|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
december74
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:15, 09 Lip 2012 Temat postu: Jaki model ETZ wybrać?? |
|
|
Witam!!
Jestem tu nowy, więc witam wszystkich z wielką pompą…!!!
Aktualnie poruszam się chińczykiem, typu chopper 110cm, ale chcę go sprzedać i kupić coś poczciwego. Myślałem o MZ , tylko ciężko mi wybrać model, rozmowa o ETZ 150, 250, 251.
Zacznę może od początku. Mam prawie czterdziechę na karku i MZ są z mojej młodości marzeniem. Nadal nie mam prawka na motor, ale jakoś mi szkoda teraz wydać 1000 zł na papierek…. Moto potrzebuje na dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę w sezonie, no i na wypady plenerowe. Chodzi mi o ekonomiczność. Do pracy sam pomykam, a na wypady na pewno mały junior mi nie odpuści aby tata sam jechał….
I teraz pytanie do Was „ znawców” – który model będzie dla mnie odpowiedni, chodzi o spalanie i niezawodność, na co mam zwrócić uwagę przy kupnie takiego cacka, i może ktoś z Was ma coś dobrego do oddania w dobre ręce. Nie jestem już w wieku katowania sprzętu więc potrzebuje coś co będzie w stanie b. dobrym i się będzie reprezentować. Dodam że nie jestem fanatykiem prędkości na moto ( w aucie owszem lubię pomiatać ) i każdy z modeli mi się podoba.
Pozdrawiam i proszę o w miarę fachowe rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:15, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
To zależy od Twoich upodobań. Ja osobiście wole 250...a marzy mi się TS 250 z 5 biegową skrzynią kiedyś chciałem przerobić zwykła 4 biegówkę na 5.
W 250 utrapieniem może być stożek lewy wału, ten na którym jest osadzone sprzęgło. Czasami dzieją się cyrki z elektryką, moduły zapłonowe nie funkcjonują poprawnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alleluja55
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stręgielek / Giżycko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:34, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ja bym rozważał między 250 a 251 ja osobiście wolę 251 jak dla mnie wygodniejsza pozycja za kierownicą oba są bardzo fajne silniki prawie to samo 250 jest bardziej gustowna i elegancka a 251 jeżeli ktoś lubi większą dynamike przynajmniej ja tak odczuwam różnice na tym na czym jeżdze. Osobiście polecałbym ci 250 skoro wolisz spokojną jazdę ale sam musisz na 1 i na 2 sie przejechac i ocenisz jaką wolisz. Przy kupnie zwracaj uwagę na wszystko rama silnik czy nic w nim nie stuka bo to zwiastuje naprawy, czy nie trzęsie silnikiem za mocno na wolnych obrotach, czy elektronika nie szwankuje przed kupnem popros żeby motocykl stał nieodpalany aby sprawdzić jak łapie na zimnym silnik. Życzę powodzenia w jeździe .Ja osobiscie obecny sezon śmigam na 250 ojca a w zimę planuje sobie kupić 251.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
december74
Moto-Amator forum
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:45, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki, dzięki za wstępne rady. Powiedzcie mi jaki olej do paliwa lać, benzyna 95 czy 98, jakie obroty powinna mieć na biegu jałowym i czy jeszcze do paliwa coś dodawać??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alleluja55
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stręgielek / Giżycko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:31, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tak olej kwestia sporna niektórzy leją syntetyk ze stacji ja jeździłem na oleju od piły ale jest drogi jego plusem jest to ze nagar sie nie osadza tak jak na mixolu. Jednak mixol to mixol jest bardziej lepki ja leje 1:35 chociaż na korku mz widnieje ze 1:50. Tego forum praktycznie ikt nie odwiedza jak coś to pisz na gg 34798600
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:19, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Olej mixol to najtańszy olej jaki może być, do MZ nie polecam z tego względu że:
- bardzo mała dawka oleju idzie do smarowania silnik
- olej musi być dobrej jakości żeby silnik się nie zatarł
Oleje do "piły" które można kupić na zwykłej stacji to syntetyki rozlewane (nie oryginały) lub oryginalne. 1 litr syntetyku to w przybliżeniu 30 złotych cena mixolu chyba podobna...ale właściwości smarne nieporównywalnie większe.
To że kolego lejesz więcej oleju to i owszem silnika nie zatrzesz ale olej będzie Ci się zapiekła na pierścieniach.
Tu proszę mała lektura o olejach
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alleluja55
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stręgielek / Giżycko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:12, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tak tylko jakoś mnie nie przekonuje to co do mnie rozmawiasz a wiem, że ojciec w 1 sezonie na oleju stihla przytarł silnik a wcześniej na mixolu śmigał 50k km i żadnych negatywnych efektów nie było a nagar jak nagar wszystko ma jakieś minusy. mixol kosztuje 9zł/l. Zapewnia lepsze smarowanie ponieważ jest bardziej lepki i zostaje na cylindrze i smaruje a syntetyki już nie mają tak "lepkich" właściwości:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:40, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tak oczywiście...zauważ że piła pracuje w cięższych warunkach gdzie obroty max sięgają 10 tys i ponad. Max Husqvarny są ograniczane na 11 tys aby silnik był dłużej żywotny. Teraz porównaj sobie te wartości do MZ, która w życiu nie sięga do tej granicy. Tyle w temacie.
Ja śmigam swoją JAWA 350 TS od generalnego remontu na oleju Husqvarna już 4 sezon i nic. Być może Twój ojciec wlał zły stosunek oleju. Ja leje według zaleceń producenta i śmigam.
Chcesz powiedzieć że tani olej jest lepszy od droższego syntetyka??.....olej mixol powstał w czasach gdy potrzebny był tani olej a jakość nie grała roli.
A tak BTW to polecam Ci lekturę o zasadach działania silników 2T. Tyle w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|