|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:57, 18 Sie 2011 Temat postu: Malowanie MZ |
|
|
Witam Chcę pomalować moją MZ, a dokładnie:
- Boczki
- Bak
- Środek tarczy
- Lagi
- Dekle
Jak za to się wziąć ? Lepiej malować sprayem czy sprężarką (pistolet) ?
Jakie farby kupować ?
Mógł by mi ktoś napisać jak krok po kroku się za to wziąć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:24, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Lakier Akryl wystarczy , z utwardzaczem , malujemy pistoletem i kompresorem co ma dużą wydajność , tzn. zeby butla była duża żeby podczas malowania nam nie brakło powietrza i żeby zacieki nie wyszły albo inne dziwne rzeczy , potem , papier ścierny wodny , matujemy wszystko albo do gołej blachy , na to nowy podkład , potem wyrównujemy papierkiem wodnym bardzo cienkim , wszelkie nierówności , jeśli mamy to przygotowane , to zabieramy się za malowanie , tyle ode mnie ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:24, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
No i trzeba odtłuścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:42, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Binladen napisał: |
Lakier Akryl wystarczy , z utwardzaczem , malujemy pistoletem i kompresorem co ma dużą wydajność , tzn. zeby butla była duża żeby podczas malowania nam nie brakło powietrza i żeby zacieki nie wyszły albo inne dziwne rzeczy , potem , papier ścierny wodny , matujemy wszystko albo do gołej blachy , na to nowy podkład , potem wyrównujemy papierkiem wodnym bardzo cienkim , wszelkie nierówności , jeśli mamy to przygotowane , to zabieramy się za malowanie , tyle ode mnie , |
to tak w dużym skrócie ale tak, najlepiej się opłaca z lakierem akrylowym i malowanie z pistoletu. Metoda droższa ale jak się postarasz to o niebo lepsze efekty wychodzą niż z spraya.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:07, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
środek tarczy lagi i dekle moim zdaniem najlepiej wyglądają w czarnym macie i tu może być spray. Ja bym to zrobił tak: oczyścić do gołego metalu papier od 120 do 320-400 przeskoki nie więcej niż co 100 bo rysy po 120 nie usuniesz papierem 320 (oczywiście się da ale po co się męczyć). Na to podkład może być spray cienko bo lubi popłynąć, podkład przyczepnościowy nie trzeba matować, potem czarny mat.
Boczki i bak tu już by wypadało zaszaleć ale bez przesady.. Jeśli lakier jest oryginalny nie trzeba go zrywać do metalu, jak ktoś to już malował np pędzlem dobrze by było to usunąć. Wgnioty zakitować itd. Podobnie jak wcześniej do podkładu 320, podkład 2k czyli podkład plus utwardzacz i odrobina rozpuszczalnika wedle uznania żeby się dobrze kładło, niektóre potrzebują więcej niektóre mniej zależy od producenta, wystarczy czytać to co na puszce. Podkład matujesz papierem 600-800 w technologii na mokro, polecam 800 bo po 600 mogą wyjść rysy a drobniej niż 800 nie powiem że nie warto ale nie trzeba. Po zmatowaniu należy umyć i przemyć zmywaczem tuż przed lakierowaniem.
Teraz o tym co będzie widać czyli lakier. Dla nowicjusza lepszy będzie akryl, osobiście jednak wolałbym to zrobić w bazie z lakierem, przy czym lakier na 3x to jest dwie warstwy lakieru, matowanie, następne dwie, matowanie, następne dwie i polerka.
Wypadałoby też powiedzieć coś o samej technice i sprzęcie. Wiadomo pistolet i kompresor, ale inny jest do podkładu i do bazy czy akrylu i do lakieru.
Podkład to dysza 1.6-2.0, baza to już 1.3-1.4. Kompresor do malowania motocykla wystarczy 50l, jak wymiatałem samochód to zbrakło powietrza gdzieś tak w połowie maski czyli mały element ogarniesz.
Technika, jeśli nigdy nie trzymałeś pistoletu w dłoni to marnie to widzę a dobry efekt jest niemożliwy do osiągnięcia.. Niestety taka jest rzeczywistość. Spróbuj znaleźć coś w sieci na ten temat może jakieś forum lakierników jednak i to za dużo nie da. Ja nie jestem w stanie nauczyć praktykantów przez pół roku kłaść podkład więc na forum jest to moim zdaniem niemożliwe. Ale powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:11, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
ale można rownież dać do piaskowania drobnym granulatem a potem ładnie podkład i jak pisali koledzy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Śro 16:12, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:01, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
no tylko ile piaskowanie kosztyje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|