|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:59, 04 Cze 2011 Temat postu: Przy włączaniu świateł moto gaśnie |
|
|
Witam. Ostatnio w jednej z moich etek 125 przy włączaniu świateł gaśnie, nie od razu jak przejade z 2km to gaśnie wyłączam światła motor chodzi pięknie. Regulator napięcia, cewka itd, nowe troche mam szczotki na wirniku zjechane i dopiero ładowanie gaśnie przy około 3tys obrotów. Proszę o pomoc co to może być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:22, 04 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
sam sobie odpowiedziałeś szczotki wymień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:58, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Aha ale to nie jest tak że choć by nawet nie było tego lądowania to on powinien prąd z akumulatora pobierać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brzoza006
Moto-Amator forum
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radzyń Podlaski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:36, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
I ja mam właśnie podobny problem. MZ ETZ 150 89 r. Odpalam motor elegancko, równo sobie pracuje. Włączam światła motorek zaczyna nierówno pracować. Jakby gubił iskrę... Podczas jazdy na światłach też czuć gorszą pracę silnika. Cewkę mam nową dedykowaną do ETZ, regulator elektroniczny
[link widoczny dla zalogowanych]
alternator, szczotki wszystko wydaje się OK, zapłon mam elektroniczny, akumulator nowy. Cała przyczyna może być w prostowniku diodowym?? Jak mierze ładowanie to dziwnie mi pokazuje na mierniku. Jest ładowanie i nie ma. Jest, nie ma. I tak ciągle na zmianę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez brzoza006 dnia Nie 11:38, 05 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:01, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zamiast tego regulatora kup od malucha , bo te co na zdjęciu co podałeś nie cieszą się dobrą opinią , najlepszy będzie od malucha .Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:51, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak jak pisze Binladen i prostownik diodowy do sprawdzenia....
akumulator do pewnego czasu wystarcza kura256. Policz sobie 40 wat światło, około 15 wat cewka naciśniesz pedał od hamulca i masz 21 wat a to wszystko na 12 woltach. Przez kilka minut wystarczy mała pojemność akumulatora...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:08, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Prostownik gdybyś chciał mogę c podesłać schemat i opis jak wykonać , oczywiście elektronik , i założyłem u siebie i dało tylko lekko poprawę ładowania , może i nawet nic nie dało , ładowanie mam dosyć słabe , bo ponizej 1200 obrotów nie ładuje , może to i urok tego motoru . Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:24, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No, no masz rację motorzysta bo dopiero po ok 10min od włączenia świateł gaśnie, za 3dni przyjdą szczotki to napisze co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:52, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
kura256 i jak założysz szczotki to zanim podepniesz aku to go podładuj przez 5 godzin prądem około 0,8A
Będzie wiadomo czy regulator wyrabia z ładowaniem akumulatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brzoza006
Moto-Amator forum
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radzyń Podlaski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:41, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dodam jeszcze że jadąc któregoś razu w nocy zauważyłem jak kilka razy lekko zaświeciła mi się kontrolka od ładowania co bardzo mnie przestraszyło bo do domu miałem jeszcze spory kawałek ale później wszystko było ok
Da radę żeby ktoś mi coś podesłał na temat tego prostownika? Najlepiej jakąś instrukcję co i jak sprawdzić. Bo przyznam że trochę zielony jestem w tych sprawach... Posługiwać się umiem jedynie lutownicą i miernikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:51, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ok;-) a jak nie bedzie wyrabiał to jakie będą oznaki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:59, 05 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
do sprawdzenia prostownika wystarczy akumulator , żaróweczka i dwa przewody , lub miernik , ustawiasz na opcję DIODA , i przykładasz miernik do obu końców diód , minus do katody a plus do anody , potem zamieniasz kabelki i ma być tak , jak sprawdzasz to ma być 638 ja u mnie było , a jak podłaczysz na odwrót kabelki od miernika ma być 1 i nieskonczoność
to znaczy że dioda jest dobra , jeżeli bedziesz miał w obydwie strony 400-600 , lub 1...................... to znaczy że dioda jest zjebana , ja tak sprawdzałem i wyszło ze mój prostownik jest z*****y , ale posprawdzałem za pomocą książki i wyszło że jest dobry i komu teraz wierzyc??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|