 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smokol123
Moto-Amator forum

Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:08, 13 Lip 2012 Temat postu: MZ ETZ 250 Slabo wchodzi na obroty |
|
|
Witam. Otoz przeczytalem juz mnostwo tematow o tym na forum jak jeszcze nie bylem zarejestrowany i zastosowalem wszystkie wskazowki, jadnakaze nie znalazlem jeszcze odpowiedniej, ktora by mi pomogla, zatem chcialbym prosic Was o pomoc. Mam MZ Etz 250 ale juz jedna z tych ostatnich w tej wersji czyli z gaznikiem 30n3-1. Zakupilem wlasnie nowy gaznik oryginalny niemiecki BVF. Problem jest taki ze prawdopodobnie za duzo dostaje paliwa i nie wkreca sie prawidlowo na obroty. Do 3 tysiecy muli a pozniej juz idzie swietnie. Mecze sie z tym od dwoch tygodni i nie wiem co mam z tym zrobic. Zaplon mam elektroniczy, odpala od pierwszego kopa i nowa swieca Bosch. Prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
lukasz7871
Moto-Amator forum

Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:11, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zwykle "muli" przy wkręcaniu na obroty z powodu zapłonu źle ustawionego, jeżeli uważasz, że dostaje zbyt dużo benzyny to zmień ustawienie iglicy na niższe czyli iglica będzie niżej i wyreguluj gaźnik. Wykręć wkręć na max śrubkę złotą i wykręć o 2,5 obrotu, po czym ustaw najniższe obroty na których chodzi. Jak już to zrobisz kręć tą śrubką w lewo i prawo szukając najwyższych niskich obrotów jak już je znajdziesz to znów ustaw wolne obroty(najlepiej takie 1200- 1400 i żeby kontrolka od ładowania nie świeciła)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
smokol123
Moto-Amator forum

Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:58, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie ze gaznik juz dzisiaj wyregulowalem dokladnie tak jak mowisz, lecz mimo wszystko dopiero powyzej 3 tysiecy ladnie sie zbiera. Skoro to jest wina zaponu tak jak mowisz to jesli moglbym Cie prosic o jakas instrukcje jak dokladnie wyregulowac krok po kroku zaplon z elektronicznym modulem? Z gory dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukasz7871
Moto-Amator forum

Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:44, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tu Ci nie pomogę niestety mam platyny i kompletnie nie wiem jak zabrać się za elektronika. Raczej w sumie chodzi to tu i tu o ustawienie iskry 2,5mm do 3mm przed GMP. Zanim zabierzesz się za ustawianie zapłonu. Sprawdź w którym momencie pojawia się iskra ( nie może być przed ani po 2,5mm do 3mm przed GMP). Po prostu wykręć świece i połóż ją gdzieś na silniku, tak aby była widoczna iskra. Mysisz odkręcić pokrywkę po prawej stronie i kręcić wirnikiem ( najlepiej kluczem przy wirniku alby zrobić to dokładnie) i kręcisz tak powolutku w strone obrotów silnika i musisz znajść dokładne miejsce kiedy pojawia się iskra. Kiedy znajdziesz to miejsce wkładasz submiarke czy nie wiem czymś czym możesz zmierzyć odległość tłoka od najwyższego położenia tłoka. A i jesli masz wał ustawiony dk w tym miejscu gdzie pojawiła się iskra nie zalecane jest długo mieć włączonej stacyjki. Po prostu gdy ustawisz wał na pozycji gdzie pojawia się iskra wyłanczasz stacyjkę. Po czym mierzysz odległość tej pozycji tłoka do GMP, jeśli jest 2,5mm do 3 mm to nie wina zapłonu. Jeśli inaczej to musisz poprosić kogoś o pomoc kto zna się na elektroniku. Ważne! 2,5mm do 3mm- ta odległość gdy tłok idzie do góry (przed GMP) a nie jak niektórzy ustawiać próbowali jak idzie na dół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
smokol123
Moto-Amator forum

Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:49, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ok dzieki za pomoc, jutro bede to sprawdzac. Natomiast jak ktos wie w jaki sposob ustawic elektronika to prosze o rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 2:46, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
panowie żadne suwmiarki tylko czujnikiem zegarowym można dokładnie ustawić zapłon i punkt zapłonu bliżej ustawiać przy 3 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukasz7871
Moto-Amator forum

Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:48, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ja robiłem to suwmiarką elektroniczną. Po prostu wsunąłem ją jak jest GMP i wyzerowałem ten miernik tak, że była ona wysunięta a wskakzywało 00.00. Obróciłem wałem do tyłu i wysunąłem suwmiarkę o te ( u mnie to było chyba 2,7 mm) po czym znów obróciłem wałem do przodu do punktu gdzie było te 2,7mm i tam ostawiłem iskrę. Ale zależy kto co ma pod ręką w mechanice dziesiątki milimetrów mają znaczenie, ale najlepiej to zrobić miernikiem zegarowym wtedy wiadomo na bank, że jest dobrze. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
smokol123
Moto-Amator forum

Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:28, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
a czy zna ktos sposob ustawiania elektrycznego modulu? dzisiaj zmierze to suwmiarka bo czujnika zegarowego nie posiadam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BOOSTER212
Moto-Senior

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:33, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
prosciej sie to ustawia niz platynki bo nie ma przerwy tu ustawiasz tyylko wyprzedzenie zaplonu. Odkrecasz 2 srubki kolo wirnika i przesuwasz go w jedna badz druga strone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
smokol123
Moto-Amator forum

Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:39, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieki kolego. Moj motor nadal ma mula po dodaniu maksymalnie gazu ponizej 3 tysiecy obrotow. Zaplon wyregulowany i gaznik tez, ktos zna powod co jeszcze moze byc nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BOOSTER212
Moto-Senior

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:35, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
spruboj swiece zmienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
smokol123
Moto-Amator forum

Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:37, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Swieca jest nowa Bosch
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|