|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:26, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
najprościej to zamontować klasyczny zapłon i wtedy sprawdzić czy odpali. Oczywiście wszystko na nowej świecy, bo czasami stare gubią iskre podczas dużego sprężania.
Wiesz czasami moduł może zawilgotnieć i lepiej go wysuszyć w domu przez kilka dnii i po tej operacji ustawić punkt zapłonu w odpowiednim miejscu (przypomnij jaki masz model MZ ?? )
Jak już to zrobisz to weź strzykawke, nabierz paliwa i wstrzykni do cylindra troche. Powinien przy dobrze ustwionym zapłonie odpalić i zassać paliwo z gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jakkur
Moto-Amator forum
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wólka Dobryńska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:35, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
mam mz etz 150 1988r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:14, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
No to w tym roczniku albo inaczej od 1983-1989 były klasyczne 1990 elektronik każda miała , jeśli mozesz zrób zdjęcie zapłonu , wtedy powiemy co i jak zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:55, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Binladen nie masz racji on ma z 88 i ma elektronika a ja mam wersje mojej etz z grudnia 1990 i mam zapłon mechaniczny .. czy tam klasyczny jak kto woli ....a po co ma ustawiać... daje sobie głowę uciąć że jest ten zapłon na śmieci ... a co do Motorzysty .... jak pisałem wcześniejszych postach założyłem elektronika .... jeździłem jeździłem i nagle etz zgasła ... przyprowadziłem do domu .. patrze iskra jest ...ale nie odpala .... mowie a co mi szkodzi założyłem spowrotem zapłon mechaniczny .... ustawiłem zapłon na śrubokręt i odpaliła od kopa .... mi se zdaje.. że sygnał z halotronu dochodzi do modułu.. moduł podaje na cewkę jest przeskok iskry ... ale moduł ma uszkodzony jakiś opornik i nie przekazuje odpowiedniego sygnału w danym momencie.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:57, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Hary , mylisz sie ty , i to sporo , o ETZ wiem więcej niż wszyscy wzieci na tym forum , nie chcę się przemadrzac ale tak jest i będę tego bronił bo wiem co mówie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:17, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
chłopie ale masz przykład on ma elektronika a ja mechaniczny on ma z 1988 a ja z końcówki 1990 chcesz foto dowodu .... a co do zapłonu to elektronicznego wiedz że ja ukończyłem szkołę samochodową i mam zawód mechanika i miałem bardzo dużo o zapłonach tego typu .. a identyczny schemat jak w etz opracowałem na lekcji ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:37, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dobrze , to szanuję , ale jak mówiłem o ETZ wiem dużo , bardzo dużo , elektroniczne zapłony zostały montowane w 1990 roku , jeśli są inne , poprzedni właściciel musiał zmienić , Ja też obecnie kończę szkołę samochodową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:50, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
nie rozumiesz że jego ojciec kupił nową ... gadałem z nim n priv i kupił nówkę i miał elektronika z reszta ten moto od nowości ma 22 tyś przebiegu ... to dziwne że ja mam z 1990 i nie mam elektronika a instalacje się różnią trochę w elektroniku i w normalnym .... jednym kablem ktory u mnie jest na swoim miejscu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:29, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
hary_1991 masz racje, w elektronice najdrobniejszy element może paść. Z zapłonem elektronicznym w MZ jest trochę problemów, przeważnie jest to psujący się czujnik do zawilgocenia modułu. Zwykle uszkodzeniu ulega tranzystor wykonawczy.
Binladen zauważ że MZ rozbiła różne wersje i np wersja eksportowa mogła wyjść z takim zapłonem, coś jak partia prototypowa.
A ja panowie kończyłem elektronikę, a pracuje jako mechanik w warsztacie zajmującym się LPG w samochodach. Tam to w ogóle jest kaszana czasami jak centrale od wtrysku padają a pracuje w jedynym warsztacie w mieście który naprawia instalacje od 1 generacji do 4 (instalacja sekwencji wtrysku)
Panowie zajmijmy się teraz problemem naszego kolegi żeby mógł śmigać na ETZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakkur
Moto-Amator forum
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wólka Dobryńska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:52, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
dokładnie to ta mz ma 13 tys przebiegu bo moj ojciec kupił pojezdził troche potem kupił samochód a etz stała w garażu po długim czasie nie odpalania odpalił przejechał sie i mu zgasła i od tej pory nie jezdzil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakkur
Moto-Amator forum
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wólka Dobryńska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:25, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
ok mz działa dzieki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakkur
Moto-Amator forum
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wólka Dobryńska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:06, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
ale jak pojedzilem to zauważyłem ze eta przerywa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|