 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drizzt
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 16:44, 06 Paź 2011 Temat postu: MZ ETZ 251 straszny problem ze sprzęgłem |
|
|
Witam serdecznie wszystkich. Mam duży problem ze swoim sprzęgłem w MZ tce. Zaczęło się od tego, że pewnego pięknego dnia, podczas wyprawy mój motorek zgasł a kopka przestała obracać silnikiem. Próbowałem odpalać z pychu, wrzucać biegi itp itd, nic nie pomagało. W końcu kolega przyholował mnie do domu. Okazało się, że była niedokręcona śruba dopychająca sprzęgło, która też obraca linkę obrotomierza i samo sprzęgło się poluzowało. Zdjąłem wszystko, zamocowałem sprzęgło, złożyłem, docisnąłem odpowiednio mocno śrubą i kopka z powrotem zaczęła działać, silnik odpalił. Już miałem jechać na wycieczkę, gdy okazało się, że motor po wrzuceniu biegu szarpie i gaśnie. Najzwyczajniej w świecie sprzęgło przestało działać. Po kombinowaniu założyłem, że to tuleja łożyska, bo była dosyć zjechana, wymieniłem, wyregulowałem z kumplem wg książki linkę sprzęgła, tak, że jest pięknie napięta jak nigdy, zmontowałem wszystko i jest to samo... Pomyślałem, że sprzęgło się zapiekło, co się kiedyś zdarzyło i 3 razy wrzuciłem jedynkę na podwyższonych obrotach, poza szarpnięciem nic się nie stało. Doradźcie mi proszę co mam zrobić, bo nie mam już pomysłu, w czym grzebać, żeby to naprawić a sezon się kończy;/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Drizzt dnia Czw 16:45, 06 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:41, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
rozumiem że sprzęgła mam nadzieje nie otwierałeś jeszcze??
A co do zakładania, nie zapomniałeś przypadkiem podkładki założyć między uszczelniaczem a łożyskiem igiełkowym?
Teraz moje pytanie do działania sprzęgła. Twoje sprzęgło działa czy nie. Bo z tego co napisałeś po złożeniu ostatnim to że jest szarpnięcie po wrzuceniu biegu ale gaśnie motor czy pracuje dalej??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Drizzt
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 10:39, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Sprzęgła nie otwierałem
Podkładki były dwie, jedna za sprzęgłem a druga przed tą dociskającą śrubą, którą dokręca się blokując koło i która początkowo była nie dokręcona.
Moje sprzęgło zawsze dobrze działało, tylko od czasu awarii nie działa w ogóle, motor gaśnie tuż po szarpnięciu, bo sprzęgło nie wysprzęgla ani trochę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:11, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Spuszczaj olej, i rozbieraj karter, i wszystko od początku zacznij składać, zwróć uwagę na zabierak sprzęgłowy, tarcze sprzęgłowe i czy wszystkie zawleczki są na swoim miejscu.
Schemat sprzęgła masz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zyrafao2 dnia Pią 13:26, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Drizzt
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 14:13, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Rozłożyłem i złożyłem to już 3 razy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:21, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
a zaznaczyłeś znaki na przeciwległych korpusach zewnętrznych sprzęgła??
Zauważ że sprzęgło po skręceniu jest wyważane...i jak zamieniłeś korpusy otworach śrub to możesz nie mieć wyważenia.
A sprawdzałeś wymiar wysokości tarczy?? Stan sprężyn i przekładek??
Ślimak wyprzęgania sprzęgła jest ustawiany, czy go dobrze ustawiłeś??
Sprzęgło powinno ciasno wejść na stożek wału i nie powinno samo z łatwością zejść. Stożek nie powinien być wytarty...Jeżeli są jakieś oznaki wytarcia to już jest problem bo sprzęgło się obraca na wale a nie z nim razem. Do wymiany wtedy idzie stożek i wewnętrzny stożek sprzęgła. Można zrobić patent na puszkę ale to tymczasowe rozwiązanie.
Nie sztuka rozłożyć i złożyć....trzeba poświęcić na oględziny z kilkanaście minut.
zyrafo to nie 150 tyko 250.
Drizzt tu jest prawidłowy schemat sprzęgła: [link widoczny dla zalogowanych]
opis:
Proszę bardzo.
1. Płytka nastawcza
2. Tuleja łożyskowa
3. Element naciskujący z dźwignią
4. Łącznik z wałkiem pociągowym
5. Złączka wstykowa
6. Łożysko kulkowe 16005 TGL 2981
7. Nakrętka sześciokątna M6 TGL 0-934-6
8. Podkładka zabezpieczająca
9. Kołnierz naciskowy
10. Podkładka
11. Sprężyna naciskowa
12. Śruba z łbem sześciokątnym M6x20 TGL 0-933-8.8
13. Nośnik sprzęgła (stożek)
14. Tarcza wewnętrzna
15. Tarcza zewnętrzna
16. Wieniec zębaty
17. Tarcza naciskowa ze sworzniem odległościowym
18. Podkładka sprężysta
19. Podkładka oporowa
20. Wieniec igiełkowy KK 22x26x26 TNG TGL11953
21. Koło napędowe z zabierakiem wewnętrznym
22. Podkładka odległościowa 1,9/1,95/2,00mm gruba
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pią 15:22, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Drizzt
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 16:25, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
bardzo bym prosił bardziej obrazkowo, nie siedzę w tym, aż tak głęboko
Sprzęgła w ogóle nie rozkręcałem, dlatego nic nie zaznaczałem i musi być wyważone.
Stanu sprężyn etc nie sprawdzałem z tego samego powodu, stwierdziłem też, że skoro sprzęgło działało dobrze a nagle nie działa w ogóle to raczej nie jest to kwestią zużycia, tylko złego podłączenia, więc jeśli do środka nie zaglądałem, to tam wszystko jest prawidłowo ustawione.
Ślimak o jest ten element naciskający z dźwignią? Wydaje mi się, że tak, czuć opór, gdy naciskam sprzęgło a i przekręca się ślimak w środku.
Wydaje mi się, że ciasno siedzi na tym stożku, ew mogę je wbić trochę mocniej
No chyba, że sugerujesz, że jednak trzeba zajrzeć do samego sprzęgła i zobaczyć, co tam się dzieje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Drizzt
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 13:03, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No Panowie, ładnie proszę o więcej porad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:06, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Odpal go bez oleju ze ściągniętym karterem i będziesz widział co się dzieje z nim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:02, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
zyrafao2 napisał: |
Odpal go bez oleju ze ściągniętym karterem i będziesz widział co się dzieje z nim  |
według mnie bezsensowne
Zrób znaki na sprzęgle i rozkręć...sprawdź czy tarcze nie posklejały się. U kolegi w WSK było coś takiego ostatnio. Motorek jeździł dobrze, po kilku strzałach ze sprzęgła nie było sprzęgła (przy nowych tarczach i twardszych sprężynach było to dziwne) po ponownym złożeniu wszystko wróciło do normy(okazało się że tarcze się posklejały), dodam że olej to Hipol 6 czyli tego nie powinno być a jednak się stało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Binladen
Moderator

Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:26, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A jak ma się sprawa z łożyskiem wyciskowym/? Nie jest przypadkiem zatarte lub rozwalone w drobny mak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Drizzt
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 14:38, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
To jest to łożysko w sprzęgle? Jest ok Dzisiaj rozebrałem sprzęgło, przeczyściłem, złożyłem, zacząłem składać wg schematu i zorientowałem się, że brakuje:
18. Podkładka sprężysta
19. Podkładka oporowa
w poniedziałek je kupię i zobaczę, co z tego wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|