Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:36, 07 Maj 2011 Temat postu: Ustawianie zapłonu MZ ETZ 150 |
|
|
Witam, mógł by mi ktoś krok po kroku opisać jak ustawić zapłon??
jeszcze nigdy tego nie robiłem, i chciał bym kroczek po kroczku co jak kiedy przekręcać odginać czy tam coś, posiadam zegar mikrometryczny.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:55, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
szczelinomierz i śrubokręt do ręki.
Drobny pilnik do wyrównania styków przerywacza. Przed całym zabiegiem dobrze jest wyrównać powierzchnie styków.
Ustawiasz przy GMP przerwę szczelinomierzem na platynkach (nie wiem jaka jest wartość w ETZ 150).
Od przerywacza jest dobrze odłączyć przewód, do zacisku podłączasz koniec kabla z żarówką, drugi koniec do prostownika lub akumulatora (zacisk +).
Czujnik oczywiście mocujesz w głowicy, ustawiasz tłok w GMP i cofasz tak aby podłączona żarówka lekko się zażyła lub prawie gasła. Odczytujesz jakie jest wyprzedzenie na czujniku.
Teraz możesz sprawdzić w którym momencie następuje zwarcie styków, powinna żarówka zapalić się zgodnie z podanym wyprzedzeniem zapłonu (wartość musisz poszukać w książce, oczywiście bez żarówki jest ciężko się zorientować w którym momencie styk jest już zwarty.)
Jeżeli żarówka gaśnie wcześniej niż podana wartość wyprzedzenia to tarcze na której jest przerywacz przekręcasz zgodnie z wskazówkami zegara.
Jeżeli później to tarcze przekręcasz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Może tak się zdarzyć że zabraknie Ci miejsca na tarczy do regulacji, to może oznaczać że gdzieś popełniłeś błąd. Albo tarcza jest skrzywiona.
A praktycznie jak nie będzie Ci wychodzić to ustaw tarcze wyprzedzenia na środku i lekko wyprzedź (przesuń przeciwnie do ruchu wskazówek zegara)
Pamiętaj że zwykle jest tak że punkt wyprzedzenia lepiej jest znaleźć metodą doświadczalną niż sugerować się wartością podaną przez fabrykę.
Myślę że przystępnie napisałem
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:51, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Więc tak, żarówka potrzebna mi nie będzie bo mam elektroniczny moduł zapłonowy i pisze przy nim tzn na kartce:
"Ponadto urządzenie wyposażone jest w diodę sygnalizującą rozwarcie styków przerywacza (standardowo dioda jest niebieska; na życzenie mogę zamontować czerwoną lub zieloną.). Oprócz ciekawych efektów wizualnych dioda ta ułatwia ustawienie zapłonu w motocyklu"
więc tak,
czujnik wsadzam na miejsce świecy z przedłużką żeby tłoka dotykała no i z tym czymś zrobionym z świecy żeby czujnik był prosto.
i czekam aż żarówka zgaśnie ( czyli punkt 0 na zegarze) i jednocześnie dioda w module się zapali.
teraz ustawiam zapłon czyli kręcąc wałem ustawiam wartość dla MZ ETZ 150 (W ETZ 150 iskra ma przeskakiwać na 2,5 mm przed GMP) i jednocześnie dioda w module się zapala
i tak, bo czytałem na stronie [link widoczny dla zalogowanych] coś takiego:
W ETZ 150 iskra ma przeskakiwać na 2,5 mm przed GMP, a więc na 2 i pół obrotu w tył dużej wskazówki na naszym zegarze. Przekręcamy kluczyk i nie pozostaje nam nic innego jak tak ustawić położenie blaszki ustawiającej zapłon aby iskra skakała możliwie najbliżej w/w punktu. Nie jest to proste. Nawet minimalne pukniecie powoduje zmianę nawet o 0,2 mm.
i ostatni krok:
Przekręcamy kluczyk i nie pozostaje nam nic innego jak tak ustawić położenie blaszki ustawiającej zapłon aby iskra skakała możliwie najbliżej w/w punktu.
może mi to ktoś dokładnie wytłumaczyć? najlepiej foto o jakie blaszki chodzi i co i jak z nimi zrobić.
przepraszam że takie pewnie banalne pytania zadaję ale będę to robił pierwszy raz i nie chcę nic spiepszyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:12, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Masz platynki?? Platynki są przymocowane do tej "blaszki: ona jest przykręcona do stojana na dwie śrubki , czy do obudowy , jakoś tak , u INTRa widać wszystko na tej stronie co podałeś pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:05, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
czyli mam odkręcić tą blaszkę i ustawić tak żeby iskra skakała najbliżej siebie czy jak ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:59, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
lekko ją poluzować i manewrować tak aby platynki otwierały się 2.5mm PRZED GMP .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:26, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
weź śrubokręt ustaw gmp i zaznacz... potem odmierz 2,5 mm (oczywiście odmierz w stronę rękojeści śrubokręta) ustaw na odmierzony punkt ustaw układ tłokowo korbowy i w tym momencie powinny rozwierać się styki .. jeżeli się nie rozwirają to popuść delikatnie 2 śrubki trzymające platynki i ustaw tak by luz miedzy stykami wynosił dokładnie 0,2 mm ( nie wiem czy to prawidłowa wartość) luz ten możesz zmierzyć za pomocą szczelinomierza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz1988
Moto-Amator forum
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:40, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam mam problem z ustawieniem zaplonu w mz etz 150 silnik 250TS instalacja 6v.problem polega na tym ze jak ustawiam zaplon na żarówke to albo sie pali albo i nie.w ktorym momencie jest Ok ? gdy zarówka sie pali czy nie??.Bo ani tak motocykl nie chce zapalic ani tak.Juz nie mam sil normalnie i opadaja mi rece rózne cuda robilem i nic .I toki ustawialem gdy zarówka sie palila i gdy sie nie palila itd itp.Nie wiem ocb masakra.Mechanik za ustawienie zaplonu zaspiewal 130zl a drugi 100..masakra.Pomożcie jakos panowie.Instalacja jest sprawna bo motor jezdzil i zapalal od 1-wszego kopniaka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:17, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Lukasz na spokojnie ustwa całą tarcze na środku (wyciecia na śruby, a śrubki trzymające tarcze z przerywacze powinny być na środku otworów) a następnie troszeczke cofnij ją przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. I testuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz1988
Moto-Amator forum
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:02, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Motorzysta dzieki za pomoc +10 dla ciebie i szacunek jestes zaje...ty .....Do tego musialem wymienic świece na stara z długim gwintem.Bo nowa swieca z gwinetm 14mm byla ciagle tez zalewana i nie podawala iskry nie wiem dlaczego.Iskra byla dobra niebiesko zółta z czerwonym cos w tym rodzaju i byla mocna w zaleznosci od kopniecia kopniakiem..W sklepie zachwalali ta swiece a to poczesci jej wina byla.Motor pali od kopniaka teraz .Wyregulowac obroty i ogień z tylka nietoperza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:23, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma za co, ale uważaj na ten długi gwint żeby świeca nie spotkała się z tłokiem poszukaj może starej Iskry 95 z starych zapasów i będzie git. Albo kup nową NGK B7HS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz1988
Moto-Amator forum
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:33, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mam juz na zamowienie w sklepie bosha świece cena ładna bo od 55zł do 70 ale i swieca nie do zajezdzenia + do tego sklep gwarancji udziela na świece 2 lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|