Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wady MZ ETZ 251 którą zamierzam kupić- proszę o pomoc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamusial
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:03, 10 Maj 2009    Temat postu: wady MZ ETZ 251 którą zamierzam kupić- proszę o pomoc

Witajcie,
przymierzam się do zakupu MZ ETZ- mojego pierwszego motoru i po objechaniu okolicznych ofert znalazłem bardzo ciekawą okazję, która wymaga jednak pracy i ma swoje wady. Chciałbym Was prosić o ewentualne wskazanie rozwiązania, ewentualnych kosztów napraw jakie mnie czekają.

Znalazłem MZ ETZ 251, która wydaje mi się ,że ma oryginalny przebieg- 38tyś km. Miałem możliwość sprawdzenia grubości lakierowania i wskazywał on na brak nowej warstwy, a wręcz oryginalny stary lakier.
Motor był zakupiony przez gościa rok temu, pojeździł nim on 2 razy i wstawił do garażu, bo jak stwierdził "woli samochody i go to nie kręci". Kupował go wraz z kolegą, który ponoć znał się na motorach.
Z oględzin moich i kumpla wynika:
przedni hamulec troszkę cieknie, ale nie czuć słabnięcia hamulca.
-lekko cieknie z gaźnika (czy wystarczy go uszczelnić silikonem itp?)
-skrzynia biegów od spodu też lekko mokra. (wystarczy uszczelnić?)
-po zdjęciu kapy alternatora okazało się, że wał ma wyczuwalny luz w pionie, delikatny, ale wyczuwalny. Tutaj obawiam się regeneracji wału, plus łożyska- czy grozi to czymś większym? Ile pracy to wymaga? Jaki jest koszt regeneracji wału?
-akumulator jest słabiutki
-po przekroczeniu ~5000 obr/min (na każdym biegu, zawsze w tych samych rejestrach) silnik się dławi i dusi- czego może to być przyczyna? Czy jest taka możliwość, że regulator odłącza ładowanie akumulatora, a ten nie ma dość mocy na wyzwolenie iskry na zapłonie?

Poza tymi rzeczami wszystko jest super, jak na moje oko. Lagi nie ciekną, luzów nie ma, rama prosta. Jeździło mi się nim super- silnik do tych 5000 obr/min dynamicznie dochodził. No i największy szok- palił od pierwszego kopa za każdym razem. Skrzynia biegów chodziła cichutko, napęd też tip top- tylne koło kręciło się bez oporów na napiętym łańcuchu. Koła w porządku. Sprzęgło brało liniowo, chociaż tu nie jestem pewien...
Ogólnie poza wymienionymi wyżej minusami motorek wpadł mi bardzo w oko i chcę go kupić. Cena: 1900 zł z przeglądem i ubezpieczeniem.
Umówiłem się, że jutro po południu dam znać czy go biorę czy nie.

brać? Co mnie czeka do zrobienia?

Dzięki za wszelką pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:30, 10 Maj 2009    Temat postu:

Z kąt cieknie płyn hamulcowy? z docisku czy z manetki?? jak z zacisku to marzete kupić i po kłopocie a to lepiej wymienić bo pewnego razu będziesz chciał zahamować i nie zahamujesz bo zapowietrzy się układ, komplet uszczelek pod gaznik, a z wałem to bym na razie się nie brał, jak nie ubywa oleju ze skrzyni to silnika bym wcale nie rozbierał chyba że leje się to bym już to wymienił i zaraz wał do regeneracji lub nowy, ale jak się tylko poci to bym za to się nie brał, a jak chcesz to np: żeby się nie pocił to weś spuść olej i lutownica cyna i zalutuj złączenie i pomoże Wesoly ale mój każdy moto się pocił i ja z tym nic nie robiłem Wesoly, zaraz przy okazji bym wymienił olej Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:54, 10 Maj 2009    Temat postu:

jeśli masz luz na łożyskach wału to motor sie zamula, do tego hałas. Co jeszcze chociaż to 251 możesz mieć klasyczny zapłon czytaj platynki i przez luz na łożysku możesz mieć problem z zapłonem a dokładniej z ustawieniem odpowiedniej przerwy na przerywaczu i jak obroty rosną wał "lata" przerwa sie zmniejsza zapłon opóźnia i motor przy dużych obrotach słabnie, z tym słabnięciem może troche przesadziłem ale to może mieć wpływ na zapłon, jeśli jednak masz zapłon elektroniczny łożyska nie mają wpływu.
Remont wału to różnie może być zależy od sklepu, komplet naprawczy może kosztować około 50 PLN a może 65 PLN do tego robocizna z 50. Aku nowy w granicach 60zł jak oddajesz stary z 10 zł mniej. Gaźnik musi mieć uszczelki bo sylikon sie rozmięknie potrzyma troche ale za jakiś czas zacznie puszczać, uszczelke polecam gumową chyba że nie ma to papier, i w ETZ gaźnik zawsze jest brudny i nie uszczelnisz idealnie tak już jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:00, 10 Maj 2009    Temat postu:

Eee tam a w jawie jakie ja miałem luzy, to to wogule w pale się nie mieści i chodziła na wolnych obrotach chodziła nierówno ale przyspieszenie lub szybkość nic się nie zmieniło tylko tyle co mówię to na wolnych obrotach nie umiała się zachować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrETZ250
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:42, 13 Maj 2009    Temat postu:

ma takie pytanie dot. MZ ETZ 250 jaka ma być przerwa na młoteczku i kowadełku gdy jest iskra?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:25, 13 Maj 2009    Temat postu:

Przerwa jest nie widoczna gdy przeskakuje iskra bo iskra pojawia sie w chwili rozwarcia styków i to wszystko dzieje sie natychmiast, ustawia sie tylko maksymalną przerwę która rośnie do pewnego momentu i potem musi być stała i wynosi 0,3mm + odchyłka 0,1mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrETZ250
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:05, 13 Maj 2009    Temat postu:

To tak ustawiłem, iskra była 2,5mm przed GMP i wogóle nie chciała zapalic. A jak ustawiałem 2 cm przed GMP to prawie paliła. Menczę się z tym już tygzień czasu i nie moge tego ustawic. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:09, 13 Maj 2009    Temat postu:

A jaką ma iskre? chociaż i na słabej powinna zapalić
może masz jakąś nieszczelność czyli lewe powietrze albo kompresji brak, paliwo nie dochodzi czy coś. Zapłon z tym że nie chce zapalić nie ma za dużo wspólnego oczywiście ma wpływ ale czy masz 2,5 czy 3,5 czy 4 przed ZZ to i tak chodzi na 2mm nie wkręca sie dobrze na obroty ale działa. Ja bym szukał przyczyny w pierścieniach i w gaźniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrETZ250
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:25, 14 Maj 2009    Temat postu:

Iskra jest niebieska i dosyc mocna, kompresja jest mocna, paliwo też dochodzi. Ostatnio mi odpaliła na niskich obrotach i tak jak mówisz nie wkręcała się tak dobrze na wysokie. co znaczy ZZ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:19, 14 Maj 2009    Temat postu:

ZZ to znaczy zwrot zewnętrzny, jak Ci odpaliła to przestaw zapłon i zobacz jak będzie, jak silnik pracuje to możesz przestawiać zapłon i zobacz kiedy zacznie reagować na gaz. Ustaw odpowiednią przerwę na świecy 0,6 mm. jeszcze powodem nie wkręcania sie na obroty może być luźna dysza w gaźniku, jak zapłon nie pomoże to zajmij sie gaźnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:33, 15 Maj 2009    Temat postu:

Kur... zakładaj osobny temat a nie będziesz robił oftop kur...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrETZ250
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:06, 16 Maj 2009    Temat postu:

ok sorry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin