|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 12:17, 08 Lip 2006 Temat postu: Zardzewiały bak |
|
|
Gdy gaźnik często się brudzi lub zatyka, to niewątpliwie jest to wina zardzewiałego zbiornika paliwa. Nie da się
nigdy w 100% domową robotą takiego zbiornika wyczyścić. Czytałem na jakieś stronie, żeby pozbierać drobnych kamieni, wlać
trochę benzyny i potrząść. Może to i coś tam da, ale na pewno niewiele, a zresztą szkoda benzyny. Niedawno wpadłem na pomysł
dosyć prosty, na żadnych stronach go raczej nie znajdziecie. Otóż znany wszystkim maluch, ma przewody paliwowe podobnej śre-
dnicy co Nasz Komar. Wystarczy więc po prostu zakupić filtr paliwa do malucha i sprawa załatwiona. Filtr ten jest trochę długi, więc
nie będzie idealnie w pozycji poziomej, ale lekko przechylony. Nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Nasz przewód paliwowy
dzielimy na dwie części, pomiędzy które dopinamy filtr. Najpierw należy go wpiąć od strony kranika, gdyż zalecam napełnienie go
benzyną i dopiero wpięcie do gaźnika drugiego końca przewodu. Teraz gaźnik będzie otrzymywał paliwo bez żadnych "śmieci", a
co za tym idzie nie będzie go trzeba czyścić. Pewnie myślicie sobie, że po co dodatkowy filtr paliwa skoro jest już jeden w kraniku.
Otóż nie jest on w stanie wyłapać wszystkie brudy. Gdy zbiornik jest czysty, to rzeczywiście ten filterek wystarcza. Radzę kupić prze-
zroczysty, wtedy będziemy widzieli czy rzeczywiście leci wraz z benzyną dużo śmieci. Mimo pewnych obaw, wszystko u mnie chodzi
dobrze. Filtr przepuszcza benzynę z olejem, a różne brudy zostają w nim. Zachęcam do jego zastosowania.
Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 20:56, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Pierwszy pomysł z kamieniami i benzyną to kicha. Ja sypie pare garsci grubego żwiru (taka odmiana piasku), wlewam wody i trzese przez pare minutek. Potem bak wodą pod cisnieniem dokładnie płucze i na pół dnia na słoneczko zeby sie rozgrzał i woda wyparowała. A jak nie mam na to czasu albo słonca to ropą i git. polecam, sposób sprawdzony na moich bike'ach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:57, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
albo można wsypać gwoździ (papiaków) i przywiązać do betoniarki i uruchomić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:42, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
najlepiej kawsem ja z kumplem zrobilismy tak w starej wsce 125 bak byl caly zerdzowialy po nalaniu kwasu i zostawieniu na 2 dni byl jak nowy hehe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:24, 27 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a jaki kwas laliście do tego baku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:09, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
nie mam zielonego pojecia ale strasznie mocny lalismy kwas do wody
|
|
Powrót do góry |
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Nie 14:28, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
pewnie siarkowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 21:24, 30 Lip 2006 Temat postu: fosol |
|
|
polecam fosol ;-) wlac cala butelke tanie to na bazie kwasu fosforowego czy tam azotowego a zresdzta juz nie pamietam ale z powodzeniem mozna stosowac do oczyszczenia wszystkiego ze rdzy. A przy tym nei musimy si ebac ze nam przejara zbiornik:) wlac i potrzasc najlepiej zdjac zbiornijk tak aby wszystkie scianki tym zalac odczekac troche potworzyc to kilka razy wylac przpelukac np benzyna i po sprawie;-)
Ja moj helm niemiecki tym nawet odnawialem ;-D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 22:48, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a jak taki kwas dostanie się do oczu podczas trząchania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 1:44, 31 Lip 2006 Temat postu: heh |
|
|
jak sie dostanie fosol do oczu to przesrane ;-)
chociaz nie jest on tak az silny :)
przed uzyciem przeczytac ulotke a raczej na butelce na odwrocie ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:00, 10 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
To prawda papiaki lub grubszy żwir nie pomagaja , w ten sposob czyściłem bak ponad pół dnia . W tym że w mojim baku była pół centymetrowa warstwa tego osadu Rdza powstała od długoletniego nieuzywania motocykla nawet pomimo tego ,ze była w nim bęzyna.
Oczywiście to nie było moje zaniedbanie , właśnie w takim stanie kupiłem niedawno Etkę. Pomimo mojich zabiegów sapychał sie kranik z odstojnikem i w konsekwencji wymieniłem cały bak. Nie ma sensu czyścić gdy warstwa czy powłoka wewmatrz juz nie istnieje problem będzie się i tak powtarzał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 8:42, 20 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Mam taki sam problem z moim simsonem s50 B1 z 78r.Stał przez 20 lat w piwnicy u znajomego i postanowilem 3 dni temu zawiesc go na moja dzialke i doprowadzic do stanu uzytku. Oczywiscie w baku była jeszcze benzyna (nie wiem jakim cudem) gdy chcialem sprawdzic jakos benzyny okazala sie cala pomaranczowa (czyli pol rdzy pol paliwa:)). Czyściłem bag metoda kamyczkowa ale gdy zaczelem jedzic po 1,5godz znowu byl caly we rdzy a paliwo do wylania:( pomozcie co z tym zrobic pisaliscie ze jakies kwasy wlac napiszcie jaki plz!!kupienie nowego baku to wydatek 200-300zl!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|