Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MZ ETZ 150 Brak iskry,pomocy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pavlo 150
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żagań

PostWysłany: Sob 22:49, 11 Lut 2012    Temat postu: MZ ETZ 150 Brak iskry,pomocy

W mojej etce niema wcale iskry,powiedzcie od czego zacząć jej szukać i jak sprawdzić cewkę zapłonową???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:58, 11 Lut 2012    Temat postu:

napisz coś więcej czy ona stała gdzieś... jaki ma zapłon .. czy masz dobre aku ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pavlo 150
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie 9:10, 12 Lut 2012    Temat postu:

Więc tak,moto przyprowdziłem w nie zaciekawym stanie,brakowało kosza sprzęgła,ciekły lagi, instalacja elektryczna jest do poprawy ,puki co załorzyłem kosz i złożyłem silnik do kupy.Niestty przy prubie opalenia zauwarzyłem że niema iskry.Zapłon jest zwykły z przerywaczem ,podłączam pod prostownik i widzę żę prąd i masa do cewki dochodzi ale iskry już nie.Czyżby cewka,jak ją sprawdzić.Pomużcie bo już nie mogę się doczekać tego dzwięku silnika:DWesolyWesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:04, 12 Lut 2012    Temat postu:

przeczyść styki przerywacza... podstawa .... mogła tam osadzić się cienka warstwa kurzy i śniedzi ... sprawdż bezpiczniki w puszcze bezpiecznikowej ... sprawdź połączenia wtykowe czy nie są zaśniedziałe ...zamiast prostownika weź aku samochodowe i podłącz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:11, 12 Lut 2012    Temat postu:

Do jednego zacisku cewki podłączasz + z prostownika na stałe. Na przewód WN zakładasz świece, korpus świecy musi dotykać do '-' a przewód '- 'dołącza i odłączasz od zacisku cewki. Powinna wytworzyć się iskra.

Możesz sprawdzić ciągłość uzwojenia cewki omomierzem i jej oporność między 3 stykami: 15, 1 i WN. Prawidłowe podłączenie cewki to: zacisk 15 stały +, 1 kabel od przerywacza.

Może masz źle przewody podłączone lub przewód z przerywacza do cewki jest uszkodzony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Nie 11:13, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pavlo 150
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie 17:30, 12 Lut 2012    Temat postu:

Sprawdzałem cewkę wedłóg twojich zaleceń i chyba jest spalona bo zero iskry,natomiast jeżeli chodzi o jej podłączenie to + jest ze stacyjki-prąd po przekręceniu kluczyka i kabel drugi podłączony jest do kondensatora.
Sprawdziłem ją także multimetrem i otowskazania:
15 - WN -8,2
1 - WN -8,2
1-15 - 000
Miernik miałem ustawiony na 200 ohm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pavlo 150 dnia Nie 17:40, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:34, 12 Lut 2012    Temat postu:

Między 1 a 15 powinien być opór jeżeli go nie ma to uszkodzone jest uzwojenie cewki.

Trochę dziwny jest Twój opis podłączenia instalacji i nie zbyt go rozumiem.
Powinno być ze:
zacisk 15 to '+' po stacyjce (pojawia się w momencie gdy kontrolka ładowania świeci)
zacisk 1 to kabel z przerywacza.

Tak masz podłączoną cewkę w instalacji u siebie?

Kondensator podłączasz do przerywacza a jego obudowa przez obejmę do masy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Nie 18:36, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pavlo 150
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie 19:57, 12 Lut 2012    Temat postu:

Tak tak mam podłączone,przekręcam kluczyk w pozycję zapłon (świeci kontrolka ładowania) i w tym momencie na zacisk 15 idzie prąd,zacisk 1 to kabel od przerywacza.Jutro kupię cewkę i sprubuję podłączyć.Jakiej długości powinien być kabel zapłonowy bo niechcę mi się iść do garażu mierzyć a bym jutro kupił nowy razem z cewką?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:25, 12 Lut 2012    Temat postu:

w każdym motorze inaczej, ja kupuje zawsze 0.5 metra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pavlo 150
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żagań

PostWysłany: Pon 21:44, 13 Lut 2012    Temat postu:

Ja także kupiłem 0,5m i nową fajkę oraz cewkę . Iskara jest:D jutro będę prubował odpalać,ale chyba mamzawysoki poziom paliwa w gażniku bo mi się przelewa.Jak go ustawić??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pavlo 150 dnia Pon 21:45, 13 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:53, 13 Lut 2012    Temat postu:

wymontuj gaźnik odkęc 3 śrobki pod nim i masz pływak tam podegnil blaszke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pavlo 150
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żagań

PostWysłany: Pon 22:35, 13 Lut 2012    Temat postu:

hary_1991 napisał:
wymontuj gaźnik odkęc 3 śrobki pod nim i masz pływak tam podegnil blaszke

tyle to ja wiem,ale ja ustawić własciwy poziom???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin