|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:37, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ładowanie jest takie same, jedną dziesiątą pojemności. I 7Ah na żelowym i kwasowym to jest tyle samo. Co do napięć to oba spokojnie osiągają ponad 14V tylko że na kwasowym tego nie wypisują, 12V to tylko napięcie znamionowe.
Niestety nie wiem jak jest z prądem rozruchowym, ale myślę że oba wypadają podobnie.
Żelowe są stosowane w systemach zabezpieczających np. UPS, alarmach czy sprzęcie medycznym, tam gdzie nie wiadomo kiedy będzie potrzebny i spokojnie może czekać, kwasowy co jakiś czas trzeba ładować i musi stać równo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jamadera
Moto-Maniaq
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:24, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
a jak kupywal bym prostownik to najlepiej na ile Ah
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:09, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
najlpiej zeby mial regulacje pradu ladowania, a jeszcze lepiej jakis automatyczny do kilku Ah.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:45, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Najlepiej z płynną regulacją prądu, i prostownik nie ma "Ah" tylko ma "A". A ładowanie odbywa się prądem o wartości jednej dziesiątej pojemności czyli np. akumulator 70Ah ładuje się 7A.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cysiek
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:01, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Na początek powitam wszystkich i przeproszę, że bawię się w archeologa odkopując tak stary temat, ale przeszukując forum nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na moje pytania. Ten temat pasuje jak ulał, więc nie było sensu zakładać nowego.
Zakupiłem ostatnio MZ ETZ 250 z 1982 r. bez akumulatora. Z tego co się orientuję w modelu tym oryginalnie było 9 Ah. Liczne grono osób twierdzi, że to za dużo, że 5 Ah wystarczy.
Znalazłem więc dwie aukcje na Allegro z odbiorem osobistym w Wawie (spędzam tu czas od poniedziałku do piątku więc taka opcja jest mi najbardziej na rękę):
- jeden 5 Ah (EXIDE (CENTRA) YB5L-B 12V 5Ah)
- drugi 9 Ah (EXIDE (CENTRA) 12N9-3B 12V 9Ah).
Z tym, w opisie tego drugiego mój motocykl jest wymieniony jako zgodny, a w tym drugim nie ma. Napisałem do sprzedającego czym akumulatory się różnią i dostałem odpowiedź, że "niestety nie będą mieć akumulatora do tego motocykla" (pomimo, że w opisie aukcji napisane jest inaczej).
I tutaj moje pytanie: czy wymagany jest jakiś szczególny typ akumulatora, czy wystarczy aby miał 12 V i odpowiednią pojemność? Czy w oznaczeniach akumulatorów (np.: 12N9-3B, YB5L-B) kryją się jakieś parametry, które mają istotny wpływ na współpracę z instalacją w MZ? Jaka w końcu pojemność jest optymalna?
Trochę się rozpisałem ale może ktoś to przeczyta.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:27, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ehhh , więc tak , akumulator żelowy albo kwasowy , 12V i 6Ah , ja mam taki w swojej mz , tylko że żelowy i jest poprostu wypas , dla mz wystarczy spokojnie 6Ah , wiecej jej nie trzeba , to i tak tylko do odpalenia , ja na twoim miejscu kupił bym 12V 6Ah ,i po problemie , wejdz na strone [link widoczny dla zalogowanych] i tam masz różne części do mz , a co do tych parametrów to ja sie nigdy nie zastanawiałem dlaczego tak , liczy sie napiecie i pojemność, nic wiecej , i nie ma sie co martwić , pisałem 6Ah , a widze że masz do wyboru 5Ah , to weź ten i już.....Załóż i ciesz się jazdą!!!! Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalxt22
Moto-Amator forum
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:57, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam. Czy do mojej Ts 150 mogę założyć akumulator żelowy taki jak na tej aukcji?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:39, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Osobiscie nie mam przekonania do akumulatorów zelowych (to jest tez akumulator kwasowy), co prawda jest bezopslugowy ale wytrzymuje krucej jak czytalem od kwasowego.
Wszystko zalezy od tego jak sie go uzytkuje, moj japonski kwasowy wytrzymal 4 lata ciezkiego uzytkowania wiec mysle ze ten zelowy to by po 1,5 roku nie nadawal sie do uzytku.
poczytaj ta notke: (o kaumulatorach zelowych)
Kod: |
Ciekawe, że skutki musiały wyjść na jaw w trakcie użytkowania, jakoś żaden projektant nie pomyślał
- najpierw rozrywało akumulatory, to dodali wentyl bezpieczeństwa, potem traciły wodę z elektrolitu,
to zaczęli kombinować z katalizatorami do łączenia wodoru i tlenu z powrotem w wodę, jak ich trochę
wypróbowali, to doszli, że jedyne, co choć trochę pomaga, to reakcja gazu z elektrodą - tylko że on
powstaje akurat na drugiej elektrodzie, więc trzeba, żeby żel był z niedoborem elektrolitu, i miał pory,
i uzyskali tyle, że jak napięcie nie jest duże, to wodór i tlen łączą się z powrotem, i nie uciekają; jeśli
jest większe, to elektroliza wody na wodór i tlen jest szybsza, niż proces łączenia, i traci się wodę... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalxt22
Moto-Amator forum
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:57, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
czyli proponował byś taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:16, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
tak, jak dobrze dbany to 4 lata posmiga spokojnie
Wystarczy co 2 tygodnie sprawdzac(latem) poziom elektrolitu, a w zimie ladowac aku co 4 tygodnie i zabrac do piwnicy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Wto 13:20, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|