Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eryk
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TORUŃ / CHEŁMNO
|
Wysłany: Pią 20:17, 15 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
nie stoczyłem go z dwóch stron od strony gaźnika (owszem membrana jest) i od wydechu też bo mi się kawałek ułamał przy montażu. Ale nic się chyba niezmieniło bo końcówka tłoka nie otwiera kanału wydechowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MZ150_91ETZ
Moto-Maniaq
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 1:04, 18 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
chlopaki mam pytanie czy moge spilowac tlok do simka s70 co mi to da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Pon 15:58, 18 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
ja spilowalem o 1,5mm od strony raznika wlasnie w s70 i simek slabiej idzie z wolnych ale jakby wiekrze obroty ciagnie i na wiekrzych ma wiecej mocy ale wiecej bym tego nie robil mala elastycznosc na niskich i na srednich tez nie ciekawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
elivis
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 19:51, 24 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
panowie.... w mz czy w simsonie nie ma co pilować(a najwyzej nużke loka o 1mm!!
to są niemieckie motory a o czym to swiadczy to chyba wiecie!;Dniewiem jak z simkiem ale w mz można rozwiercić kanały i wypolerować, stoczyć głowice, no i ten tłok podpiłować od strony ssącego o 1mm. gowna spr polega na tym żeby tlok otwierał całe kanały a nie np. tylko pół bo wtedy motor jest słabszy , a ten tłok można podpiłować od strony ssącego poto aby zwiększyć czas napelniania komory korbowej paliwem w skutek czego motor dostje więcej mieszanki paliwowo-powietrznej . nie można go za duzo podpiłować bo tedy nie będzie maszyna prawidłowo chodzić!! wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. jezeli największą moc chcemy obniżyc na wolniejsze obroty
należy zastosowac kolanko o więksszzej średnicy! ale pojemnosć układu wydechowego musi być taka sama czyli to kolanko musi byc krótsze! jeeśli chcemy zas tą największą moc przesunąc na wysokie obroty to kolanko musi byc o mniejszej średnicy(cieniutkie) ale też musi zachowywać swoją pojemność!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elivis dnia Nie 19:56, 24 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gacek
Moto-Maniaq
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 18:37, 29 Maj 2008 Temat postu: Re: piłowanie tłoka |
|
|
Łukasz89 napisał: |
chyba był kiedyś taki temat ale nie mogę znaleźć. ile trzeba spiłować tłok i z której strony bo wiem że wtedy się zmieni tzw, faza rozrządu i i to doda mocy. mam etke 251 i chce jej dodać trochę powera |
ej nie piłuj tłoka z góry... jak już to piłuj go od spodu. o strony gaźnika o max 3mm wziękaszasz wtedy czas dopływu mieszanki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
eryk
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TORUŃ / CHEŁMNO
|
Wysłany: Czw 21:18, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
od dołu może piłowa tylko żeby zamykało kanały a najlepiej spiłowć na dole żeby był taki klin (podobno mniejsze opory nierobiłem ale zamierzam) coś w kształcie takiego czegoś na dole tłoka |/ \| i wtedy podobno lepszy ma sów. U góry też może tylko najlepiej zrobić kontomież na wał i spiłować tak aby kont otwarcia był jak największy to nigdy niezaszkodzi ale najlepiej to cały kanał dolotowy od gaźnika powiększyć pamiętając że niemoże być szerszy niż 0,6 średnicy i wtedy efekt natychmiastowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gacek
Moto-Maniaq
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 21:46, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
ej zoimki
testowałem to piłowanie tłoka już 1000razy i wychodze z założenia ze najlepiej jest spiłować tylko dół tłoka od strony gaźnika i nic więcej. jak piłujecie góre to zmniejszacie stoień sprężania!!!!! jedynie jeszcze można sam brzeg troszku szlifnać... i wtyedy to daje najlepszy efekt jeśli chodzi o mz 251!!! a ten dół tłoka mozna spiłować o max 3 mm wydaje sie mało ale w takiej sprawie to duuużo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gacek dnia Czw 21:47, 12 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Moto-Amator forum
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:28, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja nie radze tego robić nie pytajcie dlaczego jak chcecie mnic rubcia a nie motur to róbcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 17:10, 23 Lip 2008 Temat postu: lol |
|
|
lepiej bez obliczen i pomiarow tego nie robic.
W przypadku jak wzmiesz sobie porpsut tlok pilnik i papier scierny i to zrobisz to efekt moze byc ale raczej przejsciowy a potem tylko gorzej.
Kiedys mialem dokladnie co mierzyc jak mierzyc i jak to obliczac ile mozesz spilowac z ktorej strony po jakim kantem w tloku jak i w cycku. Do tego jak dostosowac glowice (planowc tzn ile splanowac) oraz wystajaca czesc tulei cylindra to sie robi zadko ale to tez wynika pozniej z obliczenia. Sciagnalem to z neta razem z fotami i bylo to na podstaiwe silnika od wtz 250.
Mysle ze google.pl napenwo duzo wyjasnia ;-)
znaczenie ma kaze 0.1mm a to to jzu jest bardzo duuuze znaczenie.
Waga tloka ma jak najbardziej wplyw na prace silnika ale pamietajmy tez ze zle wywazony tlok spwoduje szybsze zurzycie nie tlyko tloka ale cycka.
efekt: zwiekszneie momentu obrotowego co za tym idzie mocy i w efekcie kancowym troche wieksza predkosc.
Jak juz ktos sie ma zabierac za tak powazne modyfikacje warto zadbac o szczegoly jak polerka kanalu dolotowego dobra regulacja gaznika po modyfikacjach, polerka okienek wlotowego i wylotowego oraz kanalow pluczacych.
Dla odwarznych modyfikacja walu korbowego ;-) (zabawa z przeciwwagami)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:31, 23 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jak chcecie spiłować tłok to owszem można ale wtedy jeszcze trzeba zrobić dodatkowe kanały dolotowe i wtedy pomoże to na 100% a tak robić bez dodatkowych kanałów to nie ma takiej opcji tylko przymuli moto można jedynie zrobić na górze od tłoka taki jakby kanał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 11:33, 24 Lip 2008 Temat postu: lol |
|
|
jakie dodatkowe kanaly? w cylindrze? nomralnie pilujewsz w odpowiendi sposob tlok wtedy wczesniej nastemp-uje zassaine mieszanki do tego jak wygladzisz krawiedzie kanlu dolotowego jak i wydechowego to wiencej miesznaki spalisz to tego scinajac "pilujac" tlok w odpowiednichmiejscahc uzykujesz jeszscze wczesinej ssanie paliwa co za tym idzie wciagnie go wiencej co za tym idzie masz wieksza moc, bez sensu jest babrac sie w dodatkowe kanaly, mozna tlyko schrzainc sobie moto...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:51, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja nie wiem ja robiłem to w Jawie ale innej nie w mojej i nic nie pomogło dopiero wtedy jak powiększyłem kanały i zrobiłem dodatkowe kanały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|