Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:30, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Słuchaj jak raz zrobisz porządnie to będziesz miał spokój na długie lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jaskot12
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:33, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
u mnie by paowało wymienić cały wał bo ma luzy na czopach i łozyska maja luz tak samo w karterach. składałem na kleju ale nie wytrzymał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:35, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Czopy wału można naprawić w dwa sposoby:
- metoda inwazyjna, punktowanie powierzchni spawarką elektryczną (4 punkty wystarczą aby łożysko się trzymało). Kiedyś dla kolegi się spieszyło i tak chciał żeby mu zrobić, silnik chodzi do tej pory.
- metoda nie inwazyjna polega na wymianie czopów na nowe-chińskie
Wracając do karterów to można wstawiać tuleje, później jakoś je mocować...nigdy tego nie robiłem i nie zlecałem tego nikomu. Najczęściej jednak kupuje się kartery w dobry stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:52, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
luzy lozysk w karterach mozna prosto naprawic.cynujesz z zewnatrz lozysko lutowniaca grzalkową.potem wciskasz je prasa w katerry.Nadmiar cyny sam sie usuwa
Tylko nie daje sie cyny duzo bo lozysko moze scisnac i nie bedzie sie chcialo obracac.Sam te metode stosowalem niejednokrotnie, zawsze dzialalo i dziala po dzis dzien.Metoda bardzo tania dosc solidna ale jednak trzeba pamietac ze jest to "domowy"sposob.Watpie zebys kupil uzywane kartery bez rozrobionych gniazd.Cyny do tego uzywa sie w laskach a nie w zwoju bo ta cyna w zwoju jest zbyt miekka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskot12
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:34, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
zespawał bym ale słyszałem że potem materiał się psuje po takim czymś . Mam jeszcze pytanie co może byc powodem przeskakiwania 5 biegu .jeden tryb wymieniłem czyba choinka sie na niego mówi.tryb zdawczy nawed dalej wsunołem ale wiecej nie da rady bo nie przykręce dobrze zębatki bo jest mało gwintu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:49, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
przyczyna przeskakiwania 5 biegu sa zeby klowe trybu przesuwnego,walek zdawczy badz mechanizm zmiany biegow(to jest tzw choinka).a tryb zdawczy ma wejsc w lozysko ile sie da a gwint masz caly zakrecic inaczej jest cos nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:53, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
BOOSTER212 napisał: |
luzy lozysk w karterach mozna prosto naprawic.cynujesz z zewnatrz lozysko lutowniaca grzalkową.potem wciskasz je prasa w katerry.Nadmiar cyny sam sie usuwa
Tylko nie daje sie cyny duzo bo lozysko moze scisnac i nie bedzie sie chcialo obracac.Sam te metode stosowalem niejednokrotnie, zawsze dzialalo i dziala po dzis dzien.Metoda bardzo tania dosc solidna ale jednak trzeba pamietac ze jest to "domowy"sposob.Watpie zebys kupil uzywane kartery bez rozrobionych gniazd.Cyny do tego uzywa sie w laskach a nie w zwoju bo ta cyna w zwoju jest zbyt miekka. |
Co do tej cyny to jest to cyna techniczna, ma większą temp. topnienia od zwykłej.
W tym artykule jest odpowiedz na Twoje pytanie jaskot12 [link widoczny dla zalogowanych]. Nie sugeruj się tym że jest to do motocykla Jawa, zasada działania skrzyni biegów w MZ jest taka sama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskot12
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:52, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
u mnie np łożysko wystaje w silniku w środku nie jest całe schowane tylko wystaje od tryba zdawczego a moim zdaniem powinno byc całkiem schowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskot12
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:10, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
żeby nie zakładać nowego tematu to mam pytaniem mam urwany gwint w karterze od spuszczania oleju tam co sie wkręca śrubke z magnesem. myslałem to zaspawać i zrobić gwint na zwykła śrube np na 8mm czy było by to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:19, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A przegwintować na większy się nie da??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskot12
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:24, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
tylko nie mam gwintownika takiego dużego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskot12
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:02, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dałem cylinder i wał do motorland i jestem nie zadowolony ponieważ cylinder wyglada tak jak by ktoś robił szlifa papierem ściernym i do tego ciasno że musiałem skracać pierścionki bo nie mógł wejść tłok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|