|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz7871
Moto-Amator forum
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:20, 11 Lip 2012 Temat postu: Sucha świeca w ETZ 251 POMOCY !!! Nie mogę odpalić |
|
|
Napisze krótko. Mam etz 251, problem jest z niedochodzącym paliwem do świecy. Na pierwszym gaźniku wyczyszczonym i na drugim wyczyszczonym dokładnie nie dochodzi paliwo. Dodam, że na jednym gaźniku jeździłem długo tylko zmieniłem go bo nie dało ustawić się wolnych obrotów a na drugim jeździłem teraz i nagle podczas jazdy mi zgasł. Po wykręceniu gaźnika spoglądnąłem na króciec i był mokry, czyli benzyna z gaźnika płynęła dalej, a świeca sucha. Myślę, że tłok zasysa paliwo i idzie ono na wał i z wału kanałami nie wraca na tłok do świecy (ja tylko tak myślę). Cz to wina simeringów na wale?? ja już nie jestem tego pewny i pytam was. szczelność między cylindrem a karterami i głowicą jest dobra był remontowany miesiąc temu, i gość powiedział mi że założył jeden stary jakiś simering od strony wirnika bo ulatywało powietrze a z 2 strony nawet nie patrzył ale motor jeździł to się nie przejmowałem. Czego może być to wina skoro nie moczy świecy a paliwo z gaźnika idzie?? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich MZ-tkowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:27, 11 Lip 2012 Temat postu: Re: Sucha świeca w ETZ 251 POMOCY !!! Nie mogę odpalić |
|
|
lukasz7871 napisał: |
...Cz to wina simeringów na wale?? ja już nie jestem tego pewny i pytam was. szczelność między cylindrem a karterami i głowicą jest dobra był remontowany miesiąc temu, i gość powiedział mi że założył jeden stary jakiś simering od strony wirnika bo ulatywało powietrze a z 2 strony nawet nie patrzył ale motor jeździł to się nie przejmowałem. Czego może być to wina skoro nie moczy świecy a paliwo z gaźnika idzie?? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich MZ-tkowiczów |
Myślę że sam już odpowiedziałeś na swoje pytanie. Brak uszczelnienia na wale powoduje tak właśnie objawy czyli bardzo trudne odpalenie motocykla nawet przy długim pchaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz7871
Moto-Amator forum
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:51, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
To wymienię łożyska i simeringi i spróbuję ponownie. Mam nadziej, że to pomoże ale napewno nie zaszkodzi. W razie czego będę pisał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alleluja55
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stręgielek / Giżycko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:20, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ja bym na początek sprawdził olej na pewno wyczujesz jak dostał benzynę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz7871
Moto-Amator forum
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:11, 13 Lip 2012 Temat postu: sucha świeca etz 251 |
|
|
Zakupiłem już i tak łożyska i simeringi. W sobotę oddaje motor mechanikowi który mi to złoży, w sumie i tak mi mówił wcześniej żebym zakupił te łozyska i simeringi bo był lekki luz na łożyskach, a simering to jeden załozył mi jakis używany bo stary przepuszczał powietrze od strony wirnika a z drugiej strony nawet nie sprawdzał tylko kazał mi to kupić. A ja oczywiście patrze motor jeździ to olałem to, mój błąd. Z kolei napewno nie zaszkodzi wymiana łozysk i simeringów na nowe, a jeżeli znów będzie świeca sucha i mechanik nie będzie wiedział co z tym zrobić spytam was o pomoc.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH MZ-tkowiczów, MZ ETZ 251
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz7871
Moto-Amator forum
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:00, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Już wiem co dolegało mojej eMZecie. Szukałem winy w simeringach a tu tłok zrobił niespodziankę. Nie wiem jakim cudem wyskoczyło zabezpieczenie z tłoka ale już wiem co z nią była i teraz będzie trzeba szlifa zrobić. Spora ryska na cylku tak myślę, ze z 1 szlifu do 3 lub 4 będzie trzeba zrobić raczej.
A tak w ogóle jakie tłoki polecacie? Czy ktoś ma może na sprzedaż głowice do etz 251? W mojej jest gwint troche zjechany na świece z krótkim gwintem i dlatego jeździłem na samochodowej. Acha i jak ktos robił takiego szlifa np tak jak bd musiał z 1 do 3 to ile płaciliście? Chcę porównać ceny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:13, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Mimo wszystko wymieniłeś te uszczelniacze??
Niby dobre są tłoki z AlMOT, dobrej klasy stop bo aż AK20 tu masz link [link widoczny dla zalogowanych].
Kup tłok i pod tłok zrobisz szlif, od raz zabezpieczenia bierz nowe. Cena szlifu to zależy... VAT poszedł w górę to ceny się pozmieniały. Ja w jednej firmie płaciłem 30 a w drugiej już 80 z tłokiem. Przy czym w tej co drożej zapłaciłem lepiej mi to zrobili.
Co do głowicy ja mam uszkodzoną głowicę do Kobuza w której u tokarza będę wstawiał tulejkę do świec z długim gwintem. Moto lepiej się zachowuje na BKR6EKC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz7871
Moto-Amator forum
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:21, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tak oczywiście wymieniłem łożyska i simeringi. Jutro jadę z cylkiem do szlifu i wtedy się okaże, który to będzie szlif. Z tego co słyszałem od znajomych jak mam wybierać tłoka to najlepiej najciemniejszy. Z tego co się uczę w szkole na Podstawach konstrukcji maszyn to im ciemniejszy stop metalu tym więcej węgla tylko nie wiem co z ta podatnością na wysokie temperatury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:43, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ta tylko te porady tyczą się do stali a nie do stopów aluminium. Stopy aluminium są opisywane wartością AK ( i tu wyróżniamy różne), standard na tłoki to AK 12 a bardzo dobry stop to AK20 nie daj sobie wmówić tylko zasięgnij lektury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|