Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie!!!! M ETZ 150 !!! NIE MAM POMYSŁÓW
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:52, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Może po prostu coś źle podłączyłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:03, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Właśnie nie sprawdzałem bo niemam. A żeby sprawdzić te przejście między szczotakmi a wirnikiem to muszą być do tego potrzebne szczotki czy nie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:22, 09 Kwi 2010    Temat postu:

tak, przykrecasz szczotki, odlanczasz od nich kable i do jednej przykladasz + z prostownika a do drugiej koncowki -. jak iskrzy to znaczy ze masz przejscie i jest ok.
Drugie schemat instalacji jest podobny jak w ETZ 250 12V:
1 schemat:
2:

jakby cos bylo niezruzomiale na schemacie to pisz.[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:42, 09 Kwi 2010    Temat postu:

ej a jakie powinno być prawidłowe podłączenie instalacji na tym innym regulatorze. Bo ja mam ten na 3 wejścia. I właśnie przy nim może coś źle podłączyłem??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:45, 09 Kwi 2010    Temat postu:

i nie zrozumiałem troche z tymi szczotkami jak mi napisałeś..
do czego mam je przykręcić i odłączyć od nich kable??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:40, 09 Kwi 2010    Temat postu:

szczotki masz przykrecane chyba jako calosc nie??w palstikowej obudowie do obudowy stojana alternatora....do tych szczotek ida dwa kable z regulatora.jeden kabel to kabel masy a drugi to uzwojenie wzbudzenia(DF).i w opisie tak jak wyzej.

w zaleznosci od tego jaki masz regulator to wszystko na nim jest opisane.
masz schemat i podlanczasz wedlug schematu.
Regulator 1.
foto:
[link widoczny dla zalogowanych]

Opis: DF -kabel od uzwojenia wzbudzenia.(z szczotek)
61 -do kontroli ladowania
D+ -z mostka prostowniczego kabel o tym samym znaku D+
51 -kabel z stacyjki zasilajacy wszystko(nie prosto z akumulatora

I czytac czytac i czytac bo na kazdym regulatorze sa opisane wyprowadzenia!! bo inne podlaczenie uszkadza regulator...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:41, 09 Kwi 2010    Temat postu:

A można jakoś sprawdzić czy regulator jest dobry??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:08, 09 Kwi 2010    Temat postu:

a tego to juz Ci nie powiem..bo sie nie zajmowalem z tego wzgledu ze szybciej kupie regulator za 20 lub 30 zlotych niz bede siedzial nad nim niwiadomo ile czasu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Metaxus
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:46, 10 Kwi 2010    Temat postu:

Witam, jak już tyle tutaj piszecie o problemach z ładowaniem to chętnie się poradzę kogoś kto już takie rzeczy naprawiał.

Mały opis mojego problemu z ładowaniem:
Sprawdzone uzwojenia U,V,W w stojanie alternatora (brak przebicia do masy),
nowy regulator napięcia (elektroniczny), wszystkie styki wyczyszczone(motor długo stał),
sprawny akumulator ,dobre bezpieczniki oraz wymienione szczotki.
Napięci z regulatora które ma ładować akumulator wynosi u mnie 6,8V


Został mi jeszcze do sprawdzenia prostownik.

Jakie powinno być napięcie wzbudzenia ??
Jakie powinny być napięcia na zaciskach U, V, W ??
w sprawnie działającej instalacji MZ ETZ 150 12V
Czy brakiem ładowania może być niewielkie bicie na komutatorze ??

Pozdrawiam Marko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:11, 10 Kwi 2010    Temat postu:

"Napięci z regulatora które ma ładować akumulator wynosi u mnie 6,8V"
Metaxus ten Twoj regulator jest o kant dupy.powinien podawac miedzy 13- 15 voltow w zaleznosci od obrotow a nie 6,8. Moze cos zle zmiezyles.
Lub zle podlaczyles regulator co w konsekwencji go uszkodzilo

Napiecie na odczepach U,V,W w stojanie alternatora od 10,8 do 12,2 V mierzone miedzy U-V,V-W,W-U.
natomiast napiecie wzbudzenia 6 do 7.2 mierzone miedzy DF a U lub V.

Co do tego bicia to komutator nie powinien tego miec. a sprawdzales czy wirnik ma cale uzwojenie i czy nie mam zwarcia do masy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Metaxus
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 4:37, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Tak powinno mieć 13, 5 V na ładowaniu, jutro regulator i prostownik od kumpla wykręcę z etki i się zobaczy co jest nie tak.
Sprawdzone uzwojenia U,V,W w stojanie alternatora (brak przebicia do masy) rezystancjia miedzy nimi taka sama,
mierzone miedzy U-V,V-W,W-U (nie pamiętam dokładnie ale kilka Ohm)

Zle nie podłączyłem - nie ma takiej opcji, opcjonalnie możne być ze mam zwalony miernik (będzie nowy dziś to sprawdzę te napięcia),
bądź mogło być tak że podczas pomiaru coś zwarłem koncówką miernika i uszkodziłem regulator podczas jego pomiaru Smutny

Zobaczy się wszystko jutro Wesoly

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Metaxus dnia Nie 4:38, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin