Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bolek 667
Moto-Amator forum
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:14, 08 Sty 2011 Temat postu: Rozpoławianie silnika mz 250 |
|
|
Siemka mam pytanko mógł by mi ktoś podać wymiary ściągaczy do mz chodzi mi gł o tą belke do rozpołowienia silnika jaki powinna mieć wymiar gdzie wywiecić dziury na sciągacze itd oraz także proszę o wymiar pozostałych dwóch ściągaczy gdyż szykuję sie do rozpołowienia silnika.
Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:19, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
książka jeżdżę motocyklem MZ powinno być bo sam wymiarów nie znam.
Skoro bedziesz rozpoławiał silnik to możesz sam wymiary machnąć z silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:48, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Bardziej instrukcja napraw, na końcu są rysunki techniczne narzędzi specjalnych, wszystkie książki były podawane na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek 667
Moto-Amator forum
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:24, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze jedną sprawę mianowicie zacząłem rozpoławiać silnik i mam problem ze zdjęciem wirnika (mz etz 250) czy jest jakiś klin który trzeba ściągnąć i jaką śrubę wkręcić w wirnik aby zeszedł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:10, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
M8 gwint zwykły. Potrzebujesz trochę długie śruby, tak na pewno z 10 cm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek 667
Moto-Amator forum
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:55, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mam jeszze jedną sprawę mianowicie nie mogę zdjąć kosza sprzęgłowego ściągaczem kręce śrubą i w dochodze do pewnego momentu gdzie dalsze przekręcenie klucza jest wręcz niemożliwe.Znacie na to jakięs patenty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:59, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ja zdejmuje 3 ramiennym ściągaczem do łożysk. Masywne draństwo...
Zrób tak. Dokręć ściągacz do końca, śrubę wkręć do oporu i w nią stuknij młotkiem. Później znów dokręć śrub i stuknij. Tak kilka razy i powinno sprzęgło odskoczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek 667
Moto-Amator forum
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:01, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rade spróbuje miejmy nadzieje że to coś da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek 667
Moto-Amator forum
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:13, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam rozpołowiłem dziś silnik przypomne że w mojej mz 250 nie ma biegów więc po rozpołowieniu ukazała mi sie skrzynia biegów i wszystko w niej wygląda dobrze zastanawia mnie tylko ustawienie wałka krzywkowego powiedzcie jak ma być prawidłowo ustawiony aby wszystko dizałało wieczorem postaram się zamieścić jakieś foto.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:12, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
jeżeli wszystko wyczyściłeś to powinien oczom Twoim ukazać się rowek na wałku od zmiany biegów (tzw ślimak) odkręcasz kulki tak żeby ustawić wałek w położenie luzu, zakładasz półksiężyc który porusza ślimakiem tak ażeby otwór w nim zgadał się z kreską w ślimaku. Wszystko
Sprawdź z 3 razy czy wszystkie biegi są, szczególnie 4 i 1.
I oczywiście przyjrzy się całej skrzyni po rozłożeniu. Odsyłam Cie do artykułu o tym....co prawda jest od CZ 350 i Jawy ale w MZ skrzynia rożni się tylko automatem. > [link widoczny dla zalogowanych]
Sprawdź koła przesuwające, wodziki, prowadnice, wałki, jak tryby zazębiają się wzajemnie, czy tryby przesuwne dobrze się zazębiają ze stałymi, kły trybów i sprawdź podkładki na wałkach czy nie są wyrobione. Jak ich nie ma to znaczy że albo uległy uszkodzeniu albo ich ktoś nie włożył.
Później wymień sprężynkę pod kulką (od ślimaka zmiany biegów) na trochę twardszą) będzie lepiej zmieniać biegi.
Tu proszę instrukcja serwisowa TS 250 po polsku: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Wto 15:34, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek 667
Moto-Amator forum
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:16, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie szkopół tkwi w tym że rozpołowiłem silnik bez ściągania ksza sprzęgłowego bo siedzi tak mocno że go nie rusze i niemam jak rozebrać skrzyni a na pierwszy rzut oka skrzynia jest w porządku tylko po poruszeniu nóżką od biegów nie ma reakcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:32, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pomijając niezdjęte sprzęgło to i tak możesz cały mechanizm od zmiany biegów sprawdzić...zapoznaj się z lekturą na pewno Ci pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|