|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzoza006
Moto-Amator forum
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radzyń Podlaski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:22, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo za wskazówki Poszukam czegoś ciekawego jeszcze na ten temat i mam nadzieje że coś uda mi się zdziałać Bo po wymianie regulatora na ten elektroniczny co pokazałem problem nie zniknął... Więc stawiam na prostownik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:40, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
prostownik możesz wstawić z mojej stronki, na dole w profilu masz link. na Pw mogę wieczorem Ci wysłać schemat jak i co przerobić a później wstawię na forum.
Tylko odezwij się do mnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz jedną modyfikacje ale do niej potrzebujesz 3 diod 1 amperowych wlutować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brzoza006
Moto-Amator forum
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radzyń Podlaski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:46, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A miecie gdzieś jakąś instrukcje jak to robić krok po kroku? Ze 3 strony temu znalazłem temat 'Diody prostownicze!!!!!!!' Tam OsteR9019 wstawił chyba ciekawy link, a motorzysta86 elegancko jeszcze opisał. Tylko że ten link nie działa....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:49, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, jeżeli wasz prostownik wykazuje niedomagania, a do rzeczy: diody przepuszczają napięcie w dwie strony, to nic innego jak kupić nowy, którego cena waha się od 130-190 zł, wlutowanie oryginalnych diod, z którymi jest kłopot ponieważ są drogie i ciężko je dostać, albo najtańsza rzecz: zlutować swój własny prostownik
Podam wam na moim przykładzie co i ile kosztowało, mnie wyniosło wszystko 40 zł.
Więc tak:
-Mostek Prostowniczy 2x25A 50V
-Mostek Prostowniczy 2x2A 50V (u mnie w sklepie nie było 2A , 3A lub 4A też może być)
-Przewód 1m Czarnego i 1m Czerwonego (może wydawać się dużo ale kiedyś może się przydać )
-Cyna
-Kalafonia
-Rurka Termokurczliwa
-Nożyczki
-Kleszczyki
-Zapalniczka
-Konektory męskie
-Plastikowe pudełeczko lub kawałek 1mm plastikowej płytki (dla spokoju żeby nam nie latało jak żyd po pustym sklepie)
A więc tak, zamieszczam tutaj mały schemacik do którego trzeba się zastosować:
[link widoczny dla zalogowanych]
potem przygotowujemy 2 mostki prostownicze 25A 50V
[link widoczny dla zalogowanych]
2kawałki po 10cm przewodu czerwonego, 3 kawałki rurki termokurczliwej, cynę i kalafonię do poprawiania lutów, konektor męski, i kleszczyki no i zapalniczkę do zaciśnięcia się rurki termokurczliwej.
A więc do pracy, ostrzymy przewody na obydwóch końcach, teraz bierzemy dwa przewody, zaciskamy do jednego konektora dwa przewody i zabezpieczamy rurką, więc zostały nam dwa końce PRZEWODÓW. Jeden koniec lutujemy do + na mostku prostowniczym , z drugim końcem robimy to samo , powinno wam wyjść coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] . Jeżeli mamy przylutowane dwa przewody , to pamiętajcie że to jest wyjście D+ , teraz możemy się wziać za D- , zasada jest ta sama , tylko ze lutujemy do minusa , wszystko widać na rysunku , powinno wyjść coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] i tutaj małe sprostowanie , robiłem ten prostowik jak napalony pies na suke , dopiero potem jeden z kolegów przesłał mi poprawione zdjęcie -- (minusa) na mostku , dlatego nie wzorujcie się na tym zdjęciu . to jest tylko po to aby zobrazować jak to ma mniej więcej wyglądać , Teraz czas wziąć się za wyjścia U V W , na jednym mostku prostowniczym , izolujemy jedno wyjście ~ , wystarczy zastosować mój patent , kawałek rurki termokurczliwej i zagrzać aby się zacisnęła , powinno wygladać tak [link widoczny dla zalogowanych] (ten czarny kwadrat to rurka termokurczliwa tuż po zacisnięciu , fotka marna ale musiałem jakoś zaimprowizować, dalej , zostały nam 3 wolne wyjścia ~ , na jednym mostku jedno na drugim dwa , a teraz do każdego z wyjść osobno lutujemy po 10 cm przewodu , i na każdym z końców przewodu zaciskamy konektorek , i zabezpieczamy rurką termokurczliwą , to są nasze wyjścia U V W , wygląda mniej więcej tak , [link widoczny dla zalogowanych] . Prace nad tymi mostkami uważam za zakończone , czas wziąć się za mostki 2A 50V [link widoczny dla zalogowanych] , takie mam ja , jeżeli kupilibyście inne tzn. o innych kształtach , nie ma żadnego problemu , wszystko zostaje tak jak ma być , tylko kształt inny i nic więcej , oznaczenia te same , a teraz do pracy , jak pewne zauważyliście , wychodzą 4 nózki , już na początku radze przygotować 8 kawałków rurki termokurczliwej , zapalniczkę , cynę i lutownicę , i odrobinę cierpliwości , a więc , wyjścia -- (minus) izolujemy wszystkie , i jeden ~ , zostają nam dwa wyjścia + , i 3 ~ , lutujemy dwa przewody czerwone lub jak kto woli czarne , do + , czyli do nóżek , potem starannie izolujemy rurką termokurczliwą i wychodzi nam wyjście 61, wygląda mniej więcej tak [link widoczny dla zalogowanych] , no i zbliżamy się do końca , zostały nam 3 wyjścia ~ , lutujemy do nich przewody czarne, ma to wygladać mniej wiecej tak [link widoczny dla zalogowanych] , no i więc tak , z mostków 25A , wychodzą też 3 przewody U V W , z mostka 2A też 3 , U V i W , teraz bierzemy 3 konektory , i po dwa przewody do jednego konektora , wychodzą nam wyjścia U V i W ,prościej się nie da, na koniec sprawdzamy jakość wykonanych połączeń , lutów , zabezpieczeń rurką , itd . całość wygląda tak [link widoczny dla zalogowanych] , wykonanie naprawdę nie jest trudne , wystarczy patrzeć uważnie , obchodzić się z lutownicą w najwyższym porządku a prostowniczek będzie służył , Co ja na tym zyskałem?? Na pewno lepsze ładowanie na wolnych obrotach , i równiejsze obroty biegu jałowego , może to i dlatego że wcześniej skakała z obrotami , z powodu słabego ładowania , to tyle ode mnie, Podziękowania dla Yasiec65 i Xargo1 , bez nich nie było by prostowniczka , a teraz coś extra dla kumających inaczej , oryginalny opis Xargo1 jak wykonać prostowniczek , prosze bardzo :
Mostki prostownicze mają 4 wyjścia: +, - i dwa oznaczone jako ~. Bierzesz dwa mostki (minimum 25V 15A, ja polecam co najmniej 50V 25A - mniejsze ryzyka awarii) i łączysz ze sobą + (to jest wyjście D+ w oryginalnym prostowniku) oraz - (D- w oryginalnym prostowniku). Zostają ci cztery wyjścia ~. Jedno z nich izolujesz, pozostałe podłączasz do przewodów U, V i W (kolejność nie ma znaczenia). Teraz bierzesz 3 diody np. 1N4007 i łączysz ze sobą na stałe ich nóżki od strony kresek na obudowach. To jest wyjście 61 z prostownika. Niepołączone nóżki lutujesz kolejno do do używanych przez ciebie wyjść ~. Całość montujesz do jakiejś obudowy i prostownik gotowy.
Ew. zamiast 3 diod 1N4007 możesz użyć kolejnych dwóch mostków prostowniczych. Te mogą być sporo mniejsze - 2A 50V w zupełności wystarczy. Wtedy łączysz 3 wybrane wejścia ~ do miejsc gdzie podłączasz przewody U,V i W, czwarte wejście ~ oraz złącza - izolujesz, a złącza + łączysz ze sobą - to jest wtedy twoje wyjście 61
Jeszcze raz , podziękowania z całego serca dla Yasiec65 i Xargo1 , jak dacie podziękuj to się nie obraże wcale :lol2: , Pozdrawiam i do usłyszenia , Radio Binladen
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:58, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
brzoza006 to podaj link do tego tematu;)
Binladen normalnie wzorowy opis, masz + odemnie a tak btw to umnie na stronce jest też ale to do Jawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:00, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
motórzysta86 , hehe , dzięki za słowa uznania , przyda się napewno , niech mają i jeżdżą ,pOZDRO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brzoza006
Moto-Amator forum
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radzyń Podlaski Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:04, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
prawdopodobnie był to schemat prostownika do alternatora MZ.
proszę oto schemat [link widoczny dla zalogowanych]
A tu cały opis, tak pobieżnie to poczytałem, jest to temat o usuwaniu niedomagań i naprawie układów ładowania MZ. Dużo ciekawych rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brzoza006
Moto-Amator forum
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radzyń Podlaski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:11, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo chłopaki!! W wolnej chwili się postaram sprawdzić ten mój cały prostownik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:56, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem szczotki chodzi zajebiście wielkie dzięki!
Myślę że temat można zamknoć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|