![Forum](http://images4.fotosik.pl/21/fk3nnn5ifvq4z6jq.gif) |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaniek10
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:01, 24 Mar 2011 Temat postu: Sposób na uszkodzony wirnik alternatora Jawa 350 TS 12V |
|
|
W mojej Jawie 350 TS 12V instalacja zepsuło się ładowanie. Rozebrałem alternator aż do wirnika na wierzchu i zobaczyłem że druciki do cewki obwodu wzbudzenia są urwanie od ślizgaczów i brakuje ich tak po 2 cm. od zewnętrznego ślizgacza odchodził drucik ale od tego bliżej środka odpadł całkowicie. o tego co był drucik przeciągnąłem drut cewki wyciągając go nieci ze zwoju, izolując i przekładając między innymi wyziębieniami wirnika. Natomiast długo próbowałem przylutować drugi kabel do ślizgacza z marnym skutkiem. Pomyślałem, że to jest kabel masowy więc przylutowywałem go do aluminiowego wirnika a kabel Masowy dochodzący do alternatora przykręciłem do masy. Ładowanie wróciło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:14, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
a przyczyną urwania jest zawsze wystający za mocno w głąb alternatora szczotkotrzymacz. Wystarczy pod niego podłożyć 2 cienkie podkładki i po kłopocie.
Z tym lutowaniem to źle zrobiłeś gdyż lut prędzej czy później oderwie się od powierzchni za sprawą siły odśrodkowej, polecam użyć linki miedzianej w osłonie z koszulki lub gołej linki okręconej taśma, po zlutowaniu przywiązanych nylonową nicią do wirnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motomaniek10
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:10, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A jak to przywiązać? Ten drucik co się zachował o zrobiłem najpierw pętelki i dopiero zlutowałem. Jeżeli już to problem będzie przy druciku od masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:30, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
po weekendzie zrobię foto, prędzej oderwie lut przylutowany do wirnika, a później resztę. Ogólnie tak się nie powinno łączyć masy wirnika gdyż ona przechodzi przez ułożyskowanie wału>kadłub i dopiero na ramę. Mogą wystąpić zakłócenia, lub awaria regulatora.
Zasada jest tak że kable główne(masa i zasilanie wszystkich odbiorników) powinny być możliwie grubymi kablami połączone i tak ażeby straty były możliwie jak najmniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|