|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yuby51
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:45, 27 Sie 2009 Temat postu: etz 250 hamulec tarczowy, problem z pompie czy zacisku? |
|
|
Więc tak, jakiś czas temu, zdjąłem całe przednie kopyto, i gruntownie wyczyściłem, to znaczy wyjąłem tłoczki, wypolerowałem takim czyścikiem do miedzianych rur(takie coś bardzo bardzo delikatnego), przedmuchałem wszystko, o poskładałem spowrotem, zalałem plynem, odpowietrzyłem i teraz hamulec działa w ten sposób że gdy szybko klamke nacisnę, to hamuje, natomiast gdy zrobie to powoli, nie hamuje wogole i klamka wciska się bez oporu do końca. Cały ten zabieg przeprowadziłem dlatego że klocki hamulcowe tarły o tarcze na nie wciśniętym hamulcu.
Następnie postanowiłem zająć sie pompką, to znaczy wyjąłem tłoczek, wypolerowałem go, i założyłem simmering 10na20na7, ale podczas zakładania go na tłoczek wydawało mi się żę dość luźno wchodził, następnie cały tłoczek razem z simeringiem zamontowałem w pompce, cały simmering popychająć równomiernie dopasowaną rurką. na początku strasznie ciekło z tego, ale po ponownym dociśnieciu simeringa tą samą rurką, ciec przestalo, jednak problem nadal pozostał.
1Co moge teraz jeszcze zrobić, ale mój hamulec działał poprawnie
2 Która uczszelka jest odpowiedzialna za tłoczenie plynu hamulcowego, ta mniejsza czy ten simmering który założyłem? to znaczy czy jeżeli simmering, troche cieknie, to czy to ma wpływ na tłoczenie i sprawność ukladu, czy poprostu tracimy plyn, i mamy syf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:21, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Simering może być zły lub gdzieś jakaś dziurka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:44, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja miałem taki sam problem jak szybko to działał, jak powoli mógł sie cały hamulec schować, to była standardowa pompa i to był właśnie koniec uszczelki w pompce, troche z niej ciekło nie dużo ale zawsze sie pociła. Jak Ci właśnie troche puszcza to może być wina tego simeringa. A powiedz jeszcze czy jak naciśniesz szybko i trzymasz długo to klamka dalej schodzi czy nawet po dłuższej chwili nie zmienia położenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yuby51
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:54, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Do zyrafo- simering był nowy, i raczej prawidłowo zamontowany, tyle tylko że dość luźno wchodził a tłoczek, bo do samego korpusu pompki już ciasno, i musiałem go rurką wpychać.
Jeżeli szybko wcisne i długo trzymam to klamka nie popuszcza, tylko cały czas jest na jednym poziomie.
No ale czy ta pierwsza uszczelka jest taka ważna(ta, którą sie zastępuje simeringiem)?? bo przecież za tłoczenie odpowiada ta druga, mniejsza uszczelka. Kiedyś jak jeździli na mz, i ciekła im pompka hamulcowa, to przecież hamulec działał, tyle tylko że plyn uciekał, i brudził, mam racje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:00, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
moja teoria jest taka że gdy szybko naciśniesz to płyn nie zdąży uciec przez nieszczelności "rozepcha" troche uszczelke i uszczelka dociśnie sie do ścianek i trzyma, coś na zasadzie membrany, czy pompki rowerowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yuby51
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:03, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
pewnie masz racje, ale mam racje że za ciśnienie, i sprawność hamucla odpowiedzialna jest ta mała uszczelka a nie ten simering?, no i w takim razie problem tkwi raczej w pompie, nie w zacisku?, bo początkowo rozebrałem zacisk, a pompy nie ruszałem, i wtedy pojawił sie problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:15, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
mi ten problem pojawił sie nagle nic nie ruszałem, od wymiany klocków minęły z 2 miesiące na dole nic nie było ruszane, więc zacisk raczej nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yuby51
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:32, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
A może mi ktoś odpwoiedzieć, do czego służy taki skośny kanalik na tłoczku w pompce hamulcowej?., bo chciałbym wytoczyć sobie nowy tłoczek, i musze wiedzieć do czego służy ten kanalik, i jak bardzo jest ważny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|