Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odciążanie silnika etz

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:06, 26 Kwi 2011    Temat postu: Odciążanie silnika etz

Witam słyszałem że można odciążyć silnik Etz czy to jest prawda??
I jak można to osiągnąć czy będzie po takim "odciążeniu" silnik szybciej się zurzywał??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Wto 18:06, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:55, 26 Kwi 2011    Temat postu:

Odciążyć ?? Hmmm , wiem że można tłok przerobić , jakoś go tam "poobcinać" , poszlifować od góry i inne rzeczy , zębatki możesz zmienić na moc , plan głowicy , przyspieszyć zapłon ,To takie różne rzeczy , Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:30, 26 Kwi 2011    Temat postu:

chodzi Ci pewnie o modyfikacje wału...na tokarce wycinasz w przeciwwagach materiał a to co wyciąłeś zastępujesz aluminium przykręcanym na śruby, trochę zachodu ale czas reakcji silnika na gaz się zmienia na plus...przybywa kilka koni bez szkody dla innych podzespołów silnika (nie tak jak to bywa podczas planowania głowicy). Ekstremalną przeróbką która jest możliwa to wyjęcie jednego pierścienia, a pokrycie reszty chromem...likwidujemy w ten sposób stopień tarcia i starty mocy w silniku...koleś to robił w silniku Jawa Twin Sport, jak znajdę link do jego wypowiedzi to wstawię (jawa ma po 3 pierścienie na tłoku jak ETZ).

Do osiągnięcia w ten sposób jest około 6 koni (zmodyfikowany wał w TS 350 daje 34 konie, w standardzie jest 27) nie polecam takich przeróbek do ETZ gdyż ten silnik ma mały zapas możliwości jakie można wykrzesać beż zmniejszenia żywotności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:49, 26 Kwi 2011    Temat postu:

Mój tłok z ETZ 150 ma 2 pierścionki , tak na marginesie Wesoly Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:42, 26 Kwi 2011    Temat postu:

nie tylko tak pytam szkoda mi silnika chodzi jak złoto Wesoly tak się zapytałem bo jak chciałem kupić etz 251 to mi typ mówił że silnik jest odciążony...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Wto 20:43, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:55, 26 Kwi 2011    Temat postu:

Coś kręci , albo jest tak obeznany w silniku etz że coś majstrował ,Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:02, 26 Kwi 2011    Temat postu:

kręciłJezyk bo znam się trochę... jedziłem Etz nie odciążoną po 4 szlifie i ta co niby była "odciążona " i też miała 4 szlif o wiele gorzej się zwijała

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Wto 21:04, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:31, 26 Kwi 2011    Temat postu:

czyli mógł tak tylko gadać...bo jak była by "odciążona" to powinna MZ normalną zostawić dawną w tyle Jezyk, swego czasu rozmawiałem z sąsiadem z starej gwardii motocyklowej to mówił że przerabiali WSK 175 tak że MZ 250 zostawał obrazu w tyle na starcie, ale jak to robił to nie chciał powiedzieć Jezyk

Musze go kiedyś przycisnąć Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:24, 27 Kwi 2011    Temat postu:

wiesz pewnie jakieś ciężkie elementy zamieniali na trochę lżejsze lub kombinowali z silnikiem metodą prób i błędówWesoly wiem że jawe 350 ts przerabiali tak by dwa tłoki chodziły razem Jezyk .. oczywiście musieli modyfikować cały wał korbowy by to osiągnąć .. bo jak pamiętam to one chodziły na przemian dzięki temu jawa 350 ts tak pięknie mruczy przy odpaleniu .. a najlepsze są fruwające bebechy z tłumika o których nigdy nie zapomnę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:05, 28 Kwi 2011    Temat postu:

to jest częste przy zużytych już świecach zapłonowych i nie ustawionej przerwie na platykach Mruga

co do wału to tak jest to wykonalne z tym że trzeba wtedy wał dobrze wyważyć. Swego czasu Sałek o tym pisał jednak nie pisał o konsekwencjach tej przeróbki Jezyk

(temat zamykam)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 0:06, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin