|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:38, 07 Maj 2010 Temat postu: Po generalnym małe problemy mz etz 150!!! |
|
|
Witam... właśnie wczoraj zrobiłem mojej mz etz 150 generalny remont silnika; cylinder po szlifie ,wał po regeneracji, wszystkie nowe łożyska, simeringi uszczelki. I mam troche problem. nalałem więcej oleju do beznyny żeby sie lepiej dotarła i niewiem czy dobrze zrobiłem bo strasznie kopci i gdy ją odpale to z początku się dławi ale później ładnie chodzi tylko często strzela powietrzem z tłumnika. czy to wina zapłonu czy mieszanki paliwa???
Zapłon ustawiony jest tak że platynki maxymalnie sie otwierają znaczu chodzi ot oże jest największy rozstaw jaki może być bo jak inaczej ustawię to słabo odpala a teraz zawsze za pierwszym razem!!! Co może być winą tego strzelania i mulenia na początku jazdy??? Dodam że gaźnik też był czyszczony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
przemekp42
Moto-Maniaq
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:34, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ustaw jeszcze raz zapłon i przerwę na przerywaczu 0.3mm a jak tak nie chce palić to sprawdź kondensator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:37, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ok sprawdze!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:38, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a na przerywaczu to znaczy na platykach czy na świecy??????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemekp42
Moto-Maniaq
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:44, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
na platynkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:55, 08 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze do was pytanka...
1. Jeżeli tłok sie założy odwrotnie niż trzeba to może się coś stać??/
Bo mi np. wywaliło jeden pierścień. Czy to wina źle założonego tłoku??
2. Jak można dorobić gwint w głowicy ???
3. jak mozna dorobić gwint w cylindrzee w wydechu???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:22, 08 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jezeli zle zalozysz tlok to:
-moze ci go polamac
-moze uszkodzic tuleje cylindra
-mozesz nieodpalic motoru(to jest najczestrzy objaw)
-lamie pierscienie
Jezeli polamalo ci jeden pierscien to mogles przy zakladaniu zle go ustwic i wepchnoles cylinder na sile, lub byl uszkodzony.
Na tloku jest strzalka wybita, kierunkiem zawsze do wydechu.
Co do gwintu w glowicy jest to M14*1,25 bodajrze. Jezeli swieca sie nie trzyma to pozostaje tylko tulejowanie glowicy. Ktos kto ma tokarke i zna sie na tym moze ci to zrobic, ale nie oddawaj dla byle kogo bo pozniej moga byc problemy z osiagami jak tulejka bedzie zle dobrana.
Gwint w cylindrze do przykrecania wydechu mozna poprzez naspawanie aluminium zrobic a pozniej na tokarce wytoczyc gwint lub innego typu patent.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Sob 18:25, 08 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:22, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem tłok, pierścienie na nowe i jest problem.
Gdy prubuje odpalić to słychać takie grzechotanie w cylindrze jakby pierścień o coś zachaczał i puszczał. Co to może być???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:49, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a dobrze zalozyles tlok??
moze pierscien pekl ci po zalozeniu cylindra..sprwdzales czy pierscienie w cylindrze maja luz na zamkach??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:23, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
no właśnie tego nie sprawdzałem. Jak zdiołem głowice i palcami ruszałem tłok to on miał troche takie luzy. Ale to chyba się nic nie ma???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:51, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
duzo ma bo tlok w MZ ma fabryczny miec luz 0.03 mm miedzy tlokiem a cylindrem.Dopuszczalne to 0.25 mm. jezli znacznie sie rusza to tlok nie jest dobrze dobrany do srednicy cylindra(wymiar szlifu cylindra niezgadza sie z wymiarem tloka)
Ten kto robil Ci szlif dobrze to zrobil??
I moglo Ci polamac pierscienia ktoregos.
Moja rada na przyszlosc, przed zalozenie sprwdzaj czy pierscienie maja luz w cylindrze. wkladasz je tak zeby byl prostopadle do tuleji cylindra, tak na wysokosci mniej wiecej 2 cm od dolu. Luz pomiedzy koncami pierscieni powinien byc 0.3 do 0.6. Wiekszy powoduje slaba kompresje,natomiast za maly lamie pierscienie(nieznalazlem danych dotyczacych luzu,sugeruje sie podobnymi danymi z innych modeli)
Do tloka tez to mozna stosowac.unika sie wtedy niepotrzebnego rozbierania, a co najwazniejsze uzywanych uszczelek.
Bo uszczelke pod cylinder stosujemy tylko raz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 23:05, 13 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystianskrobek19
Moto-Maniaq
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:50, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno. Wogule nie moge ustawić zapłonu.
Cz otwarcie platynek powinno wynosic około 1cm??
Bo u mnie musze otworzyć je max. żeby motor odpalił ale po chwili przejechania strasznie się grzeje. Co to może być .?? Jak prawidłowo ustawić zapłon??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|