Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożysko z brązu zamiast łożyska igiełkowego?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benny hill
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: francja

PostWysłany: Nie 23:03, 08 Lip 2007    Temat postu:

może i są bardziej wytrzymałe, ale wymagają dużo większego smarowanoa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shark2
Offroad
Offroad



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 23:18, 08 Lip 2007    Temat postu: lol

i pewnie sporego portwela;-D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
-cichy-
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: uzyskać informacje?

PostWysłany: Nie 1:43, 11 Lis 2007    Temat postu:

Nie łożyska ślizgowe nie są drogie Very Happy
Najlepiej zajść do sklepu z częściami do ciągników i tam napewno coś podobnego się znajdzie a potem tokareczka lub rozwiertaczek i jedziemy:-D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mayor
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:06, 17 Paź 2008    Temat postu:

Łozysko z brązu inaczej panewka stosowane na wale korbowym w samochodach owszem jest wytrzymałe ale jak powiedział kolega musi byc dobrze smarowane w samochodzie masz pompe oleju ktura wtłacza praktycznie ten olej do panewki a przy 2t z mieszanki moze nie wystarczyc moim zdaniem do 2t jest leprze łozysko igiełkowe potrzebuje mniej smarowania i ma mniejsze opory tarcia mniejsza stycznosc czesci wspułpracujących

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kkamikazee
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podhale motocross
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:52, 18 Paź 2008    Temat postu:

zgadzam sie z kolegą powyżej...ja miałem w wsk 175 z dyfuzorem to co chwile mi sie zacierało i raz tak potrafiło sie zatrzec ze sworzeń zaczął sie obracac w tłoku i sworzeń pękł na pół wiec nie polecam tulejek z brązu jeżeli w wuesce potrafiło sie stac cos takiego to nawet nie chce myslec co by sie działo w etz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
axe
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:25, 24 Maj 2009    Temat postu:

hehe ja do motory bym takeigo czegos nie zalozyl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pan Krok
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:15, 21 Lut 2010    Temat postu:

temat troche stary ale nie moge sie powstrzymaćWesoly Co Wy tu dupicie? to sie nazywa łożysko ślizgowe, jest lepsze od tocznego(gdzie między dwoma tulejami umieszczony jest element toczny, kulki, wałki, igiełki) pod warunkiem ze stosuje sie je w niskoobrotowych urządzeniach. Na wał można je założyć... ale chyba diesla okrętowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwas
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:29, 25 Mar 2010    Temat postu:

heheh usmiałem sie kiedy czytałem wasze opinie (bez obrazy) stal stosowana w łozyskach na elementu toczno-slizgowe jest stalą narzędziową wyższej jakości i jest znacznie twardsza i odporniejsza na zużycie scierne niż stal np. młota, mosiądz oraz brąz to stopy miedzi, a ich twardość jest dużo niższa, napewno łozysko tego typu padłoby znacznie szybciej(myśle ze po ok 1/4 czasu życia łozyska igiełkowego czy kulkowego). Cóż było ono niegdys stosowane gdyż materiał ten łatwiej sie obrabia mechanicznie i jest tańszy. Rzeczywiście tuleje z mosiądzu są czasem stosowane gdyż nie ulegają przegrzaniu i mają zastosowanie na wałkach które przenoszą bardzo niewielie siły. Jesli ktoś chciałby lożyska naprawde wysokiej jakości radze kupić łożyska kulkowe o podwyższonej trwałości. Są one wykonane ze stali stopowej z domieszkami zwiekszającymi twardość po hartowaniu. Cena takiego łożyska np. na wał w etz sięgała by okolo 100zł/szt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:03, 26 Mar 2010    Temat postu:

kwas
Zarejestrowałeś się specjalnie po to by sprostować temat na forum?
Zgadza się że łożyska toczne są ze stali o wyższej wytrzymałości, głównym dodatkiem stopowym jest chrom (o tym pewnie zapomniałeś napisać).
A co do tego które łożyska są twardsze i wytrzymują większe obciążenia, to odpowiedź brzmi łożyska ślizgowe. Tak właśnie te wykonane z brązu
Na ich powierzchni powstaje cienka warstwa oleju, film olejowy, na której utrzymuje się np. wał. Tarcie nie występuje na powierzchni łożyska, elementy się nie stykają.
Dlaczego nie są stosowane np. w MZ, ponieważ nie ma tam ciśnienia oleju, dlatego zastosowane są łożyska igiełkowe. W silnikach 4T korbowody są osadzone na panewkach dlatego że tam wał jest częściowo zanurzony w oleju do tego jeszcze ciśnienie i z powstaniem filmu olejowego nie ma problemu. Co sprawia że w 2T jak zrobisz 50tys to jest sukces a w samochodzie po 200 tysiącach wszystko gra.
Łożyska ślizgowe są też stosowane w kołach wagonów kolejowych, i co? wytrzymują??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OsteR9019 dnia Pią 18:05, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:45, 26 Mar 2010    Temat postu:

Co ty gadasz kwas? Ja za takie łożyska do audi płaciłem 350zł za 5sztuk i to na zamówienie... więc nie gadaj że sztuka 100zł owszem może tyle kosztować ale to chyba do pociągów Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:13, 13 Kwi 2010    Temat postu:

OsteR9019 dobrze piszesz.zgadzam sie z tym w 100% Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Patenty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin