwa (to zawsze pomagało, ale nie tym razem), raz jakby chciała zapalić, ale nie dała rady. Kombinowałem dalej sprawdziłem: zapłon, iskre - wszystko tutaj było w porządku. W końcu zacząłem wkręcać różne świece, na jednej z nich udało się zapalić, lecz wtedy usłyszałem wspomnianą dziwną pracę silnika, coś jakby dzwoniło stukało w nim, stwierdziłem, że coś jest nie tak i zgasiłem. Po paru minutach próbowałem zapalić z powrotem, ale nie było już o tym mowy. Przypuszczam że walneło coś w silniku, lecz nie jestem do końca pewien i chciałem Was zapytać o zdanie co mogło się stać ??? i gdzie podziało się całe paliwo ( to które wstrzyknąłem i to z gaźnika, które teoretycznie dostało się do komory spalania) ? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:36, 17 Kwi 2012    Temat postu: Re: Problem z rozruchem i dziwne stuki z silnika mz 150

damian886 napisał:
i gdzie podziało się całe paliwo ( to które wstrzyknąłem i to z gaźnika, które teoretycznie dostało się do komory spalania) ? Shocked


t owstrzykniete sie spalilo a to z gaznika wcale nie musialo sie dostac do komory spalania.Twoj problem??hmmm standard zaplon gAznik albo lewe powietrze a to co sie tlucze to pewnie lancuszek sprzegla


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:15, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Łańcuszek sprzęgła raczej wykluczam bo w zeszłym roku wymieniłem praktycznie wszystko co znajduje się od strony sprzęgła oczywiście łącznie z łańcuszkiem. Pokombinuje jeszcze z gaźnikiem, spróbuje przede wszystkim jakos odpalić i sprawdzić co się będzie działo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:17, 19 Kwi 2012    Temat postu:

sprawdź manometrem ciśnienie sprężania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BOOSTER212
Moto-Senior
Moto-Senior



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:37, 19 Kwi 2012    Temat postu:

moze tluc sie sworzen tloka tez

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:05, 19 Kwi 2012    Temat postu:

Możliwe że pierścień pękł , lub coś z tłokiem , mogło coś wpaść do skrzyni korbowej , możliwości jest dużo , ściągnij górę i obczaj. Nikt nie ma rentgena w oczach i na odległość

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:05, 11 Maj 2012    Temat postu:

Witam po przerwie. Już chyba doszedłem dlaczego nie chciała zapalić moja 150ka. Prawdopodobnie był zapchany tłumik i stąd ta dziwna praca silnika. A było to tak w wolnej chwili zabrałem się za odpalanie, ale oczywiście nie szlo to najlepiej, po kilkunastu kopnięciach strzelało w tłumik. Nie wiedziałem dlaczego, ale jednym razem jak zawaliło to aż sam się przestraszyłem Shocked i po tym walnięciu zapaliła od razu. Spojrzałem na tłumik czy bardzo dymi a tam widze jak coś z niego wylatuje, takie kawałki zbitego starego oleju, po przegazowaniu zrobiło się tego całkiem sporo. Pomyślałem więc, że trzeba się przejechać na większych obrotach to się odmuli tłumik, ale gdy trochę wszystko się zagrzało zaczęła przerywać i mulić po dodaniu gazu, a i oczywiście strzelać w rure. Zdjąłem więc tłumik i przejechałem się na samym kolanku, wszystko było ok.
Zamówiłem nowy tłumik bo tamten to niczym zabytek wykopany z ziemi, dziś załozyłem. Chodziła elegancko tylko, gdy wyjechałem w trase, tak powyżej 100 zgasła jakby zapłon się odciął i teraz nie chce zapalić. Nie wiem czy to coś z zapłonem czy gaźnikiem??? Dodam, że świeca teraz kawa z mlekiem, bo wcześniej tzn. na starym tłumiku słabo przepalała. Macie jakieś pomysły co to może być, bo mnie sie powoli kończą, a motor ten coraz bardziej mnie zadziwia
Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz150
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:59, 11 Maj 2012    Temat postu: mz 150

Hmm jeździłeś bez tłumika może pierścienie pekły...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:39, 11 Maj 2012    Temat postu:

Jak by jeździł bez kolanka to tak , mogły by pęknąć , i znowu się powtórzę , świeca , zapłon , gaźnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:20, 12 Maj 2012    Temat postu:

Jeździłem bez tłumika, bez kolanka też małą rundę zrobiłem, ale dlaczego miały by mi pęknąć pierścienie ? Po założeniu tłumika wszystko było ok.
Przypuszczam, że coś z gaźnikiem może być nie tak, bo cały czas jak próbowałem po tym zgaśnięciu w trakcie jazdy zapalić to świeca była sucha, tak jakby wcale paliwo nie szło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:53, 12 Maj 2012    Temat postu:

Czyli układ zasilania , kranik , dysze , zaworek , I teraz ci powiem , jak jeździsz bez kolanka , to pierścienie są odsłonięte , w czasie pracy nagrzewają się dość sporo , i teraz jak wyrzucą spaliny i za chwilę cofnie się zimne powietrze z atmosfery centralnie na rozgrzane pierścienie , może dojść do pęknięcia , nagłe ochłodzenie i trach , może pęknąć .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian886
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:17, 12 Maj 2012    Temat postu:

Rozumiem, ale bez kolanka to maksymalnie kilometr zrobiłem i potem było ok. Nie wiem tylko co było przyczyną tego nagłego zgaśnięcia w trakcie jazdy i to przy takiej prędkości. Może wtedy się coś rozwaliło bo teraz jakoś lekko kopniak chodzi mogę poruszać nim jedną ręką, wcześniej tak nie było. Przypuszczam że przyczyną problemów może być małe sprężanie i dlatego moto nie może zassać mieszanki?? A przyczyną tego co jest ??? pierścienie, tłok...??? Musze chyba zdjąć głowice i sprawdzić bo coś mi się to nie podoba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin