Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:04, 19 Lis 2009 Temat postu: Tuleja regulacji sprzęgła |
|
|
Witam,
Jak zwykle długimi wieczorami zaczynam się nudzić, więc postanowiłem zaglądnąć do sprzęgła mojej MZ 250 (przy wbijaniu 1 biegu lekko szarpała i cały czas chciała jechać) Po chwili moim oczom ukazała się tuleja regulacji sprzęgła. Była w OPŁAKANYM stanie.
Nie wiem co ją mogło tak zmasakrować?
[link widoczny dla zalogowanych]
Żeby wszystko jako tako działało poprzedni właściciel "zmodyfikował" także płytkę ustawną
[link widoczny dla zalogowanych]
A całość się prezentuje tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Moje pytania: Co mogło tak zmasakrować tą tuleje? Jak reguluje się sprzęgło na tej tulejce? Oraz jakie dopuszczalne wymiary powinny mieć tarcze sprzęglowe? Oraz jedno pytanie dotyczące kosza przęgłowego: Kiedy kwalifikuje się on do wymiany? (u mnie na obudowie kosza widać ślady jakby ktoś w niego uderzał... czyżby to był młotek?)
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro, Hecktor2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:15, 20 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmm tuleja już się wylatała swoje czasy więc możliwe że po prostu sama od siebie już się zużyła... a kosza w MZ to nie znam żadnej osoby która by musiała wymienić kosz bo już był wytarty... po prostu jak jest gruby to dobrze a tarcze to już nie pamiętam jak grube powinny być korki... ale jak masz czarne to do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:52, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie martw sie o to, tą blaszke i ten krążek ja miałem w jeszcze gorszym stanie, na krążku z jednej strony było kompletnie wyłamane i był tylko jeden ząbek blachy i wszystko grało. Ja nie mam pojęcia co tak to niszczy zawsze miałem troche uszczerbione ale nie wiedzieć czemu przecież to sie nawet nie rusza.
Kosz sprzęgłowy może sobie tak wyglądać to chyba pozostałość po produkcji też to miałem.
A tarcze nominalnie mają po 3mm zużyte to 2,7mm, stalowe przekładki nowe 1.5mm ale to sie nie zużywa dość szybko gorzej jak są przegrzane (niebieskie) odchyłka w wymiarze to 0,2mm. Ogólnie po złożeniu szczelina z boku kosza między docinkiem a obudową nie powinna być mniejsza niż 0,5mm.
Jeśli potrzebujesz a jeszcze nie masz moge podesłać Ci manuala i tam jest wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kkamikazee
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podhale motocross Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:06, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
no ja na Twoim miejscu bym to wymienił bo bedzie Ci ciężko sprzęgło wyregulowac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:05, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No, dziś przyszedł ściągacz, więc zabrałem sie do roboty. Rozebrałem sprzęgło i okazało się że tarcze mają 3mm ale są czarne. Więc jak to napisał kolega zyrafao2 kwalifikują się do wymiany? Zresztą i tak chyba wymienie bo 25 zł mnie nie zbawi a bede wiedział że powinno być ok. Jeszcze jedno pytanko dotyczące tej tulei: jak ustawia się sprzęgło za jej pomocą?
Pozdro, Hecktor2
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hecktor2 dnia Pią 19:24, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:25, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś zabrałem się za składanie sprzęgła i zauwazyłem że nie mam dwóch nakrętek/podkładek(nie wiem jak to sie nazywa i co to jest a potrzebuje dokładną nazwe, bo w sklepie gość jest strasznie przymulony i musze wiedzieć dokładnie co chce): [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:20, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wiem o co ci chodzi lecz nie pamiętam jak one się nazywają. Kiedyś kupywałem to powiedziałem jakoś że chce potkładki sprzęgła na które przychodzi zabierak kosza sprzęgłowego... Jakoś tak już nie pamiętam dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:15, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Po przeczytaniu dokladnie ksiazki serwisowej, doszedłem do wniosku ze sa to Podkladki oporowa i sprezysta. Ale dzis znowu mam problem xD zmierzyłem Podkladke dystansowa (ta co idzie jeszcze przed wieńcem igielkowym) okazalo sie ze ma ona 1mm grubości, a w serwisowce jest napisane ze ma miec 1,90 ; 1,95 lub 2mm. Oczywiscie wyczytalem ze trzeba zmierzyć luz czujnikiem zegarówym, jednak takowego nie posiadam. I tu moje pytanie: mozna zmierzyć luz nie używając czujnika zegarowego, tylko jakims innym "domowym" sposobem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:46, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Zegnij tą sprężystą jeszcze troche żeby bardziej dociskała i zmontuj wszystko jak należy i będzie działać, pamiętaj że podkładki mają prawą i lewą strone, i jeszcze raz sprawdź długość może inną suwmiarką. Nawet jak będzie te 1mm zamiast 1,9 to będzie działać. Jednak jeśli uważasz że luz jest zbyt duży to załóż tą z większym otworem wewnętrznym (ta co pierwszą zakładasz) odwrotnie czyli drugą stroną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rafał
Moto-Amator forum
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:07, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Może mi ktoś powiedzieć czy ta pompka bedzie pasować do mz etz 150
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:20, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Rafał, chyba "trochę" tematy pomyliłeś... to nie jest o pompce hamulcowej, tylko sprzęgle, a to różnica jest.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi... teraz pozostaje tylko wykombinować jakoś kasę i będę starał się to składać Jak coś to powiem o wynikach
Jeszcze raz dzięki!
Pozdro, Hecktor2
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hecktor2 dnia Wto 19:24, 01 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:16, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Gdybyś zapytał w temacie związanym z hamulcami to pewnie szybciej uzyskasz na nie odpowiedź niż w temacie związanym ze sprzęgłem. Na przyszłość: nie zaśmiecaj forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|