Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz rider
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: oborniki śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:52, 29 Gru 2009 Temat postu: chłodzenie powietrzem |
|
|
witam miłośników motocykli mz mam taki pomysł i chciałbym znać zdanie tych ,którzy już od dłuższego czasu jeżdżą mz etz 250 mianowicie wydobyłem podczas sprzątania garażu dmuchawę od malucha na 12 v myślę o zamontowaniu jej w mojej mz z boku culindra poto aby ją schładzać podczas postoju zanim wezmę się do tego proszę o waszą opinię a może jakieś rady bo być może już ktoś z was wpadł na taki lub podobny pomysł.Bylo by mi to bardzo przydatne z góry dziękuję za pomoc . Jeśli ktoś uważa że jest to beznadziejny lub mijający sie z celem pomysł proszę śmiało krytykować ponieważ ja uważam że po to jest takie forum aby sobie pomagać i wyrażać swoje opinie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:30, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja myślę że wystarczy standardowe chłodzenie, mi nigdy sie motor nie zagrzał nawet w ciepłe dni. Podstawa to czystość, jak żeberka nie są zapchane to będzie wszystko ok. Nawet w karterach są żeberka i tam też Ciepło jest oddawane, a taka dmuchawa to by wyglądała moim zdaniem paskudnie, i do tego by sie przydało jeszcze jakiś czujnik temperatury zastosować. Jeśli sie martwisz to możesz wypiaskować głowice bo przez nią dużo ciepła sie oddaje, wersje brazylijskie miały specjalne głowice ale u nich troche inny klimat
oto zdjęcia jako ciekawostki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OsteR9019 dnia Wto 13:31, 29 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz rider
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: oborniki śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:07, 29 Gru 2009 Temat postu: chłodzenie powietrzem |
|
|
dziękuję za szczerą odpowiedż.Ja nie martwie się tym że ona się za mocno zagrzeje tylko znalazłem tę dmuchawe i tak sobie pomyślałem ze w ten sposób można ją wykozystać.Jednak po twojej odpowiedzi przemyślałem chwilę i zgadzam się z toba że wygladało by to paskudnie i nic nie da.Ps zdjecia które mi dołaczyłes przedstawiają naprawdę ekstra mz dziekuje i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:52, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Co ciekawe te zdjęcia były zakazane u nas gdy były produkowane te MZ w Brazylii
Mogło by dojść do buntu, klienci ze wschodu też by takie chcieli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xSZKIELETx
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:09, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja zakładam elektrowentylator chłodnicy od qada do mz 250 bo błotnik mi zasłania cylinder co daje 0 chłodzenia podczas jazdy i strasznie się grzeje, będzie włączany przęłącznikem i kiedy będzie potrzeba na postoju to schłodzi momentalnie a jak wiadomo lepsze chłodzenie więcej jazdy ale ja też kręce ją cały czas na max obroty poniewarz jest to cross ale jak jeździsz spokojnie to takie rozwiązania nie są ci wogule potrzebne i szkoda tym sobie d*pe zawracać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:52, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dla mnie jest to bez sensu Dlatego że nie raz jak robiłem remonty silników to odpalałem moto i zawsze na postoju stał do 40min odpalony na wolnych obrotach potem jedynie się przejechałem i potem właściciel przychodził po odbiór i żaden motor nie zagotował się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:32, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zagotować w mz to sie nie ma co
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:24, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tzn... wiem że nie ma co bo nie jest chłodzona wodą ale tak ogułem napisałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:01, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem że wiesz ale wiesz tak tylko napisałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xSZKIELETx
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:48, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No a mi się zdarzyło tak się nagrzał silnik, że aż świeca pękła na pół he he nie wiem dlaczego tak się dzieje ale coś z tym muszę zrobić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:57, 10 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cylinder po szlifie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xSZKIELETx
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:48, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie nie 3 lata już szlifu nie miał cyl robiony... ma już prawie zero kompresji i dalej nawet teraz w zimie po przejechaniu 1 km cyla się nie dotchnie. Sprawdzałem wszystko czy czasem coś go nie blokuje no i jest ok a zacierać też się nie zaciera... nie mam pojęcia co jest nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|