 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawek112222
Moto-Amator forum

Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:19, 03 Paź 2008 Temat postu: jak ustawia sie zapłon? |
|
|
jak sie ustawia dokłanie zapłon,pytam bo nie moge znalesc tego na forum;/ jak mozecie to mi wytłumaczcie lub dajecie linka jak sie to robi a mam etz 150
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
manius
MZ-RACERRRRRR

Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:17, 04 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
to ci wytlumacze na prosto jak ja robie,wpierw odkrecasz swiece przykladasz do cyindra i kopiesz czy ma iskre (albo poruszaj platynkami)jak iskra jest slaba sprawdz jeszcze na dwoch swiecach najlepiej,jesli dalej nic wez kawalek jakiegos preta albo srubokreta,wsadz w otów od swiecy do cylindra,krec walem az uzyskasz GMP(górne martwe polozenie)czyli ze tlok bedzie na samej górze i sprawdz przerwe na prerywaczu(metodą prób i błedów)jesli i to nie pomoze,to poluzowujesz subki podstawy platynek i albo przyspieszasz albo opózniasz,raczej na oko,to juz zalezy od objawów,chyba ze masz czujnik zegarowy albo inne bajery to ustawiasz według istrukcji
pozdro ManiuS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mucha
Moto-Amator forum

Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:52, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
co do ustawiania zapłonu najlepiej czujnik zegarowy w GMP iod tego miejsca cownac około4 mm w lewo wałem iwtedy powinien rozchylac sie przerywacz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
slawek112222
Moto-Amator forum

Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:48, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
witam a tak po ludzku, kiedy ma iskra sie pojawic?
w tym martwym pukcie? czy troszke wczesnie a moze pózniej?jak najlepiej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:01, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Jak tłok jest u samej góry w pukcie GMP wtedy następuje wybuch mieszanki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
slawek112222
Moto-Amator forum

Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:00, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
czyli należy ustawic tak by iskra była w tym momecie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
manius
MZ-RACERRRRRR

Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:16, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
w momencie gdy tlok jest w gmp przerywacz powinien sie rozchylic,jezeli chcesz dokladnie to zrobic to sczelinomierz(ustawiasz przerwe miedzy platynkami)i czujnik zegarowy,wtedy korzystasz z ksiazki serwisowej,a jak na oko to tak jak na poczatku postu;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
diablo1990
Moto-Amator forum

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:31, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
ej. nie moze ustawic w gmp. benzyna tak wolno sie zapala, ze zaplon powinien byc wczesniej niz gmp. ja mam w jawie 5mm przed gmp i dopiero chodzi, jak powinna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
manius
MZ-RACERRRRRR

Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:54, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
5mm!?to masz ladnie wal wyjebany..3.2 to juz ludzie mówia ze za bardzo...a bez narzedzi to moze tylko na oko,czyli tak jak mowilem..metoda prób i błedów..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
diablo1990
Moto-Amator forum

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:14, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
wal po regeneracji.
cytat z ksiazki serwisowej:
W razie braku takiego sprawdzianu w otwór świecy należy włożyć zwykły pręt (zwrócić uwagę, aby pręt nie wpadł do cylindra w chwili, gdy tłok znajduje się w zwrocie wewnętrznym). Obracając wałem korbowym za pomocą klucza 10 mm, osadzonego na łbie śruby mocującej wirnik alternatora, trzeba znaleźć zwrot zewnętrzny tłoka. Następnie na poziomie górnych krawędzi żebrowania głowicy zaznaczyć kreską na pręcie opierającym się jednym końcem o tłok, a po wyjęciu pręta w odległości 3 mm (wartość wyprzedzenia) powyżej istniejącej kreski narysować drugą kreskę.
- za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość styków w górnym przerywaczu zapłonu, która powinna wynosić 0,3 - 0,4 mm;
- znajdujący się w wyposażeniu motocykla szczelinomierz grubości 0,3 mm powinien przesunąć się luźno między stykami, natomiast grubszy 0,4 mm nie powinien się przesuwać;
- należy również sprawdzić równoległość powierzchni styków przerywacza (nieruchomego - kowadełka i ruchomego - młoteczka);
- w razie niewłaściwej przerwy między stykami trzeba je ustawić poprzez poluzowanie śruby (2, rys. 5.11) i odpowiednie przesunięcie płytki przerywacza;
- po ustawieniu dokręcić śrubę 2 ;
- ponownie sprawdzić, czy tłok znajduje się w górnym zwrotnym punkcie, a sprawdzianem pokręcić tak, aby rysa na trzpieniu znajdowała się na jednakowym poziomie z krawędzią kontrolną;
- obrócić wał korbowy w lewo (w odwrotnym kierunku do obrotów silnika) tak, aby obniżyć położenie tłoka o wymaganą wartość wyprzedzenia zapłonu tzn. 2,7 do 3,2 mm (według wskazań sprawdzianu).
W tym punkcie musi nastąpić zwarcie styków. Świadczy o tym zaświecenie żarówki kontrolnej włączonej w obwód między masę motocykla a młoteczek przerywacza zapłonu (przy włączonym kluczyku stacyjki). Jeżeli styki łączą się wcześniej (mniejsze wyprzedzenie) lub później (większe wyprzedzenie), należy poluzować śruby 3 mocujące podstawę 6 do stojana alternatora i obrócić ją we właściwym kierunku. Obracając podstawę w lewo zwiększa się wyprzedzenie zapłonu, natomiast obracając w prawo - zmniejsza. Po wyregulowaniu wyprzedzenia należy jeszcze raz sprawdzić odległość styków przerywacza, która może się zmienić przy częściowej deformacji podstawy. W taki sam sposób reguluje się kąt wyprzedzenia zapłonu lewego cylindra, obracając przy tym płytkę 7, na której jest osadzony przerywacz lewego cylindra. Nie wolno przy tym luzować podstawy 6, gdyż zmieniłoby to ustawiony wcześniej kąt wyprzedzenia zapłonu prawego cylindra.
moze dlatego ludzie maja problemy z odpalaniem jaw, bo zle ustawiaja zaplon. jak mialem ustawiony na 3mm przed gmp, to prawie zawsze pchalem. jak tylko ustawilem tak, jak jest tu napisane nie pchalem ani razu. i kazdy sie dziwi, jak ja to zrobilem, ze mi jawa na kopa pali. wystarczy czytac!!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez diablo1990 dnia Śro 15:15, 08 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
manius
MZ-RACERRRRRR

Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nosówka kolo Rzeszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:08, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
to to wiadomo,ale jesli obracasz sie w temacie jaw,to z tej ksiazki co podales jest bład,poniewwqaz orginalna serwisówkwa podaje nie od 2.7 tylko od 2.3,ale jak wiadomo kazdy motor reaguje inaczej,i jeszcze jedna ciekawostka,jak ustawiasz zaplon nie krec walem,w jawie oczywiscie ma on dosyc duze opory i za kazdym razem minimalnie wykrzywia sie czop..dlatego przezornie lepiej wbic czwórke i kolem obkrecac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
diablo1990
Moto-Amator forum

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:08, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
jak wykreci sie swiece obydwie i wał jest ok, i silnik dotarty, to po obrocie kluczykiem dosc energicznie wal obroci sie nawet 2-3 razy;P a autorow ksiazek serwisowych bylo kilka:) wiec roznie podaja. ja ustawialem zapłon wg. tego, uzywalem sowmiarki, szczelinomierza i zarow:D zajelo mi to moze z 10 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|