|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:20, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam , wczoraj wziąłem się za składanie silnika , ok kartery nagrzałem , łożyska same weszły w rozgrzane kartery , wszystko git , łożysko na sprzęgle podkleiłem , luz , to drugie też lekko dla pewności tylko coś wystawało z gniazda ale to później o tym , potem miałem kilka przegod z blokującym się wale w rozgrzanych łożyskach , dwa razy problem z zakleszczonym wałem i cała operacja do powtórzenia , w końcu zagrzałem do 130'' karter z łożyskami i wał wpadł sam , potem wziąłem zagrzalem drugi karter , przyłożyłem oczywiście posmarowałem silikonem , no i skręcam , pierwsze co to im mocniej dokręcę karter , to wałek pośredni obraca się luźno , ale gdy wbiję bieg , to ciężko obrócić , musiałem założyć zabierak i kręcić wałkiem to wtedy poszło , i teraz nie wiem czy skrzynia źle złożona czy co , albo przez to łożysko takie objawy , tak jak by coś się o coś zapierało albo ściskało , potem , olałem to , zacząłem wbijać łożysko z prawej strony na wał , nie dośc że wbiłem złą strona to jeszcze nie zabezpieczyłem łożysk z lewej strony i się przesunęły z wałem , i silnik do rozbiórki , wał był sklejony z łożyskami i dlatego wyszedł z łożyskami z karteru , łożysko zostało też z prawej strony , i teraz powiedzcie czy te łożyska po takich przejściach są dobre , wał daję do sprawdzenia bo nie jestem pewien , i co może być z tą skrzynią albo z czymś innym , kurna , dwa błędy a nawet trzy i silnik do roboty od nowa . Pomóżcie bo pierwszy raz mam silnik taki który mnie tak zagiął ,Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-06-19, 11:52 ]
Chyba że źle zrobiłem , bo nie uderzyłem w wałek sprzęgłowy a potem w zdawczy tak aby skrzynia się zsunęła i może od tego tak ciężko się obracało , nie wiem już brak pomysłów
Pomóżcie chlopaki bo nie wiem co robić ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:47, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jak nie wbijałeś na chama to łożyska powinny być ok.
Co do karterów może są z innych serii, od któregoś roku były nawet nieco inne łożyska.
Spróbuj bez wału i sylikonu złożyć silnik i tak sprawdzisz skrzynie. A i jeszcze przy składaniu załóż prawe łożysko najpierw na wał potem nagrzany karter.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:13, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Kartery z jednej pary , rozkładane pierwszy raz od fabryki , łożyska na ciepło , a co do prawego to wbijasz je do wału aż się dotknie i dystansujesz potem , chyba zrobie tak jak mi radzisz , złożę bez skrzyni i się zobaczy , Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:12, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Gdy włożysz najpierw łożysko wystarczy założyć sam karter który możesz rozgrzać, a gdy zamkniesz silnik to już nie podgrzejesz i jak wbijasz tarcie występuje na czopie walu i w gnieździe łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:07, 25 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Grzejesz prawy karter i łożysko , a po drugie prawy karter wiercony jest z większym luzem montażowym , dlatego nie ma mowy o zakleszczeniu łożyska w rozgrzanym karterze ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:13, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dobrze nie będziemy się kłócić, nie jedna droga prowadzi do celu, oczywiście mnie mówię że Twoja jest zła czy gorsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:29, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ale jednak martwi mnie to czemu ta skrzynia się blokuje , po skręceniu prawej połówki i co raz mocniejszym dokręcaniu coraz bardziej się blokuje , hmmm , dzisiaj będę składał silnik także muszę wiedzieć mniej więcej o co tam chodzi , druga rzecz , ostatnio wypadła mi aluminiowa podkładka , dosyć gruba , chyba 1-2mm , pasuje na wałek zmieniacza tylko nie wiem czy ona tam jest , i nie wiem czy ją dawać ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:33, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Przeglądałem schemat i nie ma tam podkładki pod wałek zmieniacza , hnmm , gdzie indziej je j nie było , i nie przypominam sobie żebym ją widział przy rozbieraniu , może gdzieś leżała na stole , trudno , złożę bez niej ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herrq666
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 20:06, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem winę ponosi podklejane łożysko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:08, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Binladen napisał: |
Przeglądałem schemat i nie ma tam podkładki pod wałek zmieniacza , hnmm , gdzie indziej je j nie było , i nie przypominam sobie żebym ją widział przy rozbieraniu , może gdzieś leżała na stole , trudno , złożę bez niej ,Pozdro |
chodzi Ci o taki ślimak co przesuwa wodziki?? bo na nim muszą być po dwóch stronach jako dystans.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:26, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A to tam była , wiem o co ci chodzi , silnik póki co złożyłem , ale po paru KM łożysko SKF nowe się rozwaliło z prawej strony , poprostu dostało luzu , nie wiem od czego , teraz mam założone KOYO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:51, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nowe ??!! Przejdz na FAG bardzo dobre łożyska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|