|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yuby51
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:17, 09 Wrz 2009 Temat postu: Prosty przyrząd do ustawiania zapłonu- oceńcie |
|
|
Co sądzicie o takim czymś. Zrobić narzędzie to ustawiania precyzyjnie polożenia tłoka. A wiec do rzeczy. Bierzemy drut, robimy na nim gwint, taki jak ma świecą, po to żeby można go bylo wkręcić w cylinder. Następnie robimy w środku naszego narzędzia(wczesniejszego druta) dziure, i gwintujemy ją na śrube 6mm(normalny metryczny gwint).
W ten sposób otrzymyjemy narzędzie które można wkręcic w cylindeer, ustawić tłok w GMP dokręcić sróbe 6mm, tak żeby dotknęła tłoka, następnie cofnąć tłok, naszą sróbe wkręcić o 2 i pól obrotu, i teraz tylko tak pokręcić wałem aby tłok dotknąl śróby-w tym położeniu nasz tłok znajduje się dokladnie 2,5 mm przed Gmp. dlaczego 2, 5mm odpowiada 2 i poł obrotom śruby??, dlatego ponieważ jest to metryczny gwint 6 mm którrgo skok miedzy gwintem wynosi dokladnie 1mm, a więc jeden obrót srubą odpowiada 1mm wysunięcia się jej.
Czy takie coś zadziała????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:07, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
zadziałać to może i jakoś zadziała ale z dokładnością to może być różnie, to GMP to może być z błędem tak samo te 2,5mm przed, podejrzewam że dokładność wcale lepsza niż przy np. suwmiarce by nie była.
Najlepsze co widziałem i to na 100% jest dobre to czujnik zegarowy wciśnięty w gwint po starej świecy (wywalamy porcelane i elektrode) na pewno mniej bawienia z dorabianiem gwintu i na pewno dokładniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yuby51
Moto-Amator forum
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:19, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
ale dlaczego by to mialo nie być dokladne? Luzów na gwincie nie będzie, ponieważ zrobie taki dokladny gwint, i 2 i pół obrotu to idealnie 2,5 mm.
A taki miernik zegarowy kosztuje i to sporo, natomiast zrobienie takiego narzędzia jak mówie dobry tokarz robi w 10min,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:34, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
chodzi mi o to że GMP nie wyznaczysz dokładnie, czujnik Ci pokaże idealnie zwrot do 0,01mm, przy tym urządzeniu myślę że błąd może być nawet 0,2mm a jak ustawiasz moment zapłonu to dobrze jest przejechać kilka razy i sie cofnąć (pokręcić wałem w tą i z powrotem) a jak jest śruba to dojedziesz i koniec.
taki czujnik kosztuje 35 na allegro [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|