 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
azja25
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 21:48, 11 Lis 2011 Temat postu: Jakie bezpieczne trasy mz 150 etz |
|
|
Witam mam mz 150 etz i zrobiony kapitalny remont silnika. Motocykl po remoncie zrobił już 500 km i jest można powiedzieć dotarty. Chciałbym w przyszłym roku trochę więcej pojeżdzić i robić dłuższe trasy jak myślicie jak jest bezpiecznie dla 150-tki jeżdzić aby nie zajechać silnika. Obecnie zajmuję się przywróceniem do życia drugiej 150 etz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Binladen
Moderator

Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:37, 11 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Oczywiście , jeśli ETZ śmiało śmiga , mało pali i bez awarii to można się wybrać w dalsze trasy , na początek polecam małe trasy po 50km żeby sprawdzić czy ETZ zda egzamin , potem coraz więcej i dłużej , aż w końcu powiesz wreszcie że te sprzęty są niezawodne , jeśli silnik jest zrobiony z głową , bez młotka i przecinaka , zachowane są podstawowe luzy , części wyselekcjonowane i poprawione pod względem pasowania , to silnik starczy na 40 tyś km , chociaż na nowych częściach do sprzęgła to jest to mało prawdopodobne , powiedz ile wydałeś na remont , bo jeśli 500zł max to nie masz się co pchać w turystykę bo zawsze jakaś najtańsza duperelka może wszystko popsuć a przy okazji wiele innych rzeczy , jeśli wydałeś na remont jak ja 2500zł , to wiesz ze masz pewność że zawsze dojedziesz gdzie chcesz i wrócisz jak chcesz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
azja25
Moto-Amator forum

Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 9:05, 12 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Robiłem sam silnik nowy wał ifa tłok węgierski 2 szlif nowe łożyska z prawidłowym luzem montarzowym sprzęgło nowe tarcze, łańcuszek czeski koła zębate originalne (udało się znaleść) nowy napęd ( zębatki łańcuch)nowa opona przód wymienione nawet dętki, zapłon elektroniczny typu A i wiele pierdółek typu kranik przewód świecy fajka itp. Całość wyszła 1400 zł. Motocykl nie wymagał malowania ponieważ wizualnie jest w świetnym stanie instalacja równięż ok i zawieszenie też więć tu grzebać nie musiałem. Ale zgadzam sięz tym, że jeśli się robi motocykl dla siebie to nie można oszczędzać na częściaach i kłaść byle czego. Za 500 zł remont silnika to wytrzyma kilka tysięcy. Zastanawia mnie tylko fakt że po przejechaniu już 500 km na dotarciu spróbowałem rozpędzić bardziej moto i pojechało 95 km/h. Może kwestia zębatki bo mam 15z a powinno być chyba 16z bo to wersja 12 konna i kręci siędo 6500 obr. Olej już będę lał 1:50 wcześniej na dotarciu lałem 1:40.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez azja25 dnia Sob 9:13, 12 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OsteR9019
WYMIATACZ

Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:03, 12 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Przed trasą zwróć uwagę na rzeczy które mogą najwcześniej nawalić i skutecznie unieruchomić motocykl. Jeśli silnik jest dobrze złożony, z dobrych części i odpowiednio spasowany to nie ma się co martwić. Na pewno trzeba przejrzeć elektrykę, poczyścić wszystkie styki bo zdarza się że coś zaśniedziało i buuuuu stoisz. Sprawdź ładowanie, stan szczotek i komutatora czy nic nie jest popękane i wyszczerbione, regulator mechaniczny też potrafi nawalić a konkretnie rozlutować się (miałem tak 2 razy albo i więcej). Nowy nie jest drogi i zajmuje mało miejsca więc w dalekie trasy można zabrać. Zapłon na szczęście masz elektroniczny to oznacza że z tym nie robisz nic, nie zużywa się i puki nie rozbierasz nic nie ustawiasz. Czysty gaźnik i jakiś filtr żeby aby nie zapchało dyszy bo to skutecznie zatrzymuje. No i wiadomo jakaś zapasowa świeca nie zaszkodzi, dętki, żarówki, podstawowy zestaw narzędzi, do ETZ można skompletować zestaw narzędzi do wszystkiego poniżej 10 elementów, klucz 10-13, 18 tylne koło, 21 do świec, wkrętak, szczypce, ewentualnie jakiś imbus i bez obaw w drogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|