Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

metaliczne stukanie w cylindrze
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi234
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:04, 09 Maj 2010    Temat postu: metaliczne stukanie w cylindrze

witam .

mam pytanie ? dlaczego pojawił się metaliczny stukot w cylindrze?
wymieniłem pierścienie na nowe lecz w trakcie montażu dwa złamałem więc pozostał tylko jeden nowy natomiast dwa stare założyłem ponownie .
czy to może jest powód , ???
już sprawdzałem czy nie są pęknięte, więc ta opcja odpada ,
co wy na to?
a może to coś innego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajoj
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MAZURY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:18, 09 Maj 2010    Temat postu:

takie stuki też mogą oznaczać ,drga przepustnica w gazniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi234
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:24, 09 Maj 2010    Temat postu:

a tego nie przewidziałem,ala sprawdzę choć wątpię

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:37, 09 Maj 2010    Temat postu:

Założyłeś stare na te rowki na których były? Miejsc nie powinno się zmieniać, starych drzew się nie przesadza. Stare mogły stracić właściwości jak były rozciągane i potem jeszcze raz ściśnięte ale to chyba by nie dało dźwięku. Bądź nowy pierścień jest nieoryginalny, węższy i może dzwonić. No i powiedz jeszcze jaki to motor może zapomniałeś założyć gumowe wygłuszenie między żebra cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi234
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:38, 09 Maj 2010    Temat postu:

cprawdzałem to nie przepustnica, więc może jakieś inne pomysły?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi234
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:47, 09 Maj 2010    Temat postu:

etz 251 a gumy są założone.
a może kupić jeszcze raz nowe i założyć ale teraz wszystkie?
co wy na to?
i jeszcze jedno- łożysko na korbowodzie też zmieniłem na nowe.
a co do dzwięku to tak ja by w srodku była nakrętka lub coś podobnego-choć tam nic nie ma.więc co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:59, 09 Maj 2010    Temat postu:

Prawdopodobnie pierścienie są wychlastane... lecz może być taka możliwość że jak pierscień siedzi na tłoku tzn... na rowku na tłoku to rowek może już być wystukany przez pierścienie więc nie koniecznie jak wymienisz pierścienie to nie będzie stukać... Najlepiej wymień tłok z pierścieniami i przynajmniej wiesz że to masz nowe i na pewno powróci trochę KM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:35, 09 Maj 2010    Temat postu:

adi234 gumy Ci nic juz nie dadza. a sprawdzales czy korbowod nie ma luzu na wale??...
Powinienes sprawdzic przed zalozenie tloka czy pierscienie pasuja w cylindrze i czy zamykaja sie na tloku dobrze. Sa partie ze trzeba samemu dopasowywac.
Jak zaklada sie na stary tlok nowe pierscienie to czysci sie rowki. Gdyz w nich zbiera sie nagar i przy zakladaniu pierscienie sie nie zamykaja i pekaja!!
Trzeba bylo sprawdzic tez rowki w tloku, gdy beda rozbite wszystko bedzie dzwonic.
A zasada przy tlokach 3 pierscienieowych to srodkowy pierscien daje sie nowy (najbardziej dopasowany do cylindra), pozostale moga byc uzywane.

I zyrafao2 ma racje. powinienes wymienic tlok z pierscieniami.

Wiec:
-sprawdz czy korobowod nie ma bic na wale
-sprwdz czy sworzen tloka w tloku nie ma duzego luzu
-rowki na tloku gdzie sa osadzone pierscienie
or twoj cylinder jest wyrobiony i bedzie wszystko dzwonic wtedy tylko szlif


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi234
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:45, 09 Maj 2010    Temat postu:

cylinder jest ok żadnych progów
a co do wału to luz jest ale nie wielki-- góra/duł oraz na boki
połączenie tłoka z korbowodem ok
dodam że wcześniej stukania nie było.
zmienię jeszcze tłok i pierścienie na nowe bo stuki słychać w górnej części cylindra.
powiedzcie jeszcze jakie są dopuszczalne luzy wału,czy leki luz na boki jest dopuszczalny.?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:16, 09 Maj 2010    Temat postu:

jezli luz gura dol przekracza 1 mm to lepiej zrobic regeneracje walu, gdyz moze dojsc do przekoszenia rolek lozyska a w konsekwencji do naglego zatrzymania silnika.
luz na boki zawsze jest wiekszy lub mniejszy to zalezy od zuzycia lozyska korbowodu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:50, 10 Maj 2010    Temat postu:

Pisałeś że łożysko korbowodu nowe a masz luz góra dół, czyli wymieniłeś tylko małe łożysko tak? Taki luz jest niedopuszczalny bo jak już jest lekki to szybko narasta i rośnie w postępie geometrycznym. Na boki to z danych można odczytać że szczelina między korbowodem a połówką wału wynosi od 0.170 do 0.563. Wartość zużycia 1mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:57, 11 Maj 2010    Temat postu:

Heh silniki miałem które miały luzy jak... I zapewniam mam kilka wałów które przekracza luz 1mm i to wszystko wyciągnięte z jezdzącego silnika xD A luz na boki zawsze będzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin