|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturb
Moto-Amator forum
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:48, 23 Gru 2010 Temat postu: Renowacja Tereski 250 ;) |
|
|
Witam.
Posiadam MZ TS 250.
Chciałbym doprowadzić ją do takiego stanu bądź lepszego [link widoczny dla zalogowanych]
Moja MZ TS 250 leżała kupę czasu w szopie około 25lat... nie używana...
Pierwszy problem - nie ma iskry... dostała nowy akumulator, kabel WN, świecę i dalej nie ma iskiereczki.
Po za tym chciałbym kupić dla niej wszystko nowe, Niemieckie najlepiej?: wał, wydech, łożyska, simeringi, uszczelniacze, gaźnik, oddać cylinder do szlifu. Po prostu zrobić z niej "igłę".
Myślałem również żeby przerobić elektrykę na jakiś zapłon (tak jak w tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=LYOcC4lTtFI) żeby się nie przestawiał i "szybciej" wkręcał się na obroty, ale nie wiem czy to dobry pomysł (i z czym taki zapłon się wiąże?), bynajmniej widziałem na youtubie filmik . Całą skrzynie również wzmocnić, odnowić, po prostu wszystko, elektrykę tak samo.
Może ktoś to jakoś mi opisać, wziąć w jedną całość żebym mógł wziąć się do roboty? Bo jak na razie to stoję w miejscu ;(
Fundusze jakimi dysponuję to około 2-3tyś. Najpierw bym chciał ogarnąć silnik do perfekcji a następnie optykę.
Części jakie mam na oku:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem, który dokładnie rozmiar tłoku, ale któryś z tych marek, pewnie DDR, bo znany jest.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślałem również nad instalacją 12V no i tym zapłonem co już o nim wspomniałem, ale sam tego nie zrobię no chyba, że elektryk Tomek xD
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturb dnia Czw 0:57, 23 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:04, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Słuchaj od razu Ci powiem że nie zaglądałem na linki, ale niemieckie części są oczywiście milion razy lepsze od chińszczyzny.
Uszczelniacze łożyska proponuje Ci kupić w sklepie z częściami do maszyn budowlanych, rolniczych etc. Bedziesz miał wybór co do producenta lub też rodzaju łożysk. Nie polecam robić takiego zakupu przez allegro, z tego względu że większość sprzedających chce Ci coś wcisnąć.
Zmiana instalacji na 12V wiąże sie z przewinięciem całego stojana prądnicy i wirnika, lub dobranie czegoś od innego motocykla.....więcej Ci to kasy pochlonie niż co i po co tak naprawde?? dla aku 12 V tylko???
Mam silnik jeszcze starszy niż Twój rocznik 1964 i akumulator 6 v doładowuje zajebiście:D żadnych problemów z instalacją.
Co do zapłonu to możesz kupić moduł zapłonowy i przerywacz bedziesz regulował na X czasu.....
A po tylu latach stania stan elektryki nadaje sie do wymiany. Więc taśma izolacyjna w dłoń, nowe przewody, koncówki i jedziesz z tematem.
Co do kompletu uszczelek kup brystol techniczny, i wyklep uszczelke. Ja za cene jedego brystolu (1,50) robie 3 silniki (uszczelki).
Pamietaj sie MZ nie posiadały po miedzy karterami uszczelki. Były klejone na klej, ale Ty możesz użyć silikonu. Byle to nie był najtańszy.
To co do silnika.
Malarkę lepiej zlecić lakiernikowi,rame do proszkowania a reszta pod lakier.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:12, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
a sory że post pod postem ale coś jeszcze zauważyłem.
Do gaźnika, jeśli nie jest mocno zużyty możesz kupić zestaw naprawczy.
Lepszy znany produkt niż kupiony kit
Regeneracja wału i to owszem, ale ja bym zamiast kupywać zregenerował stary wał.
Uważaj na kolanko wydechowe, gdyż możesz trafić na inny wymiar i Twój silnik bedzie sie dusił. Takie coś też już zaobserwowałem w TS 250.
Poleca kupic Tobie uszczelniacze wysokotemperaturowe, cena około o 3 do 4 złotych większą niż za normalny uszczelniacz ale pracują dłużej. a na wał łożyska o pasowaniu C4. Nie słuchaj innych że C3 wystarczy....wystarczy ale krótszą żywotność maja w stosunku do C4.
Że uwielbiam stare silniki MZ to pisz na gg jak chcesz coś konkretnego wiedzieć. Nie jestem cały czas ale jak bede to pogadamy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 19:14, 23 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arturb
Moto-Amator forum
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:53, 25 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
dobra to bede pisal na gg
to twoj numer?
800035
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturb dnia Sob 18:56, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|