Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kosior
Moto-Amator forum
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:23, 28 Mar 2012 Temat postu: Problem z Iskrą... |
|
|
Witam wszystkich i z góry dziękuje za poświecony czas...
Mam ETZ 251 na elektronicznym zapłonie i mam z nią taki problem.
Od jakiegoś czasu gubi się iskra. Czasem dzieje sie tak kilka minut po ruszeniu i trwa to pare sekund i wszystko jest ok a czesem po dłuższej chiwli gaśnie i nie ma iskry przez kilka minut a nie raz to trwa to dłużej i po zgasnieciu strzeli w rurę.
Są takie dni ze nic sie nie dzieje i pracuje pięknie.
Szukałem wielu przyczyn, Sprawdziłem: wiekszość styków elektrycznych, uklad prostowania napiecia, uklad sterujacy napieciem. Wymieniłem: Cewke, przewód wysokiego napięcia, fajke i swiece.
Nie jestem pewnien czy tak być powinno ale stara cewka zarówno jak i nowa podczas pracy sie nagrzewa. To źle?
Każda wskazówka mi się przyda bo ja czuje się bezradny..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:41, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Cewka nie może być gorąca podczas pracy. Wykręć moduł sterujący i zanieś go do domu. Wysusz kilka dni, zdarzało się że moduły zawilgotniały i były problemy z iskrą. Sprawdź przewody od impulsator, jak i sam impulsator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kosior
Moto-Amator forum
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:56, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Przewody są dobre. Co do Impulsatora nie wiem bo tylko czasem iskra znika.
A czy ten moduł da się rozebrać? On jest w czarnej obudowie zalaminowany razem z płytką. Czy to może byc jego wina ze cewka się nagrzewa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:06, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Modułu nie rozbierzesz. Po prostu go wyjmij i wysusz kilka dni w domu. Co do cewki, może się grzać gdy:
- jest uszkodzona
- gdy moduł jest uszkodzony
- gdy napięcie ładowania jest za wysokie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SofCHJanek
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakopane Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:55, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Moduł pod siedzeniem?
Jeżeli tak to zapewne typ B, suszenie nie ma żadnego sensu.
Problem częsty ze względu na nadajnik.
Co do cewki to cewka będzie się nagrzewać, oczywiście do ustalonej temperatury.
Przekroczenie może spowodować trwałe uszkodzenie.
Dlatego jest wielka, ma aluminiowy korpus i jest wypełniona olejem aby się chłodzić. Jeżeli wymieniłeś cewkę to w zasadzie wykluczyłeś ją.
Jak chcesz coś zrobić z elektronicznym układem pisz na PW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kosior
Moto-Amator forum
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:39, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zmierzyłem prąd ładownia i jest taki jak być powinien. Moduł wyciągnąłem i sobie lezy. Mam go suszyć? ewentualnie jak?
Znacie może jakieś zamienniki albo wiecie gdzie kupic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SofCHJanek
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakopane Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:24, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A przeczytałeś co Ci napisałem powyżej, bo mam wrażenie że nie.
Jak zmierzyłeś prąd? Może napięcie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kosior
Moto-Amator forum
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:39, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tak przepraszam za mój zatrważający błąd, tak- to było napięcie.
Przepraszam również za głupie pytanie, tak- przeczytałem.
A co z zamiennikami czy ewentualną naprawą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:36, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nowych nie oplaca sie kupowac sa za drogie.Uzywane to tak jak gra w rosyjska ruletke.
masz tu numer gg do goscia ktory zajmuje sie regeneracja zaplonow elektronicznych w mz 1857572
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SofCHJanek
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakopane Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:56, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Gdzie są te nowe nadajniki?
Zamiennik ode mnie wcale nie jest drogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|