|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:52, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Może po prostu coś źle podłączyłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:03, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie sprawdzałem bo niemam. A żeby sprawdzić te przejście między szczotakmi a wirnikiem to muszą być do tego potrzebne szczotki czy nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:22, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
tak, przykrecasz szczotki, odlanczasz od nich kable i do jednej przykladasz + z prostownika a do drugiej koncowki -. jak iskrzy to znaczy ze masz przejscie i jest ok.
Drugie schemat instalacji jest podobny jak w ETZ 250 12V:
1 schemat:
2:
jakby cos bylo niezruzomiale na schemacie to pisz.[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:42, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
ej a jakie powinno być prawidłowe podłączenie instalacji na tym innym regulatorze. Bo ja mam ten na 3 wejścia. I właśnie przy nim może coś źle podłączyłem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:45, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
i nie zrozumiałem troche z tymi szczotkami jak mi napisałeś..
do czego mam je przykręcić i odłączyć od nich kable??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:40, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
szczotki masz przykrecane chyba jako calosc nie??w palstikowej obudowie do obudowy stojana alternatora....do tych szczotek ida dwa kable z regulatora.jeden kabel to kabel masy a drugi to uzwojenie wzbudzenia(DF).i w opisie tak jak wyzej.
w zaleznosci od tego jaki masz regulator to wszystko na nim jest opisane.
masz schemat i podlanczasz wedlug schematu.
Regulator 1.
foto:
[link widoczny dla zalogowanych]
Opis: DF -kabel od uzwojenia wzbudzenia.(z szczotek)
61 -do kontroli ladowania
D+ -z mostka prostowniczego kabel o tym samym znaku D+
51 -kabel z stacyjki zasilajacy wszystko(nie prosto z akumulatora
I czytac czytac i czytac bo na kazdym regulatorze sa opisane wyprowadzenia!! bo inne podlaczenie uszkadza regulator...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:41, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A można jakoś sprawdzić czy regulator jest dobry??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:08, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
a tego to juz Ci nie powiem..bo sie nie zajmowalem z tego wzgledu ze szybciej kupie regulator za 20 lub 30 zlotych niz bede siedzial nad nim niwiadomo ile czasu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Metaxus
Moto-Amator forum
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:46, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam, jak już tyle tutaj piszecie o problemach z ładowaniem to chętnie się poradzę kogoś kto już takie rzeczy naprawiał.
Mały opis mojego problemu z ładowaniem:
Sprawdzone uzwojenia U,V,W w stojanie alternatora (brak przebicia do masy),
nowy regulator napięcia (elektroniczny), wszystkie styki wyczyszczone(motor długo stał),
sprawny akumulator ,dobre bezpieczniki oraz wymienione szczotki.
Napięci z regulatora które ma ładować akumulator wynosi u mnie 6,8V
Został mi jeszcze do sprawdzenia prostownik.
Jakie powinno być napięcie wzbudzenia ??
Jakie powinny być napięcia na zaciskach U, V, W ??
w sprawnie działającej instalacji MZ ETZ 150 12V
Czy brakiem ładowania może być niewielkie bicie na komutatorze ??
Pozdrawiam Marko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:11, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
"Napięci z regulatora które ma ładować akumulator wynosi u mnie 6,8V"
Metaxus ten Twoj regulator jest o kant dupy.powinien podawac miedzy 13- 15 voltow w zaleznosci od obrotow a nie 6,8. Moze cos zle zmiezyles.
Lub zle podlaczyles regulator co w konsekwencji go uszkodzilo
Napiecie na odczepach U,V,W w stojanie alternatora od 10,8 do 12,2 V mierzone miedzy U-V,V-W,W-U.
natomiast napiecie wzbudzenia 6 do 7.2 mierzone miedzy DF a U lub V.
Co do tego bicia to komutator nie powinien tego miec. a sprawdzales czy wirnik ma cale uzwojenie i czy nie mam zwarcia do masy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Metaxus
Moto-Amator forum
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 4:37, 11 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Tak powinno mieć 13, 5 V na ładowaniu, jutro regulator i prostownik od kumpla wykręcę z etki i się zobaczy co jest nie tak.
Sprawdzone uzwojenia U,V,W w stojanie alternatora (brak przebicia do masy) rezystancjia miedzy nimi taka sama,
mierzone miedzy U-V,V-W,W-U (nie pamiętam dokładnie ale kilka Ohm)
Zle nie podłączyłem - nie ma takiej opcji, opcjonalnie możne być ze mam zwalony miernik (będzie nowy dziś to sprawdzę te napięcia),
bądź mogło być tak że podczas pomiaru coś zwarłem koncówką miernika i uszkodziłem regulator podczas jego pomiaru
Zobaczy się wszystko jutro
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Metaxus dnia Nie 4:38, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|