|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:54, 08 Sie 2011 Temat postu: Problem z krzywką |
|
|
Witam na forum, mam problem z ustawieniem zapłonu w mojej mz 150. Od jakiegoś czasu działo się z nią coś dziwnego, po przejechaniu 8- 10 km zaczęła łapać muła i słabo wchodzić na obroty, nie wspominając o tym, że po zgaszeniu na tak rozgrzanym silniku, nie chciała zapalić (zimna paliła normalnie). Dodać trzeba też, że świeca była zbyt czarna, strasznie gorąca, a iskra mała. Po wkręceniu nowej świecy paliła od kopa Początkowo myślałem, że to cewka więc profilaktycznie ją wymieniłem łącznie z kondensatorem, przewodem WN i oczywiście świecą, jednak wiele to nie dało, przejechałem może 2 km i to samo, nie była chyba na tyle rozgrzana żeby zgasła, ale miała bardzo małe obroty, których nie można było zwiększyć . Zajrzałem więc do zapłonu, a tam platynki rozwierają się po GMP. Po przeczytaniu Waszego forum chciałem ustawić na śrubokręt bo nie mam miernika, ale blaszką pod platynkami się nie daje, gdyż brakuje regulacji. Rozwarcie platynek następuje zawsze albo tuż za GMP, albo jeszcze niżej. Pomyślałem, że coś nie tak jest z krzywką bo gdyby przekręcił to i zapłon dałoby się ustawić, jest tylko jeden problem bo nie wiem czy jest to możliwe żeby krzywka się przestawiła czy może ktoś ją wcześniej źle założył ? Czy żeby ją wyjąć wystarczy odkręcić tą śrubę na imbus na wirniku, jeśli tak to gwint jest tam prawy czy lewy. Dodam, że zapłon ustawiam pierwszy raz i stąd te moje wątpliwości, z góry dziękuję za wszelką pomoc...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damian886 dnia Pon 22:55, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:45, 09 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
gwint tej śrub jest standardowy, a wirnik jest mocowany na klinie...a na krzywkę powinien mieć wycięcie tak żeby krzywka była osadzona dobrze. Ja w swoim starym silniku mz nie mam takiego wycięcia i krzywkę zamocowałem tak gdzie te wycięcie było.
Krzywka mogła się przestawić owszem jeżeli nie ma odpowiedniego mocowania w wirniku. Pozostaje Ci zdjęcie jej i wkręcenie od nowa. Pamiętaj przerwa na palatynkach na 0.3mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:07, 09 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
ale pamiętaj również że styki przerywacza (platynek) powinny delikatnie się otwierać już 3 mm przed gmp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:01, 09 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Dziś nie dałem rady tego odkręcić bo miałem za słaby imbus ( taka końcówka na wkrętak, nie chciałem go złamać). Jak tylko zakupię taki normalny to się za to zabiorę i napiszę o wynikach.
Dzięki za podpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:08, 09 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Spoko informuj nas o etapach twojej pracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:16, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Odkręciłem tą krzywkę w końcu, ale nic mi to nie dało. Tak jak pisaliście wcześniej jest tam wycięcie, w które wchodzi krzywka i nie innej możliwości jej włożenia, więc przykręciłem ją ponownie i sprawdziłem czy coś się zmieniło, oczywiście nic. Tak jak przed tym zabiegiem platynki rozwierają się za GMP, niezależnie od ustawienia blaszanej tarczy. Próbowałem ustawień w skrajnych jej położeniach, ale to nie wystarcza, gdy biorę maksymalnie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara to zaczynają się rozwierać tuż za GMP, a gdy zgodnie to gdzieś w prawie dolnym położeniu tłoka. Macie jakieś pomysł co może być nie tak?, czy może ja popełniam jakiś błąd przy ustawiniu? naprawdę powoli tracę cierpliwość do tego motoru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herrq666
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 13:36, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Zdejmij wirnik i obadaj czy masz kołek ustalający na wale, to taki jakby klinek mały który ustala położenie wirnika względem wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:38, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
powiem ci że za mocno dałeś na dół płytkę z przerywaczem daj ją do góry trochę ... kombinuj nie dokręcaj na max tylko popuść te 2 śrubki i reguluj tym aż uzyskasz pożądany efekt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:39, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Kołek ustalający na wale to ten który widać po zdjęciu krzywki? Jeśli tak to jest bo tak jak napisałem zdejmowałem ją i w środku był ten klin.
A jeśli chodzi o płytkę to regulowałem ją w różne położenia i zawsze platynki otwierały się po GMP, gdy tłok szedł już na dół. W którą stronę mam regulować żeby wcześniej się otwierały? chyba przeciwnie do ruchu wskazówek zegara?
Jeszcze jedno pytanie czy jest taka możliwość, że krzywka jest od innego motoru np. od 250 czy TS? Czy wszystkie mz-tki mają jednakowe krzywki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:34, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
przyśpieszasz przekręcając wszystko przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a co krzywek to może być że mają różną krzywizne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:04, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Tak też myślałem, a przy ustawianiu zapłonu wirnikiem kręcę zgodnie z ruchem wskazówek zegara?
Sam już nie wiem co robić, od początku same problemy z tym motorem są...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:55, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
weź ustaw gmp .. zdejmij krzywkę i krzywkę ustaw tak by przerywacz był otwarty jak nie bedzie chciała wejść delikatnie punknij młoteczkiem żeby zwskoczyła .. ja też miałem a początku problemy z swoją Etz ale ją ogarnełem i powiem że nie ma lepszego moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|