|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:06, 26 Kwi 2011 Temat postu: Odciążanie silnika etz |
|
|
Witam słyszałem że można odciążyć silnik Etz czy to jest prawda??
I jak można to osiągnąć czy będzie po takim "odciążeniu" silnik szybciej się zurzywał??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Wto 18:06, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:55, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Odciążyć ?? Hmmm , wiem że można tłok przerobić , jakoś go tam "poobcinać" , poszlifować od góry i inne rzeczy , zębatki możesz zmienić na moc , plan głowicy , przyspieszyć zapłon ,To takie różne rzeczy , Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:30, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
chodzi Ci pewnie o modyfikacje wału...na tokarce wycinasz w przeciwwagach materiał a to co wyciąłeś zastępujesz aluminium przykręcanym na śruby, trochę zachodu ale czas reakcji silnika na gaz się zmienia na plus...przybywa kilka koni bez szkody dla innych podzespołów silnika (nie tak jak to bywa podczas planowania głowicy). Ekstremalną przeróbką która jest możliwa to wyjęcie jednego pierścienia, a pokrycie reszty chromem...likwidujemy w ten sposób stopień tarcia i starty mocy w silniku...koleś to robił w silniku Jawa Twin Sport, jak znajdę link do jego wypowiedzi to wstawię (jawa ma po 3 pierścienie na tłoku jak ETZ).
Do osiągnięcia w ten sposób jest około 6 koni (zmodyfikowany wał w TS 350 daje 34 konie, w standardzie jest 27) nie polecam takich przeróbek do ETZ gdyż ten silnik ma mały zapas możliwości jakie można wykrzesać beż zmniejszenia żywotności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:49, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Mój tłok z ETZ 150 ma 2 pierścionki , tak na marginesie Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:42, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
nie tylko tak pytam szkoda mi silnika chodzi jak złoto tak się zapytałem bo jak chciałem kupić etz 251 to mi typ mówił że silnik jest odciążony...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Wto 20:43, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:55, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Coś kręci , albo jest tak obeznany w silniku etz że coś majstrował ,Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
kręcił bo znam się trochę... jedziłem Etz nie odciążoną po 4 szlifie i ta co niby była "odciążona " i też miała 4 szlif o wiele gorzej się zwijała
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hary_1991 dnia Wto 21:04, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:31, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
czyli mógł tak tylko gadać...bo jak była by "odciążona" to powinna MZ normalną zostawić dawną w tyle , swego czasu rozmawiałem z sąsiadem z starej gwardii motocyklowej to mówił że przerabiali WSK 175 tak że MZ 250 zostawał obrazu w tyle na starcie, ale jak to robił to nie chciał powiedzieć
Musze go kiedyś przycisnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:24, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wiesz pewnie jakieś ciężkie elementy zamieniali na trochę lżejsze lub kombinowali z silnikiem metodą prób i błędów wiem że jawe 350 ts przerabiali tak by dwa tłoki chodziły razem .. oczywiście musieli modyfikować cały wał korbowy by to osiągnąć .. bo jak pamiętam to one chodziły na przemian dzięki temu jawa 350 ts tak pięknie mruczy przy odpaleniu .. a najlepsze są fruwające bebechy z tłumika o których nigdy nie zapomnę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:05, 28 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
to jest częste przy zużytych już świecach zapłonowych i nie ustawionej przerwie na platykach
co do wału to tak jest to wykonalne z tym że trzeba wtedy wał dobrze wyważyć. Swego czasu Sałek o tym pisał jednak nie pisał o konsekwencjach tej przeróbki
(temat zamykam)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 0:06, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|