Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hempgru97
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:38, 19 Lut 2012 Temat postu: Problem z ładowaniem.! pomocy!!!! |
|
|
Więc tak mój problem polega na tym ,że gdy odpalam swoją mz etz 150 chodzi ładnie nagle obroty same zaczynają rosnąć tak do 4tyś. obr. a gdy wlącze światła znowu maleją do około 3tyś obr. i jeszcze gdy przy wloczonych światłach nacisne stop to maleją jeszcze trochę o co tu chodzi?????
pomocy!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:06, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
sprawdź czy przepustnica w gaźniku nie jest lekko otwarta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:44, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nagły wzrost poboru prądu z alternatora powoduje spadek mocy silnika, ja bym na Twoim miejscu sprawdził napięcie ładowania na włączonych światłach i stopie.
Przy dobrym regulatorze i szczotkach układ tak reguluje że silnik nie przygasa, w Twoim przypadku jest coś uszkodzone.
Sprawdź też szczotki alternatora, może kończą swój żywot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hempgru97
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:07, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź.!
Dodam jeszcze ze dzieje mi się tag tylko na biegu jałowym a podczas jazdy obroty spadają normalnie więc dlaczego tak jest?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hempgru97 dnia Nie 12:17, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskot12
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kolbuszowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:08, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
do wymiany masz regulator napiecia skoro ci chamuje silnik na stopie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:03, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
to zależy czy masz mechaniczny czy elektroniczny regulator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hempgru97
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:57, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
a jak odróżnić mechaniczny od elektronicznego?
I to napewno wina regulatora?
Kiedy mam właczone światła to mz chodzi jak trzeba czyli pyrka sb na 1,5tys obr. kiedy włacze stop to czasem zgaśnie a czesem nie a gdy wyłącze światła to obr. rosną do 4tyś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hempgru97 dnia Nie 16:23, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:27, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
mechaniczny regulator
elektroniczny.
Żeby się upewnić musisz dokonać pomiarów, sprawdzić diody w prostowniku, stan akumulatora..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hempgru97
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:46, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Więc mam mechaniczny regulator.
Akumulator mam nowy i naładowany.
Jak sprawdzić czy regulator jest dobry i te diody?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:33, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Reguluje się mechaniczny regulator, szczelinomierzem odstęp styków.
Pomiaru dokonujesz na przejście na diodach miernikiem cyfrowym, szczególnie padają diody wzbudzenia alternatora.
Jeżeli nie masz wiedzy elektronicznej to odsyłam Cię do stron gdzie jest to opisane krok po kroku jak się to robi.
motorzysta86 napisał: |
Są tylko pierścienie ślizgowe, są na końcu wirnika.
Tu masz schemat regulatora ideowy.
Muszisz wyregulować odstęp miedzy stykami:
- podwójnym Reglerkontakt 0,3 mm
- pojedyńczym Strombegrenzungskontakt 1,5 mm
Musisz to zrobić dokładnie, ale przed tym musisz drobnym papierkiem wyczyścić styki.
[img][link widoczny dla zalogowanych]
Czyli według foto na 1 ustawiasz 0.3 mm a na 2 ustawiasz 1.5 mm. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hempgru97
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:55, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Niestety nie dysponuje narzędziami potrzebnymi do regulacji regulatora.;(
A jeżeli kupię nowy regulator czy będzie on wyregulowany dobrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:04, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A jak kupujesz używany samochód to nie ma on usterek?? ....a kto to może wiedzieć czy on dobrze będzie wyregulowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|