Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaniek10
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:08, 24 Mar 2011 Temat postu: Od jakiego to motocykla? |
|
|
Kupiłem motocykl (Honda cb 450s) ale ma niefabryczny licznik. Potrzebuje konkretnie aby ktoś rozpoznał z jakiego to motocykla, wtedy znajdę sobie schemat, bo potrzebuje podłączyć obrotomierz. Załączam niżej zdjęcia, może ktoś go rozpozna. (Przepraszam za słabą jakość) Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:38, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem zbytnio, dałeś fote licznika a chcesz podłączyć obrotomierz...
obrotomierz ma pewnie 3 wyprowadzenia + podświetlanie (masa, zasilanie i impulsy)
Kod: |
Jeżeli chcesz go do 2T podpiąć to musisz go i tak rozkręcić i dolutować kondensator na wejście impulsów 220nF |
napisz więcej co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaniek10
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:26, 25 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Owszem, ma 3 wyprowadzenia ale pytanie jaki przewód do czego i czy obrotomierz jest sterowany masą czy plusem. Potrzebuje po prostu schemat połączeniowy tego motocykla. Chciałem również podłączyć wskaźnik temperatury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:04, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
google nie gryzie..wystarczyło wpisać i jest....
schemat DL: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaniek10
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:47, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko spoko i w ogóle fajnie:] Ale te liczniki nie są od Hondy CB450S. Szukałem na Google na różne sposoby i znalazłem tylko bardzo podobny układ w Cagivie Dakocie. Ale niestety nic więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaniek10
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:50, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A nie trzeba czasem kwarcu wymienić żeby pokazywał prawidłowe obroty? Poza tym skoro mówisz o kondensatorze to trzeba rozkręcać? nie wystarczy zrobić tego na przewodzi impulsowym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:17, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
nie, gdyż zmiana kwarcu zmieni Ci w ogóle wskazania i go nie wyskalujesz...a kondensator dolutowuje się do wejścia na impulsów w obrotomierzu, bez rozbierania się nie da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaniek10
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:56, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Masz jakiś schemat z podłączeniem tego kondensatora? Co będzie się działo bez niego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:28, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
bez niego będziesz miał o połowę mniejsze obroty...schemat do tego nie jest potrzebny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaniek10
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:13, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A nie 2 razy większe? W dwusuwie na jeden obrót wału przypada 1 impuls, a w 4T na 2 obroty jeden impuls więc w 4T np na 2000 obrotów przypada 1000 impulsów, a w 2T na 100 impulsów przypada 1000 impulsów.
Ja kwarc w 4T ma 16MHz to załóżmy że pokazując 6000 obr/min zmieniając go na kwarc 8MHz będzie pokazywał przy 6000 obr na skali obrotomierza 3000 obr. Czyli w teorii dzieli impulsy na połowę, pokazuje jakby co drugi co przekłada się na pokazywanie prawidłowych obrotów silnika 2T.
Ale z tym kondensatorem na wejściu to ciekawy pomysł, bo prościej jest go przylutować ale nadal nie rozumiem po co do tego kondensatora rozbiera obrotomierz skoro daje się go na wejście impulsów to wystarczy go wstawić przed obrotomierzem na przewód sygnałowy.
Ale jakim cudem ten kondensator zmienia wskazania z obrotomierza od 4T na prawidłowe wskazania obrotów silnika 2T?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:22, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
bo kondensator na wejściu jest już jeden a Ty przez z dolutowywanie drugiego, łączysz je równolegle.....
Jeżeli system odczytu jest cyfrowy a ty zmienisz rezonator to układ mikroprocesorowy będzie zbyt wolno obliczał albo w ogóle nie wystartuje z programem, gdyż program jest pisany pod kwarc. A układ wykrywa częstotliwość kwarcu i może zasygnalizować błąd.
Więc Twoje teoretyczne obliczenia mogą mijać się z rzeczywistością...
(podstawy elektroniki)
Tyle.
Z tą prędkością mogłem się pomylić ale mam racje co do wskazań....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Nie 11:22, 27 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:56, 28 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Co do wskazań to mam racje bo nie będą rzeczywiste (bo o to mi chodziło)...
Temat zamykam, skoro wszystko już jasne. Nowy temat zacznij od nowego postu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pon 10:59, 28 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|