Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z ładowaniem.! pomocy!!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hempgru97
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:38, 19 Lut 2012    Temat postu: Problem z ładowaniem.! pomocy!!!!

Więc tak mój problem polega na tym ,że gdy odpalam swoją mz etz 150 chodzi ładnie nagle obroty same zaczynają rosnąć tak do 4tyś. obr. a gdy wlącze światła znowu maleją do około 3tyś obr. i jeszcze gdy przy wloczonych światłach nacisne stop to maleją jeszcze trochę o co tu chodzi?????
pomocy!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary_1991
Moto-VIP
Moto-VIP



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk - Buszkowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:06, 19 Lut 2012    Temat postu:

sprawdź czy przepustnica w gaźniku nie jest lekko otwarta...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:44, 19 Lut 2012    Temat postu:

Nagły wzrost poboru prądu z alternatora powoduje spadek mocy silnika, ja bym na Twoim miejscu sprawdził napięcie ładowania na włączonych światłach i stopie.

Przy dobrym regulatorze i szczotkach układ tak reguluje że silnik nie przygasa, w Twoim przypadku jest coś uszkodzone.

Sprawdź też szczotki alternatora, może kończą swój żywot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hempgru97
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:07, 19 Lut 2012    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.!
Dodam jeszcze ze dzieje mi się tag tylko na biegu jałowym a podczas jazdy obroty spadają normalnie więc dlaczego tak jest?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hempgru97 dnia Nie 12:17, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaskot12
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:08, 19 Lut 2012    Temat postu:

do wymiany masz regulator napiecia skoro ci chamuje silnik na stopie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:03, 19 Lut 2012    Temat postu:

to zależy czy masz mechaniczny czy elektroniczny regulator

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hempgru97
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:57, 19 Lut 2012    Temat postu:

a jak odróżnić mechaniczny od elektronicznego?
I to napewno wina regulatora?
Kiedy mam właczone światła to mz chodzi jak trzeba czyli pyrka sb na 1,5tys obr. kiedy włacze stop to czasem zgaśnie a czesem nie a gdy wyłącze światła to obr. rosną do 4tyś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hempgru97 dnia Nie 16:23, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:27, 19 Lut 2012    Temat postu:

mechaniczny regulator

elektroniczny.

Żeby się upewnić musisz dokonać pomiarów, sprawdzić diody w prostowniku, stan akumulatora..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hempgru97
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:46, 19 Lut 2012    Temat postu:

Więc mam mechaniczny regulator.
Akumulator mam nowy i naładowany.
Jak sprawdzić czy regulator jest dobry i te diody?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:33, 19 Lut 2012    Temat postu:

Reguluje się mechaniczny regulator, szczelinomierzem odstęp styków.
Pomiaru dokonujesz na przejście na diodach miernikiem cyfrowym, szczególnie padają diody wzbudzenia alternatora.

Jeżeli nie masz wiedzy elektronicznej to odsyłam Cię do stron gdzie jest to opisane krok po kroku jak się to robi.

motorzysta86 napisał:
Są tylko pierścienie ślizgowe, są na końcu wirnika.


Tu masz schemat regulatora ideowy.

Muszisz wyregulować odstęp miedzy stykami:

- podwójnym Reglerkontakt 0,3 mm
- pojedyńczym Strombegrenzungskontakt 1,5 mm

Musisz to zrobić dokładnie, ale przed tym musisz drobnym papierkiem wyczyścić styki.

[img][link widoczny dla zalogowanych]
Czyli według foto na 1 ustawiasz 0.3 mm a na 2 ustawiasz 1.5 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hempgru97
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:55, 21 Lut 2012    Temat postu:

Niestety nie dysponuje narzędziami potrzebnymi do regulacji regulatora.;(
A jeżeli kupię nowy regulator czy będzie on wyregulowany dobrze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:04, 21 Lut 2012    Temat postu:

A jak kupujesz używany samochód to nie ma on usterek?? ....a kto to może wiedzieć czy on dobrze będzie wyregulowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin