|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:43, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
no to widać że juz lepiej cos , więc tak , wyjmij filtr i go porządnie przeczyść , potem ustaw iglice na każdym rowku , a jeżeli nic nie da żadna opcja to odkręć dekielek w gaźniku i na pływaku masz blaszke , odginając na dół podnosisz poziom paliwa , a do góry zamykasz , a powiedz czy da sie ustawić obroty?? bo jeżeli nie to masz do wymiany przepustnice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:31, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ale chodzi ci o obroty silnika??? to da się tylko że moto nie może sie wkręcić powyżej 3tyś. Ta śrubka od mieszanki jak reguluje to moto nie reaguje na to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:00, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a jak nie może sie wkrecic na obroty , to wykrecasz swiece? zobacz czy ja zalewa i pokombinuj jak pisalem wyzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:25, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
no właśnie ja zalewa i juz tak kominowałem wcześniej i zrobiło sie troszke lepiej ale jeszcze nie to. A czy winą źle wyregulowanego gaźnika może być też to że jak jade na max obrotach to motor jedzie bardzo wolno tak jakby zamiast 3 jechał na 1. ??? bo u mnie tak jest... nie osiąga swojej prędkości na poszczególnych biegach!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:31, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
no pewnie , wystarczy że masz źle wyregulowaną mieszanke i już, a wiesz co , sprawdz kondensator i przerwe na platynkach ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:56, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
krystianskrobek19 po czesci to moze byc gaznik, ale jesli przestawiales juz zaplon...to masz zle ustawienie. Musisz ustwiec przerwe na przerywaczasz na 0.35 i wtedy regulowac zaplon najlepiej przyrzadem zegarowym. Z nim ustwisz wszystko tak jak trzeba i dokladniej niz sufmiarka.
Sprawdz czy masz klinek na wale ustalajacy wirnik, bo pamietam jak pisales ze nie mozesz ustwic tego zaplonu.
Kondensator i polaczenie z przerywaczem.
Na koncu w gazniku na iglicy wepni zapinke na 3 rowek od gory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:19, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a mozna jakoś inaczej regulować tym zapłonem np.za pomocą suwmiarki????????/ Możesz mi opisać dokładnie co trzeba robić??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:18, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kod: |
Jest to malo dokladne ale da sie zrobic.
Prosze oto opis:
1- Z WYKORZYSTANIEM DANYCH PODANYCH W KĄCIE WYPRZEDZENIA ZAPŁONU. W MZ ten kąt wynosi od 22,45 do 23,45 stopni obrotu wału korbowego.
W innych przypadkach ( inny silnik) należy postepować analogicznie podstawiajac innne dane kątowe.
Najpierw ustaw na przerywaczu przerwę 0.3 a następnie ustaw GMP(górny martwy punkt,czy jak kto woli najwyższe położenie tłoka) , można to zrobić tak, że po ostrożnym wprowadzeniu np. kawałka drutu pokręcamy kołem zamachowym w prawo i wtedy będzie widać kiedy tłok będzie najwyżej(tylko jak przeoczysz GMP to nie cofaj koła, tylko zrób kolejny obrót -będziesz miał dokładniej).Gdy ustawisz ten GMP to zaznacz go dwoma punktami na kole i karterze.
Pożniej weź kątomierz lub mozesz zrobic gotowy przyrzad. Wiecej o tym jest opisane w Jezdze motocyklem MZ.
2. JAK USTAWIĆ PUNKT ZAPLONU MAJĄC DANE W MM DROGI TŁOKA.
Ustawiamy tlok w GPZ(ZZ) . Teraz przez otwor na świecę mierzymy ( za pomocą suwmiarki , głębokościomerza, lub nawet jak za dawnych czasów odznaczajac odległośc kawałkiiem drutu) odległośc od denka tłoka do krawedzi głowicy( wymiar mozna sobie zapisdać aby nie zapomnieć). Później również cofamy o 1/4 obrotu i ustawiamy początek rozwarcia styków . Ponownie mierzymy wymiar pomiędzy tłokiem a krawędzią głowicy. Będzie to oczywiście wieksza odległośc. I właśnie od niej odejmujemy tą pierwszą odległośc w jakiej tłok był od GMP. Rożnica powinna wynieść 2,5 mm. Jeśli będzie wieksza ( pkt. zapłonu za wcześnie), zapłon opóźniamy pokrecajac podstawą przerywacza w prawo( zgodnie z wskazówkami zegara :) ) , a jeśli mniejsza , czyli zapłon za późny to przyspieszamy go pokrecając iskrownikiem w lewo( po oczywiscie w każdym przypadku wczesniejszym poluzowaniu śrub mocujacych ową podstawę). Postepujemy z tą czynnoscią dotąd ,aż uzyskamy różnicę wymiaru ok. 2,5 mm.
To są optymalne ustawienia dla każdego silnika w stanie w jakim opuszczał fabrykę. Dlatego gwoli ścisłości dodam ,że "idealny" punkt wyprzedzenia zapłonu dla każdego silnika bedzie inny( zależnie od jego stanu technicznego). Tych danych nikt na odległośc nie jest w stanie określić , dlatego jeśli ktoś chce ze swojego silnika wykrzesać wszystkie możliwosci , powinien do tego punktu dojść sam metodą prób i błędów ( wykonując kródkie jazdy pomiędzy poszczególnymi ustawieniami).
Inaczej mowiac po pomiarze GMP rysujesz na swoim precie znaczek w odleglosci 2,5 mm i wkladasz spowrotem pret,cofasz wal i w tym miejscu jak kreska 2,5 mm sie pokryje z glowica powinno nastapic rozwarcie stykow przerywacza.
Co do zarowki to spraw jest tak: zdejmujesz przewod idacy z przerywacza do cewki,a w to miesce podlanczasz przewod od zarowki.drogi koniec zarowki do + zasilania,a minus zasilania na mase.
W chwili rozwarcia stykow zarowka zgasnie. |
I w wolnej chwili zapoznaj sie z ksiazka ktora wymienilem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pon 18:19, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:17, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a możesz mi to troche prościej wytłumaczyć???? bo za bardzo nie moge skumać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:39, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
to jest juz prosciej moze w ksizce od MZ bedzie to przystepniej opisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:54, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a jakie powinno być firmowe ustawienie w komorze pływakowej??? Jak to ustawić????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:56, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
to już trzeba samemu sobie ustawiać , ustawiasz i patrzysz jak ci moto pracuje , jak za mało benzyny to podginasz w dół , reszte sobie dopisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|