|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matipiekarz
Moto-Amator forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mielec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:50, 10 Maj 2009 Temat postu: Mz Etz 251e-jak ustawić |
|
|
Witam posiadam Mz Etz 251 i mam takie pytanie,jak ustawia się elektroniczny zapłon w takim motorku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PiotrM<Z
Moto-Amator forum
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:07, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Heh nie chce zakładać nowego Posta więc podepnę się pod pytanie. Jak ustawić zapłon w MZ ETZ 250 ? Bo kupuję MZ ETZ 250 (za 400zł) i jest iskra ale przerywa i w ogóle gość mi gada więc się pytam jak to zrobić żebym wiedział , kolega jeden mi mówił że jak się będę bawił z elektryką to mogę spalić jakieś (nie wiem jak to nazwał ) fikuśne ustrojstwo pod siedzeniem i to kosztuje około 40zł ale nie wiem co to jest bo regulator napięcia nie sądzę pomóżcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:24, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Otóż ustawienie elektronicznego zapłonu jest bardzo łatwe, dużo łatwiejsze niż w klasycznym przerywaczu. Co jest najtrudniejsze, musisz ustawić tłok w przedziale 2,5mm do 3mm przed zwrotem zewnętrznym tłoka (przy pomocy suwmiarki czy jakiegoś pręta z podziałką). Co dalej następuje, przy zapłonie są 2 śruby które trzymają płytkę regulacyjną popuszczamy je i przesuwamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gdy mamy tłok ustawiony 2,5mm+0,5mm przed ZZ wkładamy świece do fajki dotykamy do masy włączamy zapłon i przesuwamy powoli przeciwnie z ruchem wskazówek zegara do momentu w którym przeskoczy iskra. Trzeba pamiętać żeby nie przesunąć płytki za bardzo bo iskra może przeskoczyć a jeszcze trochę "siłą bezwładu" nam poleci. Jeśli już wiesz mniej więcej kiedy iskra przeskoczy np za 2-3 podejściem przesuwasz płytkę bardzo powoli i potem tylko dokręcasz.
Co do klasycznego przerywacza zasada jest ta sama tylko trzeba ustawić max przerwę na przerywaczu od 0,3mm do 0,4mm i potrzeba do tego szczelinomierza chyba że mamy jakąś blaszkę czy coś podobnego i wiemy że to ma taką grubość.
Tak sie to robi oczywiście gdy nie mamy żadnych przyrządów i czujników do ustawiania zapłonu i nie jest to metoda full dokładna ale u mnie zdało egzamin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavell92
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:09, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
a ja mam pytanie co do zaplony klasycznego z platynkami bo tam jest ta srubka do ustawiania zaplonui ona mi sie troche zuzyla. Czy mozna ja wymienic i gdzie taka dostac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:01, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zapewne masz na myśli śrubę mimośrodową do ustawiania przerwy na przerywaczu.
Wątpię by można ją było gdzieś to kupić bo to jest najmniejszy element i do tego praktycznie nie rozłączny z całym zapłonem. No ale nie ma sie czym martwić, ta śruba sie przydaje ale nie jest niezbędna, w innych motocyklach jej nie ma.
Chyba że chodzi o inną śrubę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavell92
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:47, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
nie właśnie o ta mi chodziło ale kupiłem swoja etke za 150zl z dokumentacja od jakiegoś dziadka i chciał bym ja odnowić aby wszędzie się ładnie prezentowała a ta śrubka bardzo ułatwa ustawianie zapłonu a za kilaka sezonów już się nie będzie nadawać do niczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:46, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tego sie nie ustawia co tydzień
no i jak masz wprawę poradzisz sobie spokojnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavell92
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:44, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
juz to kupilem ale samej srubki sie nie da bo ona jest nierozlaczna czescia tej blaszki co sie opuznia bedz przyspiesza zaplon kosztuje to 10zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|