|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:46, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Poczytaj też na mojej stronce o ustawianiu regulatora
[link widoczny dla zalogowanych] powinno Ci to trochę pomóc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adamss6411
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:33, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No i wróciłem po prawie 3 godzinach siedzenia nad Tesią . Jest poprawa ale do ideału jeszcze czegoś brakuje Zacząłem tak zostawiając na razie elektroniczny regulator nowy ale zmieniłem cewkę wzbudzającą na starą , ta nowa to marnej jakości . Niestety dalej to samo kontrolka ładowania się żarzyła a maszyna przerywała . Stary regel mechaniczny zabrałem na warsztat , poczyściłem coś tam regulowałem na stykach ( bardzo pojęcia o regulacji tych regli nie mam ) jedynie znalazłem na necie rozmiary przerw 0,3 z lewej i 0,4 z prawej tak też ustawiłem . Zmieniłem regle czyli powrót do orginału przy zakupie
I oto jak się zdziwiłem lampka ładowania dalej się żarzy gaśnie dopiero przy 3 , 4 tyś obrotów hm a wcześniej na tym starym reglu coś ładowało i lampka ładowania się nie świeciła myślę co jest cholewa .
Zmieniłem szczotki i dalej to samo , o włączeniu świateł nie było mowy a i bez świateł Tesia przerywała .
Wyczytałem kiedyś coś o przebiegunowanu prądnicy czy coś takiego , że przy zapalonym zapłonie kiedy się zewrze styki na reglu to pobudza się prądnicę czy coś tam ble ble ble .
Tak też zrobiłem prądnica lekko się ruszyła , Odpalam, dalej to samo ale zacząłem śrubokrętem przy odpalonym motrze stykać te styki z prawej strony ( choć były zwarte ) i aleluja nagle lampka zgasła .
Tesia równo zaczęła chodzić .
No to próba , zapalam światła nie gaśnie eureka , mierzę napięcie bez świateł hm trochę chyba dużo 8,4 a na zapalonych światłach 6,8 . Te 6,8 to chyba jest ok przy zapalonych światłach i tak non stop trzeba jeździć na światłach więc chyba nic aku nie będzie .
Niestety jest ale , po paru próbach czy wszystko działa jak należy to zaczęło się robić tak
jak obroty zeszły poniżej 2 tyś moto gaśnie jeśli trzymam powyżej 2 tyś jest ok .
Czyli co dalej zabawa z regulatorem ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamss6411 dnia Pią 21:40, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamss6411
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:45, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No nie mogę ustawić tego regla żeby poniżej 2 tyś obrotów nie gasł . Zmieniłem zapłon na moduł stykowo - tyrystorowy i jest super jeśli chodzi o zapłon , wkręcanie się na obroty i trzymanie wolnych obrotów ( równiejsze ) moduł ma także plusy , że szybko i łatwo można wrócić do fabrycznej wersji .
Jedyny problem który pozostał to te gaśnięcie na światłach poniżej 2 tyś obrotów hm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:49, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wysłałem Ci opis jak to wyregulować...odradzam Ci takie grzebanie przy regulatorze bo możesz posadzić prądnice. Uzwojenie wzbudzenia jest bardzo cienkie i można łatwo je spalić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamss6411
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:05, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wrzuciłbym fotkę regulatora ale nie wiem jak . To którymi blaszkami mam regulować , na dole tym po lewej czy po prawej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:40, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tu masz wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamss6411
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:02, 18 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Myślę , że problem jednak nie leży po stronie regulatora . Pożyczyłem regulator RP15t elektroniczny polski i wszystko jest ok ale na włączonych światłach przerywa a po chwili gaśnie . Przy mierzeniu ładowanie skacze co jakiś czas . Czy może to być szczotko trzymacz i szczotka nie zawsze jest równo dociskana ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamss6411
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:37, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawa rozwiązana Pomogło wymiana sprężynek i zaczepów szczotek . Myślałem , że wymienię cały szczotkotrzymacz ale wystarczyło tylko sprężynki . Nie jest może idealnie ale myślę , że tak się dzieje normalnie przy tej prądnicy , bo przy włączonych światłach plus kierunek plus światło stopu zaczyna lekko przerywać , no ale to ewidentnie brak prądu przy tylu odbiornikach na raz . Dzięki za pomoc .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|