Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

malowanie kap bocznych mz
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawek123
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:08, 09 Lip 2011    Temat postu: malowanie kap bocznych mz

Jak pomalowac kapy boczne kupiłem czarny metalik.i niewiem czy musze dac jakis inny podkład czy zwyły czy moze odrazu malowac tylko odtłuścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:21, 09 Lip 2011    Temat postu:

Musieć nie musisz ale wiadomo że jak dasz podkład to będzie to lepiej wyglądało i bedzie to trwalsze. Ja na twoim miejscu dał bym podkładB-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:56, 09 Lip 2011    Temat postu:

podkład to obowiązek pod lakiery metaliczne gdyż trzeba powierzchnie przygotować pod przyleganie farby. Podkład trzeba dobrać do rodzaju powierzchni (plastik lub metal) i po 2 do 3 warstwach podkładu należy go przeszlifować na mokro papierem wodnym (od 600, 800, 1200 i 1500) i większy numer papierka wodnego tym lepszy efekt później.

Polecam Ci na początek lakier akrylowy, z metalicznym jest trochę więcej zabawy.

A jaki masz pistolet HVLP czy inny? I jak malujesz zastosuj się do podanych wartości utwardzacza i rozpuszczalnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:42, 14 Lip 2011    Temat postu:

Podkład musi być, najlepiej taki z utwardzaczem 2k. Co do podkładu trzeba czytać to co na puszce, ile warstw, czas odparowania, gęstość, jakimi papierami obrabiać i czy w technologi na mokro czy na sucho itd.
Co do bazy, czarny dobrze kryje więc wystarczy z 1.5 - 2 warstwy no i czy to konwencjonal czy baza wodna (wode w garażu lepiej sobie odpuść bo dobrze nie wyschnie). Na to clar tak samo trzeba czytać to co na puszce ile utwardzacza (zazwyczaj2:1) i czy trzeba rozpuszczalnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:19, 15 Lip 2011    Temat postu:

albo podkład epoksydowy antykorozyjny chemoutwardzalny....super sprawa Mruga

ja kupiłem coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] jak do konserwacji motorków to wystarczającą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:30, 16 Lip 2011    Temat postu:

Ogólnie pytanie banalnie proste ale odpowiedź strasznie trudna, lakierowania nie da się opisać w jednym poście, w ogóle nie da się opisać. Jest tyle technologii tyle systemów że na opanowanie potrzeba bardzo dużo czasu i z forum czy książek bez praktyki i oka fachowca się nie nauczysz. Nie wspominając już o tym że ilu lakierników tyle technik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:00, 16 Lip 2011    Temat postu:

W tym to masz racje Mruga każdy ma inną technikę malowanie, inne farby dobiera i inaczej wykańcza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:40, 20 Lip 2011    Temat postu:

odbiegając trochę od tematu, to może być dwóch dobrej klasy fachowców, jeden pistolet ten sam materiał i będzie inaczej pomalowane ale tak samo dobrze. Lub jeszcze lepiej, jakiś np złoty metalik, malujesz raz normalne ciśnienie kolor jest ok, potem dwa razy mniejsze ciśnienie lub większe kolor zupełnie inny (bez dolewania do pistoletu).
A z lakierowaniem motocykli to już w ogóle niezła historia, kolory są zupełnie inne niż w samochodach (dużo bardziej żywe, głębokie). Czasami nie da się po prostu ich uzyskać ze standardowego mieszalnika, ale na szczęście są odpowiednie techniki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:07, 20 Lip 2011    Temat postu:

Motórzysta , czy ten podkład co podałeś się nada do aluminium/?? Bo bardzo zachęcająco wygląda , a chcialem żeby farba na elementach hamulca tarczowego była dosyć długo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:19, 20 Lip 2011    Temat postu:

Do elementów hamulca musisz poszukać farb piecowych czyli takich które wytrzymują wysokie temperatury, do tarcz hamulcowych i zacisków są specjalne farby wysokotemperaturowe. Ten podkład co podałem jest podkładem pod farby akrylowe ale nie wytrzymuje wysokich temperatur.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:29, 20 Lip 2011    Temat postu:

W mz nie ma aż takich temperatur , a pozatym ja hamulca przedniego mało używam , a nie wiesz gdzie dostać farby piecowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:41, 21 Lip 2011    Temat postu:

Tak Ci się wydaje tylko że nie ma Mruga mówię lepiej kup farbę wysokotemperaturową do zacisków hamulcowych i będziesz miał problem z głowy, a szukaj na allegro np Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin